5 Alimente si suplimente pentru a intarzia boala Alzheimer si dementa

  •  
  •  
  • 1
  •  
  •  
    1
    Share

Boala Alzheimer este una dintre problemele medicale majore ale timpului nostru. Aceasta boala provoaca pentru milioane de oameni confuzie, frica si o viata lipsita de calitate, fara sa mai vorbim de familiile lor care se alatura cercului suferintei. Studiile din ultimii ani dezvaluie relatia stransa intre diabet si Alzheimer si arata ca o schimbare semnificativa a dietei zilnice poate reduce considerabil riscul de boala Alzheimer si al dementei.

Acest articol va discuta despre alimentele si suplimentele care pot intarzia boala Alzheimer si dementa. La sfarsitul articolului veti putea gasi informatii despre semnele si simptomele precoce ale bolii Alzheimer, inclusiv factorii de risc.

Legatura cu insulina

Oamenii de stiinta au descoperit ca Alzheimer este practic o boala metabolica initial legata de diabet, deci este numita si „diabetul creierului” sau „diabetul de tip 3”. Aceasta teorie surprinzatoare si interesanta poate aduce cu sine speranta ca tratamentele dovedite care sa ajute persoanele cu diabet ar putea incetini sau stopa evolutia bolii Alzheimer.

Este cunoscut faptul ca o dieta saraca in nutrienti esentiali este unul dintre motivele pentru Alzheimer, asa ca daca dorim sa conducem actiuni preventive pe scara larga – ar trebui sa fim atenti la ceea ce mancam. Pentru mai mult de jumatate dintre persoanele care sunt expuse riscului de Alzheimer, este o boala care poate fi prevenita, daca s-a acordat doar atentie modificarilor stilului de viata, inclusiv alimentatiei si exercitiilor fizice.

Cercetarile au descoperit ca valorile mai mari ale insulinei pot afecta negativ celulele creierului si ca o dieta bogata in fructoza interfereaza cu capacitatea pe termen lung de a invata si aminti informatii. In plus, s-a constatat ca creierul pacientilor diabetici fara dementa se micsoreaza de 2,5 ori mai repede decat in ​​mod normal, in special in lobul frontal, care de multe ori tinde sa fie afectat la pacientii cu boala Alzheimer si este responsabil pentru luarea deciziilor, controlul emotional si indelungat -memoria pe termen lung.

Rezultatele similare care au fost gasite la pacientii cu diabet zaharat si la pacientii cu boala Alzheimer pot indica faptul ca acelasi proces are loc in ambele situatii si este mai bine sa se echilibreze nivelul de insulina a organismului si sa construim o dieta care sa includa cat mai putin carbohidrati.

Fast Food, Gluten si Alzheimer

Studiul care a investigat efectele consumului de „junk food” asupra adultilor sanatosi a constatat ca dupa doar patru saptamani au existat blocaje in lichidul lor spinal, afectand printre altele functia sistemului neurologic. Studiile din ultimii ani arata clar ca alimentatia noastra are un impact semnificativ asupra sanatatii creierului.

S-a constatat ca chiar si o crestere relativ mica a nivelului de zahar din sange creste semnificativ riscul de dementa, chiar si in randul persoanelor care nu sunt diabetice. Prin urmare, ar trebui sa evitati alimentele procesate in general si sa pastrati o dieta bogata in fibre.

De asemenea , sensibilitatea la gluten, o proteina care se gaseste in cereale precum grau, orz si secara poate duce la simptome neurologice, inclusiv dementa, chiar si fara semne de sensibilitate a sistemului digestiv. Nivelul ridicat de carbohidrati la o masa creste riscul de infectii locale, de aceea se recomanda inlocuirea treptata a majoritatii cerealelor cu legume verzi non-amidonice, care cresc deasupra solului, precum si unele fructe precum mere si fructe de padure.

Deci, alimente si suplimente care pot intarzia boala Alzheimer si dementa?

Resveratrol

Un studiu realizat pe soareci si publicat in The FASEB Journal a dezvaluit ca vinul rosu ar putea preveni boala Alzheimer. Vinul rosu contine resveratrol, un antioxidant foarte puternic care afecteaza creierul. Consumul de un pahar sau doua de vin rosu pe zi are capacitatea de a ne influenta functia creierului si calitatea vietii in general.

Cu toate acestea, consumul excesiv de alcool nu va impiedica desigur dezvoltarea bolii Alzheimer, deoarece aduce daune proprii. Prin urmare, este mai bine sa consumi suc de struguri rosii organici care contine si resveratrol sau sa mananci struguri rosii si negri, precum si fructe de padure. Este important de stiut ca, in general, fructele sunt considerate ca sunt inhibitori ai imbatranirii datorita antioxidantilor pe care ii contin. O alta sursa buna de resveratrol sunt alunele, pe care le puteti manca sub forma de gustare sau cu fructe, dar este foarte important sa verificati inainte ca nu sunteti alergici la ele.

Grasimi sanatoase

Grasimile sanatoase sunt substante nutritive esentiale in general si sunt esentiale pentru functionarea creierului, deci sunt necesare. O schimbare semnificativa este o dieta bogata in grasimi sanatoase si saraca in carbohidrati. Corpurile noastre au nevoie de un echilibru intre cele doua tipuri de acizi grasi esentiali – omega 3 care este antiinflamatoare si omega 6 care promoveaza inflamatia.

Raportul in dieta moderna este gresit fiind cu prea mult omega-6. Aceasta situatie promoveaza inflamatia si duce la diabet, artrita, boli de inima, cancer, obezitate si multe altele. Prin urmare, se recomanda sa combinati in meniu ulei de masline extravirgin, ulei de nuca de cocos, ulei de in sau ulei de tarate de orez in loc de uleiuri care stimuleaza inflamatia, cum ar fi uleiul de porumb.

Uleiul de nuca de cocos, care are un continut ridicat de grasimi saturate, contine un tip special de grasimi care ofera combustibil pentru creier si poate ajuta in special pacientii Alzheimer sa reduca simptomele. Acest lucru se datoreaza faptului ca atunci cand uleiul de nuca de cocos este consumat de bolnavii cu Alzheimer, parea ca anumite parti sanatoase ale creierului functioneaza mai bine. Cantitatea recomandata este de doua linguri de ulei organic pe zi.

Exista dovezi anecdotice care sugereaza uleiul de nuca de cocos pentru a vindeca Alzheimer. Totul a inceput atunci cand sotul doctorului Mary Newport a fost diagnosticat cu Alzheimer la varsta de 51. El s-a deteriorat rapid pana la punctul in care nu si-a putut lega pantofii, a purta o conversatie sau a citit o carte. Medicamentele sale existente nu functionau si boala avansa din ce in ce mai mult.

Fiind cercetator, dr. Newport a inceput sa cerceteze fiziologia creierului si schimbarile care apar in creierul dement. A venit cu o noua posibilitate: uleiul de cocos. Si-a inceput sotul cu patru lingurite pe zi si a observat curand cateva rezultate uimitoare.

Nu numai ca Steve Newport nu s-a mai deteriorat, dar a devenit si mai agil cognitiv, a putut sa citeasca din nou, sa interactioneze si sa se plimbe fara ajutor. Mary a simtit ca si-a revenit sotul. 

Studiul despre uleiul de nuca de cocos – Dr. Newport a dorit sa-si cuantifice concluziile, asa ca a inceput sa solicite finantari care sa-i permita sa faca cercetari privind uleiul de nuca de cocos in legatura cu tratarea Alzheimerului. Dupa o multime de convingeri, in sfarsit i s-a dat lumina verde.

Institutul USF Health Byrd Alzheimer sustine primul studiu clinic de acest gen, iar rezultatele sunt asteptate intr-un an. 65 de persoane cu Alzheimer usor pana la moderat sunt incluse in studiu, care va analiza efectele uleiului de nuca de cocos fata de un placebo.

Pentru a functiona normal, creierul nostru are nevoie de grasimi si glucoza. Acesta este combustibilul creierului. Cercetari recente au aratat ca o dieta cu continut scazut de carbohidrati sau o dieta saraca in grasimi (in special acizi grasi esentiali) pot fi in detrimentul functiei creierului nostru si pot scadea starea de spirit. 

De ce uleiul de cocos? – Creierului trebuie furnizat un combustibil alternativ. Aici vine uleiul de nuca de cocos. Uleiul de nuca de cocos este bogat in cetone. Aceste molecule pot fi utilizate de creier ca energie atunci cand exista un deficit de glucoza. Vorbim despre „efectul cetonic”, care poate fi obtinut si consumand o dieta bogata in grasimi.

Demonizarea dietelor cu continut ridicat de grasimi devine o chestie din trecut, iar beneficiile uleiului de nuca de cocos sunt acum salutate.

Pana in prezent, uleiul de nuca de cocos a aratat o multime de promisiuni la pacientii aflati in stadiile incipiente ale Alzheimerului, dar s-au observat imbunatatiri si in stadiile tardive ale bolii, cum a fost cazul sotului Dr. Newport.

Desi nu exista inca o dovada stiintifica, uleiul de nuca de cocos aduce cu siguranta o noua speranta. Mai multe marturii confirma experienta pozitiva pe care oamenii o au cu ulei de nuca de cocos in raport cu starea lor de sanatate cognitiva si generala.

Carne din animale hranite cu iarba – Daca alegeti sa mancati carne, incercati sa mancati animale care sunt hranite cu iarba si nu hranite cu porumb (porumb), care este foarte bogat in omega-6.

Peste bogat in omega-3 – Mancati somon si alte peste bogate in omega-3, dar asigurati-va ca cumparati somon care nu a fost crescut in ferme si a fost hranit cu alimente bogate in omega-6.

Supliment Omega-3  Luati Omega 3 (1-3 grame pe zi), in special cel bogat in DHA, cunoscut drept cel mai important pentru functionarea corecta a creierului. De asemenea, puteti manca seminte de chia si seminte de in care sunt bogate in omega-3, precum si fibre si ulei de catina, care este bogat in vitamine, minerale si Omega 7.

Aminoacizii sunt blocuri de proteine ​​si sunt componente cheie ale neurotransmitatorilor din creier. De asemenea, ajuta la echilibrarea nivelului de zahar din sange, la calmarea durerii, a depresiei si a anxietatii. 

Vitaminele B si E

Vitaminele B (B6, B12) si acidul folic sunt necesare pentru producerea de neurotransmitatori in creier. Suplimentul complexului B poate reduce, de asemenea, nivelul de anxietate si stres si poate imbunatati starea de spirit. De asemenea, asigurati-va ca includeti in meniu alimente care contin vitamina E (cum ar fi nuci, seminte, avocado si peste) care incetineste evolutia bolii. Consultati-va cu medicul inainte de a lua orice suplimente.

Vitamina D

Oamenii de stiinta leaga acum deficienta de vitamina D cu un risc substantial crescut de dementa si boala Alzheimer la persoanele in varsta. Rezultatele cercetarii sunt foarte valoroase si deschid posibilitati noi in acest domeniu al ingrijirii si prevenirii sanatatii. 

Turmeric (Curcumin)

Turmericul, un important condiment antiinflamator care s-a dovedit ca imbunatateste simptomele Alzheimer. 

Evitati tigarile, alcoolul, alimentele procesate si expunerea la metale toxice precum aluminiu si mercur si beti cel putin opt pahare de apa pe zi.

Semne si simptome ale bolii Alzheimer

Potrivit medicilor de pe WebMD, boala Alzheimer are urmatoarele simptome:

Pierderea memoriei – Persoanele care sufera de Alzheimer tind adesea sa uite informatiile invatate recent si va pot pune aceleasi intrebari de mai multe ori. Este posibil sa aiba chiar probleme sa-si aminteasca date, numere si locuri semnificative pentru ei.

Confuzie in ceea ce priveste timpul si locul – pacientii cu Alzheimer isi pierd adesea drumul spre propria casa, pierzand evidenta locatiei lor si chiar uitand cum au ajuns acolo. De asemenea, este posibil sa inteleaga ce ora, zi si anotimp este.

Pierderea lucrurilor –  Oamenii care sufera de Alzheimer adesea inlocuiesc lucrurile, punandu-le in locuri neobisnuite si acuza alti oameni ca iau lucruri.

Schimbari de spirit, schimbari de personalitate si retragere sociala – pacientii cu Alzheimer pot prezenta modificari de dispozitie extrem de neregulate, uneori chiar fara un motiv. Se limiteaza la o rutina setata si prezinta semne de confuzie, tristete, spaima si anxietate in jurul familiei, prietenilor sau colegilor, ori de cate ori sunt plasati in afara zonei lor de confort. S-ar putea sa fie mai putin implicati cu hobby-urile lor preferate si sa le lipseasca motivatia, sa se deconecteze de la situatiile sociale si chiar de la adunarile de familie.

Modificari ale viziunii – Persoanele care sufera de Alzheimer pot avea dificultati in citire, judecand distantele si diferentierea dintre culori sau contrast. Acest lucru poate duce chiar la probleme in timp ce conduceti.

Probleme de vorbire si scriere – bolnavii de Alzheimer au probleme de comunicare, nu pot gasi cuvantul potrivit, apeleaza lucrurile cu numele lor gresit, le este greu sa continue o conversatie si sunt adesea repetitive in vorbirea lor. Stilul lor de vorbire si scriere poate fi chiar neinteles si incoerent.

Rezolvarea slaba a problemelor si abilitati de planificare – pacientii cu Alzheimer au probleme sa-si faca planuri si sa se lipeasca de ei, le este greu sa se concentreze pe sarcini detaliate, in special cele care implica numere, cum ar fi evidenta facturilor si echilibrarea carnetului de cecuri. Ei iau decizii slabe si nu-si folosesc judecata.

Dificultate in indeplinirea sarcinilor de rutina – le este dificil sa indeplineasca sarcini care mai devreme erau efectuate in mod obisnuit de catre ei, cum ar fi gatitul, conducerea sau finalizarea sarcinilor obisnuite la locul de munca. De asemenea, pot solicita asistenta chiar si pentru cele mai mici sarcini.

Factorii de risc ai bolii Alzheimer

Medicii de pe WebMD mentioneaza cativa factori care pot creste riscul de a dezvolta Alzheimer:

Varsta – Riscul de a avea boala Alzheimer creste pe masura ce imbatranesti, iar pentru majoritatea oamenilor incepe dupa varsta de 65 de ani.

Istoric familial – Istoricul familial este un alt factor de risc puternic pentru dezvoltarea AD, mai ales daca aveti rude de gradul intai precum parintii sau fratii care au Alzheimer.

Sex – Femeile sunt mai predispuse la dezvoltarea acestei afectiuni in comparatie cu barbatii.

Stil de viata – Conditiile si obiceiurile legate de stilul de viata, cum ar fi nivelul ridicat de colesterol si tensiunea arteriala ridicata iti pot creste riscul.

Leziuni la nivelul capului – Persoanele care au suferit leziuni grave la nivelul capului prezinta un risc mai mare de a dezvolta Alzheimer.

Sindromul Down – Persoanele cu sindromul descendent adesea au Alzheimer in varsta de 30 si 40 de ani.

Legatura dintre benzodiazepine si boala Alzheimer

Un alt factor de risc al dezvoltarii Alzheimer este utilizarea benzodiazepinelor, care este un grup de medicamente care include Valium, Xanax si Ativan.

Multi oameni se lupta cu nedormire si anxietate. In loc sa faca unele schimbari ale stilului de viata, majoritatea apeleaza la medicamente farmaceutice. S-a stabilit ca aproximativ 43% dintre adultii in varsta folosesc in mod obisnuit benzodiazepine. Oamenii depind de aceste medicamente si incep sa le foloseasca pe termen lung.

Acest lucru contravine liniilor directoare internationale care recomanda doar utilizarea pe termen scurt, de exemplu cateva saptamani. Cercetarile au legat acum benzodiazepinele cu debutul dementei si bolii Alzheimer.

Studiile

  • In luna septembrie, un studiu a fost publicat in British Medical Journal (BMJ) care a analizat relatia dintre riscul bolii Alzheimer si expunerea la benzodiazepine. A fost implicat 1796 de persoane cu un prim diagnostic al bolii Alzheimer care au fost urmate pentru o perioada de 5 ani inainte de a primi diagnosticul. Au fost potrivite cu 7184 de controale. Analiza a relevat faptul ca utilizarea Benzodiazepinei este asociata cu un risc crescut de boala Alzheimer. Asocierea era mai puternica daca medicamentele erau luate pentru o perioada mai lunga de timp. Autorii au ajuns la concluzia ca utilizarea pe termen lung a acestor medicamente ar trebui considerata un motiv de sanatate publica.
  • Un alt studiu care a avertizat impotriva utilizarii pe scara larga a benzodiazepinelor a fost publicat in BMJ in 2012. Studiul a concluzionat ca utilizarea benzodiazepinelor a fost asociata cu un risc crescut de dementa.

Aceste noi studii s-au adaugat la cunostintele care existau deja pe tema benzodiazepinelor. De ceva vreme se stie ca acestea pot avea un efect negativ asupra cunoasterii persoanei si pot provoca declin cognitiv, ceea ce poate duce la dementa. Studiile mentionate au confirmat aceasta teorie.

Alte riscuri pentru sanatate

Pastilele de somn utilizate in mod obisnuit au fost, de asemenea, legate de cancer si de moartea prematura. Daniel Kripke, care este medic, a publicat un e-book intitulat The dark side of somnifere. In el sugereaza ca persoanele care utilizeaza somnifere au un risc mai mare de a dezvolta unele tipuri de cancer si ca sunt de patru ori mai mari sansele sa moara in timp ce iau medicamente.

Benzodiazepinele sunt, de asemenea, foarte dependente si provoaca simptome grave de retragere. Acesta este motivul pentru care nu ar trebui sa le luati pe o perioada lunga de timp. Acestia activeaza aceiasi neurotransmitatori pe care le fac opioidele si canabisul. In mod ironic, atunci cand incetati sa luati medicamente anti-anxietate, sunteti coplesit de anxietate extrema.

Ce poti sa faci

Se pare ca cea mai buna si mai sigura solutie este sa te ocupi de problemele de somn si anxietate intr-un mod mai natural.

Asigurati-va ca faceti suficienta miscare.

Folositi tehnici de relaxare si respiratie, cum ar fi meditatia si yoga. 

Urmariti-va dieta si includeti suficienti acizi grasi esentiali omega-3, care va ajuta la bunastarea emotionala. 

Pregatiti-va pentru somn: evitati cofeina dupa-amiaza, nu mancati cu cateva ore inainte de culcare, faceti o baie fierbinte sau faceti dus inainte de somn (puteti folosi si unele uleiuri esentiale calmante, cum ar fi lavanda sau uleiul de musetel), aveti dormitorul intunecat. si racit, indepartati obiectele distractive sau zgomotoase din dormitor. 

Inca o data, este o idee mult mai buna sa aveti o abordare mai naturala decat sa te expui pe tine sau pe cei dragi la medicamente care nu au fost aprobate ca sigure, sanatoase si eficiente.

Surse medicale:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22211686
http://www.webmd.com/alzheimers/news/20060920/red-wine-may-prevent-alzheimers
http: //www.alz. org / alzheimers_disease_alternative_treatments.asp # omega
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2781139/
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2769828/
http: / /www.ctvnews.ca/health/health-headlines/us-study-looks-into-the-benefits-of-coconut-oil-on-patients-with-alzheimer-s-1.1491406
http: //www.ncbi. nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2769828/
https://www.webmd.com/alzheimers/guide/early-warning-signs-when-to-call-the-doctor-about-alzheimers#1
https: / /www.webmd.com/alzheimers/guide/alzheimers-causes-risk-factors http://www.alz.org/care/dementia-communication-tips.asp
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2895971/
http://www.bmj.com/content/345/bmj.e6231
http://www.bmj.com/content/349 /bmj.g5205

(Visited 3.609 times, 1 visits today)

Related posts

Leave a Comment

Specify Facebook App ID and Secret in Super Socializer > Social Login section in admin panel for Facebook Login to work

Specify Twitter Consumer Key and Secret in Super Socializer > Social Login section in admin panel for Twitter Login to work