6 Modalitati de a curata plamanii

  • 617
  •  
  • 2
  •  
  •  
    619
    Shares

Tehnicile de curatare a plamanilor sau modalitati de a curata plamanii, pot aduce beneficii persoanelor care fumeaza, persoanelor care se expun regulat la poluarea aerului si celor cu afectiuni cronice care afecteaza sistemul respirator, cum ar fi astmul bronsic, boala pulmonara obstructiva cronica si fibroza chistica.

Respirarea aerului poluat, a fumului de tigara si a altor toxine poate deteriora plamanii si chiar provoca boli. Mentinerea sanatatii plamanilor este esentiala pentru mentinerea sanatatii restului corpului.

Potrivit Organizatiei Mondiale a Sanatatii (OMS), expunerea la aerul poluat are ca rezultat 4,2 milioane de decese la nivel mondial in fiecare an. Fumatul este cauza mortii pentru una din cinci persoane din Statele Unite.

In acest articol, discutam cateva modalitati de a curata plamanii in mod natural pe care oamenii le pot folosi pentru a incerca sa-si curete plamanii.

Sanatatea plamanilor este vitala pentru sanatatea generala a unei persoane. Plamanii sunt organe de autocuratare care vor incepe sa se vindece odata ce expunerea lor la poluanti se opreste, de exemplu, cand cineva renunta la fumat.

Dupa ce plamanii au fost expusi la poluare, cum ar fi fumul de tigara, pieptul unei persoane se poate simti plin, congestionat sau inflamat. Mucusul se aduna in plamani pentru a prinde microbi si agenti patogeni, ceea ce contribuie la acest sentiment de greutate.

Este posibil ca oamenii sa poata utiliza tehnici specifice pentru a ajuta la curatarea plamanilor de mucus si iritanti pentru a ameliora congestia toracica si alte simptome incomode.

Unele dintre aceste metode pot, de asemenea, sa deschida caile respiratorii, sa imbunatateasca capacitatea pulmonara si sa reduca inflamatia, ceea ce poate ajuta la reducerea efectelor poluarii si fumului in plamani.

Modalitati de a curata plamanii

Mai jos, analizam tehnici de respiratie si modificari ale stilului de viata care pot ajuta la eliminarea excesului de mucus din plamani si la imbunatatirea respiratiei.

1. Terapia cu aburi

Terapia cu aburi sau inhalarea de abur implica inhalarea vaporilor de apa pentru a deschide caile respiratorii si a ajuta plamanii sa elimine mucusul.

Persoanele cu afectiuni pulmonare pot observa agravarea simptomelor in aerul rece sau uscat. Acest climat poate usca mucoasele din caile respiratorii si poate restrictiona fluxul de sange.

In schimb, aburul adauga caldura si umiditate aerului, ceea ce poate imbunatati respiratia si poate ajuta la slabirea mucusului din caile respiratorii si plamani. Inhalarea vaporilor de apa poate oferi o usurare imediata si poate ajuta oamenii sa respire mai usor.

Un mic studiu care a implicat 16 barbati cu boala pulmonara obstructiva cronica (BPOC), o afectiune pulmonara care face mai dificila respiratia, a constatat ca terapia cu aburi a dus la ritm cardiac si ritm respirator semnificativ mai scazut decat terapia fara abur.

Cu toate acestea, participantii nu au raportat imbunatatiri durabile ale functiei lor respiratorii.

Aceasta terapie poate fi o solutie temporara eficienta, dar cercetatorii trebuie sa faca mai multe cercetari inainte de a intelege pe deplin beneficiile terapiei cu aburi asupra sanatatii pulmonare.

2. Tuse controlata

Tusea controlata poate ajuta la expulzarea mucusului prin caile respiratorii.

Tusea este calea organismului de a expulza in mod natural toxinele pe care le-a prins in mucus. Tusea controlata slabeste excesul de mucus din plamani, trimitandu-l prin caile respiratorii.

Medicii recomanda persoanelor cu BPOC sa efectueze acest exercitiu pentru a-si curata plamanii. Despre BPOC poti cici aici Boala pulmonara obstructiva cronica (BPOC) – emfizem pulmonar si bronsita cronica si aici Remedii naturiste pentru BPOC

Oamenii pot urma pasii de mai jos pentru a-si curata plamanii de excesul de mucus:

  • asezati-va pe un scaun cu umerii relaxati, pastrand ambele picioare plane pe podea
  • indoaie bratele peste stomac
  • inspirati incet prin nas
  • expirati incet in timp ce va aplecati inainte, impingand bratele pe stomac
  • tuse de 2 sau 3 ori in timp ce expiri, tinand gura usor deschisa
  • inspirati incet prin nas
  • odihneste-te si repeta dupa cum este necesar

3. Eliminati mucusul din plamani

Drenajul postural implica intinderea in diferite pozitii pentru a utiliza gravitatia pentru a elimina mucusul din plamani. Aceasta practica poate imbunatati respiratia si poate ajuta la tratarea sau prevenirea infectiilor pulmonare.

Tehnicile de drenaj postural difera in functie de pozitie:

1. Pe spatele

  • Asezati-va pe podea sau pe un pat.
  • Asezati perne sub solduri pentru a va asigura ca pieptul este mai jos decat soldurile.
  • Inspirati incet prin nas si expirati prin gura. Fiecare expirare ar trebui sa dureze de doua ori mai mult decat inhalarea, care se numeste respiratie 1: 2.
  • Continuati cateva minute.

2. Pe o parte

  • Asezati-va pe o parte, sprijinind capul pe un brat sau perna.
  • Asezati perne sub solduri.
  • Exersati modelul de respiratie 1: 2.
  • Continuati cateva minute.
  • Repetati de cealalta parte.

3. Pe stomac

  • Asezati o perna pe podea.
  • Culcati-va cu stomacul peste perne. Nu uitati sa tineti soldurile deasupra pieptului.
  • Indoiti bratele sub cap pentru sprijin.
  • Exersati modelul de respiratie 1: 2.
  • Continuati cateva minute.

4. Exercitii fizice regulate

Exercitiile fizice regulate pot imbunatati sanatatea fizica si mentala a oamenilor si scad riscul multor afectiuni de sanatate, inclusiv accident vascular cerebral si boli de inima.

Sportul forteaza muschii sa lucreze mai mult, ceea ce creste rata de respiratie a corpului, rezultand o cantitate mai mare de oxigen catre muschi. De asemenea, imbunatateste circulatia, facand corpul mai eficient in indepartarea excesului de dioxid de carbon pe care corpul il produce atunci cand face miscare.

Corpul va incepe sa se adapteze pentru a satisface cerintele exercitiilor fizice regulate. Muschii vor invata sa utilizeze oxigenul mai eficient si sa produca mai putin dioxid de carbon.

Desi exercitiile fizice pot fi mai dificile pentru persoanele cu afectiuni pulmonare cronice, aceste persoane pot beneficia, de asemenea, de exercitii fizice regulate. Persoanele cu BPOC, fibroza chistica sau astm ar trebui sa consulte un profesionist din domeniul sanatatii inainte de a incepe un nou regim de exercitii.

5. Ceai verde

Ceaiul verde contine multi antioxidanti care pot ajuta la reducerea inflamatiei in plamani. Acesti compusi pot chiar proteja tesutul pulmonar de efectele nocive ale inhalarii fumului.

Un studiu recent care a implicat peste 1.000 de adulti din Coreea a raportat ca persoanele care au baut cel putin 2 cani de ceai verde pe zi au functii pulmonare mai bune decat cele care nu au baut niciunul.

6. Alimente antiinflamatoare

Consumul de cirese poate ajuta la combaterea inflamatiei.

Inflamatia cailor respiratorii poate face respiratia dificila si poate face ca pieptul sa se simta greu si congestionat. Consumul de alimente antiinflamatoare poate reduce inflamatia pentru ameliorarea acestor simptome.

Alimentele care ajuta la combaterea inflamatiei includ:

  • curcuma
  • verdeata cu frunze
  • cirese
  • afine
  • masline
  • nuci
  • fasole
  • linte

Concluzie

Toxinele din fumul de tigara sau din poluarea aerului care intra in plamani pot afecta intregul corp. Aceste toxine devin in cele din urma prinse in interiorul mucusului.

O sanatate respiratorie buna depinde de faptul daca organismul elimina sau nu efectiv mucusul din plamani si caile respiratorii.

Oamenii care au plamani deteriorati pot elimina mai greu mucusul din sistemul lor. Afectiunile cronice, cum ar fi BPOC, astmul si fibroza chistica, produc exces de productie de mucus sau mucus neobisnuit de gros care poate infunda plamanii.

Tehnicile de curatare a plamanilor, inclusiv drenajul postural, percutia toracica si exercitiile de respiratie, pot ajuta la eliminarea mucusului din plamani si cai respiratorii. Terapia cu aburi poate oferi o usurare temporara persoanelor care sufera de congestie sau afectiuni respiratorii cronice.

Exercitiile fizice regulate, consumul de ceai verde si consumul de alimente antiinflamatoare sunt modificari ale stilului de viata care pot imbunatati sanatatea plamanilor si pot reduce riscul de stari de sanatate.

(Visited 6.382 times, 1 visits today)

Related posts

Leave a Comment

Specify Twitter Consumer Key and Secret in the Super Socializer > Social Login section in the admin panel for Twitter Login to work