Beneficiile pentru sanatate ale ceaiului verde: Ajuta la slabit, imfrumuseteaza pielea si multe altele (bazate pe stiinta)

proprietati ceai verde
  •  
  •  
  • 1
  •  
  •  
    1
    Share

A cunoaste beneficiile pentru sanatate ale ceaiului verde este foarte important deoarece ceaiul verde este o bautura sanatoasa, racoritoare si hidratanta, de care te poti bucura fierbinte sau rece. Ceaiul verde contine antioxidanti care ajuta la imbunatatirea sanatatii creierului, la prevenirea bolilor cronice si care iti stimuleaza sanatatea cardiovasculara. De asemenea, puteti bea ceai verde pentru a ajuta la slabit si imbunatatirea sanatatii in acelasi timp.

Beneficiile pentru sanatate ale ceaiului verde includ si utilizarea acestuia pentru imbunatatirea tonusului pielii. Ceaiul verde contine compusi excelenti pentru mentinerea pielii sanatoase si pentru aspectul proaspat. De asemenea, puteti utiliza ceai verde pentru a ajuta la tratarea pielii predispuse la acnee si pentru a ajuta la reducerea aspectului cosurilor.

In acest articol, voi examina ce au dezvaluit cercetarile stiintifice cu privire la adevaratele beneficii pentru sanatate ale ceaiului verde. Veti afla, de asemenea, daca stiinta sustine afirmatiile privind utilizarea ceaiului verde pentru a pierde in greutate. De asemenea, veti invata cum sa folositi ceaiul verde ca toner demachiant pentru piele.

Ce este ceaiul verde?

Ceaiul verde provine de la planta de ceai Camellia sinensis. Originar din Asia de Est, de Sud si de Sud-Est, dar in aceste zile este fost cultivat in intreaga lume in regiuni tropicale si subtropicale pentru numeroasele sale proprietati minunate. Frunzele de ceai din Camellia sinensis sunt folosite pentru a prepara ceai verde, ceai negru, ceai alb si oolong.

Ceaiul verde se face prin uscarea frunzelor de ceai; cu toate acestea, acestea nu sunt fermentate, cum este cazul ceaiului negru sau ceaiului oolong. Aceasta prelucrare minima a ceaiului verde ajuta la pastrarea compusilor polifenolici benefici – acesti antioxidanti naturali necesari pentru o sanatate buna. 

Ceai verde vs. cafea

Ceaiul verde (ca cafeaua) contine si cafeina. Ceaiul verde contine aproximativ 11-20 mg / g de cafeina, ceea ce reprezinta aproximativ jumatate din cantitatea de cofeina din ceaiul negru (22-28 mg / g). Ceaiul verde contine, de asemenea, mai multe catechine (antioxidanti naturali) decat ceaiul negru si, de asemenea, niveluri ridicate de compusi fenolici. 

Interesant este ca, pentru gram, gramul de ceai contine aproximativ aceeasi cantitate de cafeina ca si cafeaua. Cu toate acestea, un studiu a descoperit ca o ceasca de ceai contine mult mai putina cofeina decat o ceasca de cafea. O ceasca de ceai are un continut de cofeina de 28-46 mg, in timp ce o ceasca de cafea are 107-151 mg cafeina. Acest lucru se datoreaza probabil faptului ca frunzele de ceai mai putin verde sunt folosite pentru a face o ceasca de ceai verde. 

Este dificil de spus daca ceaiul verde este mai bun pentru tine decat cafeaua. Dr. Brunilda Nazario pe WebMD spune ca cafeaua are si beneficii pentru sanatate atunci cand este consumata cu moderatie. Atat ceaiul verde cat si cafeaua contin cofeina, antioxidanti si polifenoli. Acesti compusi combinati au multe beneficii pentru sanatate. 

Deoarece ceaiul verde nu este un ceai din plante si contine cofeina, multe persoane evita sa bea ceai verde inainte de a merge la culcare. Cu toate acestea, unele studii indica faptul ca ceaiul verde cu continut scazut de cafeina poate imbunatati calitatea somnului si are un efect calmant asupra mintii. 

Inceperea zilei cu o ceasca proaspata preparata de ceai verde este o modalitate excelenta de a incepe ziua, deoarece va poate stimula metabolismul si va va oferi mai multa energie.

Compusii ceaiului verde

Majoritatea beneficiilor pentru sanatate ale consumului de ceai verde provin din nivelul ridicat de antioxidanti.

Ceaiul verde contine compusi antioxidanti numiti polifenoli si catechine. De exemplu, flavanolii (un tip de polifenol) reprezinta aproximativ 30% din greutatea frunzelor de ceai verde uscate. De asemenea, ceaiul verde contine o catechina puternica numita epigalocatechin-3-galat sau EGCG pe scurt. 

Cercetatorii au remarcat ca nu este un singur antioxidant in ceaiul verde care este benefic. Efectele care promoveaza sanatatea ceaiului verde se datoreaza unui efect „sinergic”, care este combinatia multor compusi antioxidanti.

Ceaiul verde contine, de asemenea, L-teanina, un aminoacid important, care are un efect stimulant asupra creierului si poate imbunatati sanatatea cognitiva. Oamenii de stiinta au descoperit ca L-teanina din ceai este unica prin faptul ca ajuta la relaxarea mintii fara somnolenta. 

De asemenea, beneficiile EGCG in ceaiul verde au fost legate de sanatatea cardiovasculara imbunatatita. 

Ceaiul verde contine de asemenea cantitati de nutrienti precum calciu, magneziu, fier, zinc, seleniu si vitaminele B, C si E.

Beneficiile pentru sanatate ale ceaiului verde

Haideti sa analizam mai detaliat numeroasele moduri in care puteti utiliza ceaiul verde pentru a va imbunatati sanatatea si pentru a va imbunatati pielea.

Ceai verde pentru slabit

Extractele de ceai verde si ceaiul verde natural au potentialul pentru a va ajuta sa pierdeti in greutate mai repede si sa va stimulati metabolismul. Exista 0 calorii intr-o cana de ceai verde fara aditiv (cum ar fi lapte sau zahar), deci este o bautura hidratanta excelenta.

S-au facut multe cercetari cu privire la potentialul de ardere a grasimilor din extractele de ceai verde. Multe persoane cumpara suplimente de ceai verde pentru pierderea in greutate sau isi maresc aportul zilnic de ceai verde fierbinte.

Ce spune cercetarea stiintifica despre efectele ceaiului verde asupra slabitului?

Catechinele cu ceai verde impreuna cu cofeina iti pot stimula metabolismul (ceaiul verde are proprietati termogene). De exemplu, un studiu mic a aratat ca ceaiul verde a sporit semnificativ energia la barbati. Cercetatorii au concluzionat ca „ceaiul verde are proprietati termogene si promoveaza oxidarea grasimii dincolo de ceea ce este explicat prin continutul sau de cafeina in sine.”

Cartea Antioxidants in Sport Nutrition a raportat ca o ceasca de ceai verde contine aproximativ 40 mg de cafeina si pana la 100 mg de catechine. O trecere in revista a multor studii clinice a relevat faptul ca catechinele de ceai verde impreuna cu cofeina va pot face mai slabi, deoarece cresc arderile de calorii si metabolismul grasimilor. Acest efect al ceaiului verde poate beneficia atat de persoanele active, cat si de cele sedentare. 

Unele studii arata ca extractele de ceai verde va pot ajuta sa va intensificati eforturile de a pierde in greutate. De exemplu, suplimentarea cu ceai verde poate ajuta la arderea mai multa grasime (creste oxidarea grasimilor) in timpul exercitarii. Ceaiul verde imbunatateste, de asemenea, toleranta la glucoza si sensibilitatea la insulina. 

Alte cercetari au descoperit ca extractul de ceai verde care contine 583 mg catechine a ajutat la arderea grasimilor si poate ajuta la lupta impotriva obezitatii. De exemplu, un studiu care a implicat barbati si femei a descoperit ca extractul de ceai verde cu continut ridicat de catechina a ajutat la scaderea greutatii corporale si la reducerea grasimilor corporale intr-o perioada de 12 saptamani.

Studiul a descoperit ca extractul de ceai verde are un avantaj suplimentar in a ajuta la imbunatatirea sanatatii tale cardiovasculare in timp ce pierzi in greutate. Cercetatorii au concluzionat ca consumul pe termen lung de catechine din ceaiul verde poate ajuta la scaderea tensiunii arteriale si la reducerea grasimilor corporale la barbati si femei. 

Un alt studiu a analizat efectele anti-obezitate ale trei componente majore ale ceaiului verde: catechine, cofeina si L-teanina. S-a ajuns la concluzia ca cofeina si L-teanina din ceaiul verde pot ajuta la prevenirea cresterii in greutate si acumularii de grasime. 

Cu toate acestea, alte studii s-au dovedit neconcludente si spun ca ceaiul verde este benefic numai pentru pierderea in greutate pe termen scurt.

Ceai verde beneficii pentru piele

Antioxidantii din ceaiul verde ofera mai multe beneficii pentru piele, ajuta la prevenirea aparitiei liniilor fine si au efect anti imbatranire.

De fapt, exista dovezi care sa sprijine faptul ca consumul de ceai verde, administrarea de suplimente de ceai verde si utilizarea de ceai verde in mod topic pot aduce beneficii pielii.

Oamenii de stiinta au descoperit ca polifenolii de ceai verde pot ajuta la prevenirea efectului deteriorarii luminii UV. Unele rapoarte arata ca consumul regulat de ceai verde poate preveni unele daune ale celulelor ADN cauzate de radiatiile UV. Preparatele topice care contin ceai verde pot beneficia, de asemenea, de pielea ta, deoarece au proprietati antiinflamatorii, antioxidante si fotoprotectoare. 

Un alt studiu a descoperit ca preparatele de baut care contin extracte de ceai verde au imbunatatit textura pielii si au diminuat aspectul ridurilor fine. Cercetatorii au ajuns la concluzia ca extractele de ceai verde pot fi un antioxidant eficient pentru piele. 

O analiza a beneficiilor ceaiului verde asupra pielii a constatat ca are efecte antiinflamatorii, antioxidante si anticarcinogene asupra pielii. 

De asemenea, puteti folosi ceai verde pur pentru a va curata pielea daca suferiti de acnee. O revizuire a studiilor asupra ceaiului verde a constatat ca lotiunile care contin ceai verde pot ajuta la reducerea numarului de cosuri de acnee de pe fata. De asemenea, EGCG din ceaiul verde reduce semnificativ inflamatia pielii asociate cu acneea vulgara. 

Lotiunile cu ceai verde sunt de asemenea benefice in tratarea acneei si reducerea numarului de leziuni ale acneei.  Un alt efect al ceaiului verde asupra pielii predispuse la acnee este reducerea productiei de sebum. 

Cum sa va faceti propriul toner de ceai verde pentru o piele cu aspect excelent

Daca doriti sa imbunatatiti aspectul pielii folosind ceai verde, aici este un mod usor de a face propriul toner facial cu ceai verde acasa.

  1. Puneti 2 lingurite ded frunze de ceai verde sau 1 punga de ceai verde intr-o cana cu apa clocotita.
  2. Acoperiti si lasati sa infuzeze timp de 3 pana la 5 minute.
  3. Se strecoara ceaiul intr-un recipient de sticla sigilabil si se lasa sa se raceasca.
  4. Scufundati o bila curata de bumbac in tonerul de ceai verde si folositi pentru a va curata usor pielea.
  5. Se lasa sa se usuce. Nu trebuie sa clatiti tonerul cu ceai verde de pe piele.

Tonerul de piele de ceai verde se va pastra la frigider timp de 3 zile. Amintiti-va intotdeauna sa uti;izati un disc de bumbac curat si evitati „re-scufundati” o bila de bumbac folosita in amestecul de toner.

Ceaiul verde are compusi care sunt buni pentru inima

Ceaiul verde este bine sa bei in fiecare zi, deoarece contine antioxidanti care iti stimuleaza sanatatea cardiaca.

Un studiu a constatat ca consumul regulat de ceai verde ajuta la scaderea riscului de boli cardiovasculare. Cercetatorii au descoperit ca consumul in medie a 5 cani mici (500 ml sau mai mult) de ceai verde scade pe zi riscul de deces din cauza bolilor cardiovasculare la femei cu 31%. Studiul a concluzionat ca exista o multime de dovezi din studiile ca ceaiul verde are multe beneficii pentru sanatatea inimii. 

Alte studii au aratat ca consumul moderat de bauturi cofeinizate, cum ar fi ceaiul verde, poate ajuta la prevenirea acumularii placii in artere. 

De asemenea, bautul a cateva cani de ceai verde in fiecare zi este asociat cu un risc mai mic de accident vascular cerebral si boli cardiovasculare. 

Ceaiul verde ajuta la scaderea nivelului de colesterol LDL si total

Unul dintre motivele pentru care consumul de ceai verde este bun pentru tine, iar sanatatea ta cardio este ca ajuta la scaderea colesterolului.

O meta-analiza a 14 studii randomizate controlate a constatat ca consumul de ceai verde are un impact semnificativ asupra nivelului de colesterol. Oamenii de stiinta au descoperit ca catechinele din suplimentele de ceai verde si ceaiul verde pot ajuta la scaderea colesterolului LDL (tipul „rau” de colesterol). 

Alte studii arata ca compusii de ceai verde au un efect bun asupra sanatatii cardiovasculare, deoarece nu afecteaza colesterolul HDL sau colesterolul „bun”. 

Ceaiul verde poate scadea presiunea arteriala

Polifenolii din ceaiul verde au, de asemenea, un efect pozitiv asupra tensiunii arteriale si pot ajuta la scaderea hipertensiunii arteriale (tensiune arteriala ridicata).

O meta-analiza a 13 studii a constatat ca consumul regulat de 2 cani de ceai verde pe zi poate avea un efect benefic asupra prevenirii bolilor cardiovasculare. Acest lucru a fost atribuit faptului ca consumul de ceai verde ajuta la scaderea tensiunii arteriale. Cercetatorii au sugerat ca ceaiul verde ofera beneficii la persoane cu prehipertensiune arteriala sau hipertensiune arteriala in stadiul 1. 

Daca nu vrei sa bei mult ceai verde in fiecare zi, suplimentele alimentare cu ceai verde pot ajuta la scaderea tensiunii arteriale. Un studiu clinic a descoperit ca pastilele de ceai verde ofera beneficii la persoanele cu prehipertensiune (tensiune arteriala crescuta). Luand suplimente de extract de ceai verde a ajutat la scaderea semnificativa a tensiunii arteriale intr-o perioada de 4 saptamani. 

Ceaiul verde promoveaza functia creierului sanatos

Ceaiul verde nu te face somnolent, dar poate avea insa un efect calmant asupra mintii tale.

O revizuire din 2017 asupra beneficiilor pentru sanatate ale ceaiului verde a constatat ca compusii sai precum L-teanina, cofeina si EGCG ajuta la imbunatatirea functiei cognitive. Oamenii de stiinta au descoperit ca ceaiul verde poate stimula claritatea mentala, te ajuta sa te relaxezi si imbunatateste performantele mentale. 

Cercetatorii au mai descoperit ca ceaiul matcha (numit si ceai verde japonez) are un efect si mai bun asupra creierului decat ceaiul verde. Acest lucru se datoreaza faptului ca ceaiul matcha contine proportii mai mari de fitochimice decat cea verde.

Consumul unei bauturi cu frunze de ceai verde poate avea, de asemenea, un efect antidepresiv asupra mintii. Cercetatorii au descoperit ca polifenolii de ceai verde ajuta la reducerea simptomelor depresiei. 

Consumul de 3 sau 4 cani de ceai verde pe zi poate ajuta, de asemenea, la reducerea simptomelor depresiei usoare la adultii in varsta. 

Un studiu a descoperit ca flavonoidele din extractele de ceai verde ajuta la cresterea nivelului de dopamina si serotonina din creier. Acesti neurotransmitatori joaca un rol important in functionarea sanatoasa a creierului si sunt conectati la sentimente de bunastare si fericire. 

Alte studii indica faptul ca L-teanina si cofeina din ceaiul verde lucreaza impreuna pentru a imbunatati functiile cognitive. 

Ceaiul verde poate proteja impotriva bolii Alzheimer si Parkinson

Deoarece aminoacizii si enzimele din ceaiul verde au un efect benefic asupra sanatatii creierului, ceaiul verde poate ajuta la prevenirea anumitor boli neurodegenerative.

Oamenii de stiinta au descoperit ca flavonoidele din ceaiul verde precum luteolina si ECGC ajuta la protejarea celulelor creierului. Acesti antioxidanti reduc nivelul de toxine din creier si ajuta, de asemenea, la protejarea impotriva efectelor bolii Alzheimer. 

Alte cercetari stiintifice au descoperit ca consumul de ceai verde sau negru poate ajuta la protejarea impotriva bolii Parkinson. Antioxidantii din ceaiul verde si ceaiul negru ajuta la reducerea efectelor stresului oxidativ din creier. 

Ceaiul verde poate ajuta la controlul nivelului de glucoza din sange si poate ajuta la gestionarea diabetului

Consumul regulat de ceai verde neindulcit va poate ofera beneficii daca suferiti de diabet.

Cercetarile medicale au descoperit ca efectul antiinflamator si antioxidant al catechinelor din ceaiul verde poate ajuta la controlul diabetului de tip 2. De exemplu, EGCG ajuta la reducerea efectelor stresului oxidativ si la reglarea sensibilitatii la insulina. Cercetatorii au sugerat ca consumul de 2 sau 3 cani de ceai verde este suficient pentru a obtine cantitati adecvate de antioxidanti pentru a regla sensibilitatea la insulina. 

Alte studii au descoperit ca polifenolii de ceai verde au, de asemenea, un efect antidiabetic. Cercetatorii au descoperit ca consumul de ceai verde stimuleaza metabolismul glucozei la om si poate ajuta la controlul nivelului glicemiei dupa mancare. 

Ceaiul verde are antioxidanti puternici care pot preveni cancerul

Extractele din ceaiul verde contin antioxidanti care s-au dovedit a avea proprietati anticanceroase.

Jurnalul Molecules and Cells a raportat ca compusii EGCG din ceaiul verde pot ajuta la prevenirea si tratarea anumitor tipuri de cancer. Unele studii raporteaza ca consumul a 10 cani mici de ceai verde pe zi poate ajuta la intarzierea aparitiei cancerului la femei. Luand zilnic 600 mg catechine cu ceai verde poate ajuta si in tratarea cancerului de prostata precoce. 

O revizuire a studiilor despre proprietatile anticancerigene ale ceaiului verde arata rezultate promitatoare in utilizarea ceaiului verde pentru a preveni raspandirea cancerului si pentru a ajuta la tratarea anumitor tipuri de cancer. Recenzia mentioneaza ca Epigallocatechin-3-galate (EGCG), o componenta majora a ceaiului verde, s-a dovedit a inhiba invazia tumorii si angiogeneza, care sunt esentiale pentru cresterea tumorii si metastaze. 

Cu toate acestea, Cancer Research UK spune ca nu exista nicio dovada certa in utilizarea ceaiului verde pentru tratarea cancerului. Desi studiile de laborator arata ca extractele de ceai verde ar putea avea un efect terapeutic in tratamentul cancerului, trebuie efectuate mai multe cercetari. 

Ceaiul verde este antibacterian si poate imbunatati sanatatea dentara

Efectul antimicrobian al ceaiului verde poate ajuta la reducerea nivelului de bacterii orale si la prevenirea problemelor dentare.

Cercetarile publicate in revista Pharmacognosy Review au descoperit ca catechinele de ceai verde au si proprietati antibacteriene. Studiile arata ca ar trebui sa existe suficiente proprietati antibacteriene intr-o ceasca de ceai verde preparat pentru a ucide tulpinile de bacterii Streptococcus mutans

Datorita efectului sau benefic in imbunatatirea microflorei gurii, oamenii de stiinta recomanda sa beti o ceasca de ceai verde cu mese. Aceasta poate ajuta la prevenirea formarii placii si chiar la reducerea aparitiei bolilor gingivale. 

Este posibil sa bei prea mult ceai verde?

Cresterea aportului zilnic de ceai verde are multe beneficii pentru sanatate. Nivelurile ridicate de antioxidanti din ceaiul verde va pot ajuta sa va reduceti riscul de boli cardiovasculare, anumite tipuri de cancer si boli degenerative ale creierului.

Cat de mult ceai verde trebuie sa bei pentru a obtine beneficiile pentru sanatate? Unele studii indica faptul ca consumul a 2 sau 3 cani de ceai verde poate ajuta la reducerea riscului de atac de cord. Cu toate acestea, in mod ideal, trebuie sa beti in jur de 10 cani de ceai verde pentru a reduce nivelul de colesterol LDL. 

Din revizuirea multor studii, s-ar parea ca cel mai sanatos mod de a bea ceai verde ar fi sa consumi in jur de 5 cani pe zi.

Consumul unei cani de ceai verde la fiecare 2 sau 3 ore in timpul zilei ar trebui sa va ajute sa va mentineti alert mental si sa preveniti oboseala in timpul zilei. Amintiti-va ca ceaiul verde nu va face sa va simtiti somnoros, asa ca poate doriti sa evitati consumul de ceai verde cu cateva ore inainte de a merge la culcare.

Cat ceai verde puteti consuma in siguranta intr-o zi? Oamenii de stiinta raporteaza ca cantitatea recomandata de cofeina pe zi nu trebuie sa depaseasca 300 mg.  O portie de ceai verde (aproximativ 2 grame in 240 ml apa fierbinte) contine intre 20 si 40 mg cafeina. 

Deci, in functie de puterea ceaiului verde, nu trebuie sa depasiti intre 7 si 10 cani de ceai verde pe zi.

Efectele secundare ale ceaiului verde

Ceaiul verde de la planta Camellia sinensis este in general sigur pentru adulti sa bea in cantitati moderate.

Este important sa ne amintim ca ceaiul verde contine cofeina si consumul de cantitati mari de cofeina poate provoca sentimente de anxietate si, eventual, dureri de cap.

Este bine sa fiti constienti ca multe dintre beneficiile ceaiului verde se datoreaza catechinelor, polifenolilor si continutului de cofeina. Unele studii au aratat ca ceaiul verde fara cafeina nu are acelasi efect terapeutic. 

Surse medicale

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2855614/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11804530

https://www.webmd.com/food-recipes/news/20161223/coffee-vs-tea-is-one-better-health#1

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28753943

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18296328

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10584049

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK299060/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17557985

http://iv.iiarjournals.org/content/18/1/55.short

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3390139/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26686527

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5384166/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20846135/

https://academic.oup.com/jn/article/138/8/1548S/4750815

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27640739

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23493733

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21715508

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4150247/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28056735

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19828710

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28899506

https://www.cancerresearchuk.org/about-cancer/cancer-in-general/treatment/complementary-alternative-therapies/individual-therapies/green-tea

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S016752731500025X

https://academic.oup.com/ajcn/article/91/1/73/4597200

(Visited 152 times, 4 visits today)

Related posts

Leave a Comment

Specify Facebook App ID and Secret in Super Socializer > Social Login section in admin panel for Facebook Login to work

Specify Twitter Consumer Key and Secret in Super Socializer > Social Login section in admin panel for Twitter Login to work