Lista cu 12 alimente care provoaca simptome de reflux acid

Daca ti-a placut articolul, distribuie mai departe prietenilor tai!

Orice ai consuma, acesta va ajunge in gura si va trece prin esofag inainte de a ajunge la stomac. Cu toate acestea, daca suferiti de reflux acid, mancatul poate fi mai putin placut si mai dureros. Refluxul acid poate reduce tonusul valvei care este responsabila pentru separarea esofagului de stomac si poate agrava simptomele de reflux acid. Exista si alimente care pot face stomacul sa produca prea mult acid. Acest acid poate reveni in esofag si poate duce la o arsura dureroasa. Daca sunteti una dintre multele persoane care sufera de reflux acid, ati putea lua in considerare evitarea alimentelor care agraveaza situatia. 

Acest articol descrie 12 alimente care pot agrava refluxul de acid. Evitarea sau limitarea consumului de alimente care provoaca simptome de reflux acid poate atenua simptomele. Continuati sa cititi pentru a afla mai multe!

Lista a 12 alimente care provoaca simptome de reflux acid

1. Rosii

Rosiile si produsele din rosii, cum ar fi sosul, sucul, supa etc., contin acid citric si malic, care poate face stomacul sa produca mai mult acid gastric [1] . Este o substanta chimica care ajuta la descompunerea alimentelor. Si cand acidul gastric este prea mare, acesta poate curge in esofag. Gatitul rosiilor nu scade aciditatea, prin urmare limitarea consumului de rosii poate ajuta la scaderea simptomelor.

2. Ciocolata

Ciocolata poate duce la reflux acid, deoarece contine cofeina si stimulenti similari, cum ar fi teobromina, care pot provoca reflux [2] [3] . De asemenea, este bogat in grasimi, care dureaza mai mult pentru a fi digerate. Ciocolata poate ajuta, de asemenea, sa se relaxeze sfincterul esofagian, ceea ce permite acidului din stomac sa se strecoare [4] .
Cu toate acestea, nu toata ciocolata este creata la fel! Ciocolata neagra poate sa nu aiba acelasi efect ca si ciocolata cu lapte. Daca vrei sa experimentezi, incearca o bucata mica de ciocolata neagra pentru a vedea daca te afecteaza. Sunt sanse ca cantitati mici de ciocolata neagra sa creeze mai putin reflux de acid decat ciocolata cu lapte.

Lectura suplimentara: Ciocolata neagra – Beneficii pentru sanatate, informatii nutritionale si cat ar trebui sa mananci

3. Citrice      

Potrivit unei cercetari publicate in Annals of Otology, Rhinology & Laryngology, daca limitati aportul de acid alimentar, puteti ameliora simptomele refluxului de acid, cum ar fi raguseala si tusea. Prin urmare, pentru a o limita, ar putea fi intelept sa reduceti citricele [5] [6] . Deoarece citricele sunt sanatoase si bune pentru organism, incercati sa le consumati mai devreme in timpul zilei si nu tarziu in noapte, inainte de culcare, pentru a evita refluxul de acid. Deoarece multi oameni experimenteaza in timp ce se relaxeaza sau in pat, acest lucru va reduce sansele de reflux acid.

4. Alcool

A manca este o necesitate, dar a manca inteligent este o arta.
Se crede ca berea, vinul si bauturile alcoolice contribuie la refluxul acid. Multe tipuri de bauturi alcoolice sunt acide. Alcoolul poate agrava refluxul acid, determinand relaxarea valvei din partea inferioara a esofagului, ducand la reflux [7]  [8] . Ar trebui sa va abtineti daca puteti sau puteti bea doar un cocktail sau un pahar de vin pe zi pentru a evita amestecurile acide precum sucul de portocale sau sifonul.

5. Unt

Alimentele bogate in grasimi pot duce la reflux acid. Procesarea alimentelor joaca, de asemenea, un rol vital in aceasta boala. Prajirea in unt poate adauga calorii si grasimi nedorite la fiecare dintre mesele tale zilnice. Prin urmare, ar trebui sa luati in considerare gatitul sub forma de aburi sau de gratar daca nu doriti sa dezvoltati reflux acid. Evitati sa folositi unt si incercati sa folositi condimente si ierburi pentru aroma.

6. Menta

Este obisnuit sa iei o bomboana de menta  dupa masa. Cu toate acestea, unele cercetari arata ca ar putea agrava refluxul acid. [9] In timp ce alte cercetari sugereaza ca menta calmeaza stomacul, poate duce de fapt la simptome de reflux acid, deoarece relaxeaza sfincterul care este muschiul dintre esofag si stomac, [10] permitand acizilor din stomac sa curga liber inapoi in esofag.

Lectura suplimentara: 14 beneficii uimitoare pentru sanatate ale ceaiului de menta

7. Ceapa si usturoiul

Atat ceapa, cat si usturoiul sunt folosite in multe feluri de mancare pentru aroma. In timp ce atat ceapa, cat si usturoiul sunt sanatoase, conform unor cercetari, ar putea contribui si la refluxul acid [11] . Prin urmare, ar trebui sa eliminati ceapa si usturoiul din dieta zilnica si sa folositi diferite ierburi pentru a le inlocui.

8. Sifon si bauturi carbogazoase

Sifonul si multe alte bauturi carbogazoase contribuie cu siguranta la refluxul acid [12] . Bulele de carbonatare se extind in interiorul stomacului, iar presiunea crescuta poate contribui la refluxul acid. Bauturile precum Coca-Cola, Pepsi etc. s-au dovedit a fi cele mai acide. Prin urmare, limitati consumul de sifon si bauturi carbogazoase pentru a preveni refluxul acid.

9. Cofeina

O ceasca de espresso sau cafea pe zi este bine. Cu toate acestea, consumul de cafea continuu pe parcursul zilei ar putea creste refluxul de acid [13] . In schimb, incercati sa utilizati musetel sau ceai verde. Inlocuirea zilnica a cafelei cu o ceasca de ceai verde poate imbunatati refluxul de acid, ducand in acelasi timp la o sanatate optima.

Lectura suplimentara: Beneficii pentru sanatate si riscuri ale consumului de cafea

10. Alimente picante

Alimentele condimentate provoaca de obicei reflux acid. Intr-un studiu, toti pacientii s-au plans ca au reflux acid si simptomele acestuia dupa ce au consumat alimente picante [14] . Cu toate acestea, cercetarile au aratat ca alimentele picante nu afecteaza presiunea care face ca sfincterul esofagian sa se inchida. Se poate ca acestea irita esofagul. Prin urmare, evitati sa consumati alimente picante daca doriti sa minimizati refluxul de acid.

11. Carne de vita

Unele parti de carne de vita, sunt atat de bogate in grasimi incat pot duce la refluxul acid [15] . Ar trebui sa alegeti bucati mai slabe de carne de vita sau sa optati pentru peste sau mancaruri pe baza de plante. Bucatile mai slabe de carne de vita includ rasol si muschi.

12. Mancare prajita

Alimentele prajite contin mult ulei, care dureaza mult timp pentru a se digera si poate contribui la refluxul acid. [16] In plus, alimentele prajite bogate in grasimi pot afecta tractul digestiv. Ele incetinesc procesul digestiv general, lasand excesul de acizi care, la randul lor, se pot deplasa in sus in esofag.
Inlocuiti alimentele prajite, fierte la abur, prajite sau la gratar.

(Visited 347 times, 1 visits today)

Lasă un răspuns

Specify Twitter Consumer Key and Secret in the Super Socializer > Social Login section in the admin panel for Twitter Login to work

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Don`t copy text!