Moduri rapide si naturale de a stimula starea de spirit (inclusiv alimente)

Daca ti-a placut articolul, distribuie mai departe prietenilor tai!

Aristotel stia deja ca fericirea depinde de noi insine. Dar prea des il cautam in altii, in lumea exterioara, in distrageri pe termen scurt. Dar avem si puterea de a fi cu adevarat multumiti. Acesta este in felul in care gandim, felul in care alegem sa ne petrecem zilele si cu cine alegem sa le petrecem. 

Iata 18 pasi simpli pe care ii puteti face pentru a va creste fericirea interioara intr-un mod natural si stimuleaza starea de spirit in mod natural.

1. Sport

Bunastarea fizica si psihologica sunt strans legate. Cand corpul tau se simte bine, la fel si mintea. Cand faci sport, creierul tau elibereaza endorfine – hormonii fericirii. Expertii recomanda cel putin 30 de minute de exercitii viguroase pe zi – pentru a se potrivi mai bine in rutina zilnica, aceasta poate fi impartita in trei blocuri de 10 minute.

2. Acupunctura

S-a demonstrat ca acupunctura poate ajuta la depresie, anxietate si stres si, de asemenea, devine din ce in ce mai populara si recunoscuta in tratamentul multor alte afectiuni fizice si mentale care va pot perturba atitudinea interioara.

3. Meditatia

Cand meditam, creierul nostru trece la un mod mai relaxat. Sistemul nervos parasimpatic este activat – aceasta este o parte a creierului care este responsabila pentru activitatile de „odihna si digerare” si este opusul modului nostru de stres obisnuit. Investeste ceva timp si invata o tehnica care iti va functiona. Fii disciplinat in practica ta obisnuita de meditatie.

Meditatia este o modalitate excelenta de a scapa de stres si de a-ti imbunatati sanatatea, oferindu-ti in acelasi timp un sentiment de control si bunastare. 

4. Masaj

A face un masaj minunat poate fi foarte satisfacator si inaltator. Mintile si corpurile noastre se bucura de a fi atinse. Experienta poate schimba activitatea undelor cerebrale si va poate face mai relaxat. Adaugati uleiuri esentiale in amestecul de masaj si inhalati-le pentru a atinge noi niveluri de calm. Cere unei persoane dragi un masaj de 20 de minute, la ordinea medicului.

5. Terapie

De multe ori ajuta sa te uiti la tiparele tale de gandire. Intotdeauna interpretezi lucrurile intr-un mod negativ? Te simti ingrijorat de prezent si viitor? Amintiti-va ca ati ales acele modele, astfel incat sa puteti alege si un mod de gandire mai bun si mai satisfacator. Uneori poate fi util sa obtineti indrumari de la un expert. Terapia cognitiv-comportamentala este doar o optiune. Gaseste pe cineva cu care sa te simti confortabil sa lucrezi si apoi discuta!

6. Recunostinta

Nu te poti forta sa te simti recunoscator, dar cand o simti cu adevarat, viata ta devine un loc mult mai bun. Privind partea stralucitoare a vietii si simtindu-te recunoscator pentru lucrurile marunte, da intotdeauna dispozitiei tale acel mic impuls in plus.

7. Dormi suficient

Unii oameni au nevoie de mai mult somn, iar altii au nevoie de mai putin, dar 8 ore este standardul de aur. Cand suntem odihniti, totul se simte mai bine. Cercetarile arata ca exista o legatura intre prevenirea depresiei si un somn bun. Asadar, creati un mediu in care sa puteti dormi bine – uitati-va la temperatura, lumina si nivelul de zgomot din dormitorul dvs.

8. Lumina soarelui si aer proaspat

Sa petreci ceva timp la soare sau sa faci o plimbare in padure te poate face sa te simti mai bine. Corpul nostru are nevoie de lumina soarelui pentru a genera vitamina D, care este importanta pentru sanatatea oaselor. Noile cercetari arata, de asemenea, ca cantitatile suficiente de vitamina D reduc sansele de a dezvolta depresie. Asa ca asigurati-va ca profitati de fiecare zi insorita, mai ales daca locuiti intr-un loc mai putin prietenos cu vremea.

Citeste si: 13 Boli comune cauzate de deficit de vitamina D .

9. Ia un animal de companie

A avea un animal de companie este o mare responsabilitate, dar este si o bucurie extraordinara. A avea un animal in viata ta te aduce mai aproape de inocenta si iubire pura. Exista cineva care te va iubi la fel de neconditionat ca si cainele tau?

10. Zambeste

Fals pana cand o face. Cercetarile arata ca, daca ne fortam sa zambim, dupa un timp, incepem sa ne simtim mai bine. Si este atat de frumos sa oferi cuiva un zambet sau sa primesti unul!

11. Fa lucrurile pe care le iubesti

Ar trebui sa facem suficient timp pentru a face lucrurile care ne energizeaza si ne fac sa ne simtim vii. Exista un fenomen numit „fluxul”, care descrie starea in care ne simtim complet absorbiti de o activitate. Experienta fluxului este legata de imbunatatirea sanatatii mintale.

12. Conecteaza-te cu ceilalti

Este foarte important sa te simti aproape de oameni si sa te conectezi cu ei. Conexiunile umane profunde sunt cele care fac cu adevarat diferenta in viata noastra. Asa ca fa-ti timp pentru oamenii care sunt importanti pentru tine, cunoaste oameni noi, daruieste si primeste.

13. Gestioneaza-ti timpul corect

Exista doar 24 de ore in fiecare zi, asa ca fiti realist cu privire la ceea ce puteti realiza. Adesea incercam sa incadram prea multe lucruri si apoi ne simtim stresati si frustrati cand nu le putem face pe toate. Evitati acest lucru prin planificarea si prioritizarea intr-un mod prietenos cu dvs.

14. Asculta muzica

Potrivit cercetarii care a fost publicata in Psychology and Education: An Interdisciplinary Journal, oamenii care asculta muzica tind sa fie mai fericiti, mai calmi si mai relaxati. Asa ca exploreaza-ti colectia de muzica si pune-te pe ceea ce te face sa faci fericit.

15. Eliminati dezordinea

Ai observat vreodata cat de bine te simti dupa ce ti-ai curatat camera sau apartamentul? Curatarea prafului si eliminarea gunoiului pot fi foarte terapeutice. De asemenea, creeaza spatiu pentru ca lucruri noi sa intre in viata ta. Potrivit dr. Elaine Aron, uneori este suficienta doar iluzia de ordine, asa ca aranjarea catorva hartii si a le face sa arate mai ingrijite poate face diferenta.

16. Curata-ti corpul

Detoxifiere. Cand corpul nostru este curat, mintea urmeaza si noi si devenim mai usori, mai sanatosi si cu energie mentala imbunatatita. Ofera-ti corpului o pauza de la alimentele procesate, carnea, alcoolul, cofeina si nicotina. Priveste cum toxinele parasesc corpul tau si simte-te fericit!

17. Foloseste plante naturiste

De exemplu, lavanda este folosita in aromoterapie si ceaiuri pentru a imbunatati relaxarea, valeriana este adesea luata ca ajutor pentru somn si uneori folosita pentru anxietate, musetelul este un remediu stravechi pentru relaxare si pentru ameliorarea stresului, iar sunatoarea este o planta perena care are un istoric lung de utilizare pentru anxietate, depresie si tulburari de somn.

18. Mancati o dieta sanatoasa

Din ce in ce mai multe dovezi sugereaza ca ceea ce mananci afecteaza modul in care te simti. Dieta ta poate modifica metabolismul si chimia creierului, afectandu-ti in cele din urma nivelul de energie si starea de spirit. Mai tarziu, voi evidentia grupurile de alimente specifice care s-a dovedit ca stimuleaza starea de spirit si ajuta la reducerea probabilitatii de a dezvolta depresie.

Pentru a mentine acel echilibru interior, trebuie sa mananci o dieta echilibrata – plina de nutrienti de care corpul si sufletul tau au nevoie. Asigurati-va ca consumati suficiente cereale integrale, fructe, legume, grasimi sanatoase si proteine.

Cele mai bune alimente care stimuleaza starea de spirit

Omega 3

Acizii grasi Omega 3 sunt plini de beneficii pentru sanatate, cum ar fi imbunatatirea nivelului de concentrare si va ajuta sa va mentineti o stare de spirit sanatoasa. Oamenii de stiinta au raportat ca un organism cu deficit de omega 3 este legat de depresie. Nu-ti face griji, nu trebuie sa mananci un peste urias in fiecare zi pentru a te asigura ca primesti suficient omega 3, trebuie doar sa consumi o cantitate mica zilnic pentru a culege beneficiile.

Alimente bogate in Omega 3: Peste gras precum: somon, hering, macrou si halibut. Alte surse sunt semintele de in, nucile, nucile si legume cu frunze verzi.

Vitamina C

Vitamina C este mai mult decat un simplu anti-receala. De asemenea, este eficient in a ajuta cu depresia. La fel ca si carbohidratii, vitamina C stimuleaza productia de serotonina, cunoscuta si sub numele de hormonul fericirii.

Alimente bogate in vitamina C: Kiwi, portocale, capsuni, ardei rosu, guava, cartofi dulci, spanac, grepfrut si mazare.

Vitamina E

Vitamina E este excelenta pentru a va mentine pielea sanatoasa, datorita nivelului ridicat de antioxidanti, dar este si un stimulent fantastic al dispozitiei. De fapt, nivelurile scazute de vitamina E din organism au fost asociate cu anxietatea si depresia. Deci, daca te-ai simtit dezamagit in ultima vreme, atunci de ce sa nu-ti cresti aportul de vitamina E. Cine nu-si doreste o piele minunata si o dispozitie buna?

Alimente bogate in vitamina E: legume cu frunze verzi, avocado, ulei de masline, naut, ovaz, oua, seminte si nuci.

Acid folic

Potrivit cercetarilor, daca corpul tau are deficit de acid folic, atunci ai mai multe sanse sa faci depresie. Asa ca ar fi bine sa incepi sa mananci verdeturile alea.

Alimente bogate in acid folic: Spanac, varza kale, salata romana sau mangold.

Vitamina B12

Vitamina B 12 este cunoscuta si ca vitamina antistres. Atunci cand organismul nu primeste suficienta vitamina B-12, poate duce la o senzatie de letargie si lipsa de motivatie pentru activitatile de zi cu zi. Nu este distractiv, asa ca de ce sa nu cresteti aportul de crustacee (cea mai bogata sursa de vitamina B-12)?

Alternativ, il puteti gasi in diferite carnuri, fructe de mare, lapte si oua. Daca mananci carne si fructe de mare, verifica-i originea si sustine optiunile ecologice si de crescatorie in aer liber. 

Triptofan

Triptofan nu este cuvantul tau de fiecare zi, asa ca te-as ierta ca nu stii ce dracu este. Lasa-ma sa te completez. Triptofanul este un aminoacid. Fructele cu un raport bun de triptofan fata de fenilalanina si leucina (de asemenea aminoacizi), vor creste nivelul de serotonina si, astfel, sentimentul de fericire.

Alimente bogate in triptofan: curmale (bomboanele naturii), papaya, banane si ciocolata neagra .

Seleniu

Creierul nostru iubeste seleniul. Cinci studii au aratat ca aportul scazut de seleniu este asociat cu o stare de spirit mai proasta, asa ca este important sa incorporam seleniul in dieta noastra pentru a mentine o stare de spirit sanatoasa.

Alimente bogate in seleniu: nuci de Brazilia, seminte, fructe de mare, muschi de porc, peste, cereale integrale, pui, curcan, miel slab, orez brun, fulgi de ovaz, oua, fasole pinto si ciuperci.

Zinc

O dieta saraca in zinc poate contribui la sentimentele de depresie. Asa ca haideti si bucurati-va prin cresterea aportului de alimente bogate in zinc pentru a va echilibra starea de spirit.

Alimente bogate in zinc: nuci de caju, fructe de mare, seminte de dovleac, muschie de porc si ciocolata neagra.

Carbohidrati complecsi si cereale integrale

Cerealele integrale gasite in carbohidratii complecsi sunt pline de nutrienti sanatosi pentru inima (bogata in fibre, vitamine si aminoacizi). Vestile bune nu se opresc doar aici. Cerealele integrale sunt o modalitate excelenta de a va stimula starea de spirit si de a ajuta la combaterea depresiei.

Alimente complexe cu carbohidrati cu cereale integrale: orez brun, paste din grau integral, paine cu cereale integrale si cereale integrale.

Proteine

Alimentele bogate in proteine ​​sunt populare in randul sportivilor, deoarece ajuta la repararea si construirea muschilor, dar un alt motiv pentru care proteinele sunt grozave pentru persoanele active este ca sunt bogate intr-un aminoacid numit tirozina. S-a dovedit ca tirozina ajuta la cresterea nivelului de dopamina si norepinefrina – substante chimice ale creierului care te ajuta sa te simti alert si plin de energie.

Nu trebuie sa fii un atlet pentru a beneficia de beneficiile proteinelor. Incorporand-o in dieta ta zilnica, vei simti acel impuls de energie care poate contribui la o stare de spirit mai buna.

Alimente bogate in proteine: carne de pasare, fasole, nuci si seminte, oua, peste, carne slaba de vita si produse lactate.

Antioxidanti

Multe dintre alimentele enumerate in celelalte categorii din acest articol contin si antioxidanti. Antioxidantii sunt fabulosi, deoarece elimina moleculele daunatoare (radicalii liberi) din corpul nostru. Radicalii liberi pot afecta creierul, dar consumul multor alimente bogate in antioxidanti este cel mai bun mod de a reduce sansele ca radicalii liberi sa se revolte in organism.

Alimente bogate in antioxidanti: Nuci, seminte, ceai verde, spanac, varza kale, broccoli, fructe de padure, kiwi, rosii, ciocolata neagra, portocale si ardei.

Vitamina D

Potrivit WebMD, un studiu national din 2010 a aratat ca o persoana are mai multe sanse sa sufere de depresie daca corpul sau are deficit de vitamina D. Asa ca asigura-te ca iesi afara si te bucuri de soare.

Soarele este considerat o sursa naturala de vitamina D. Doar zece pana la cincisprezece minute de expunere la soare in fiecare zi ofera corpului uman 100% din aportul zilnic de vitamina D. Cei cu pielea mai inchisa pot avea nevoie de cinci pana la zece minute mai mult. Cu toate acestea, daca traiesti intr-un climat mai rece, unde nu este prea mult soare, atunci iti poti creste aportul de vitamina D prin dieta si suplimente.

Alimente si suplimente bogate in vitamina D: O cantitate foarte mica provine din cateva alimente pe care le consumati, cum ar fi peste, uleiuri de ficat de peste, galbenusuri de ou si din lactate fortificate, cereale si produse din cereale. Este posibil sa fie nevoie sa luati supliment de vitamina D daca nu obtineti suficient dupa consultarea cu medicul dumneavoastra.

Apa

Bea multa apa (aproximativ doi litri pe zi pentru un adult mediu) este esentiala pentru a mentine organismul in stare optima. Deshidratarea este asociata cu starea de spirit scazuta si, prin urmare, cresterea aportului de apa este obligatorie. 

Evitati consumul in exces din aceste alimente:

Cofeina – Bautul de multa cafea si ceai poate creste nivelul de anxietate, ceea ce te poate face sa te simti deprimat.

Zahar – Consumul in exces de zahar provoaca inflamatie in intestin, corp si creier, ceea ce provoaca un raspuns inflamator-reactie imuna in lant care poate duce la depresie si anxietate.

Alcool – Alcoolul afecteaza substantele chimice din creier. Consumul de prea mult de alcool pe o perioada lunga de timp poate afecta creierul si poate provoca sentimente de anxietate si furie.

Sfaturi de alimentatie sanatoasa pentru a va imbunatati starea de spirit

Mancati putin si des

Pentru a mentine o buna dispozitie, este important sa mananci putin si des. Acest lucru va mentine nivelul de energie ridicat, ceea ce va permite sa obtineti ceea ce doriti in ziua dvs. De asemenea, intre mese, luati o gustare daca doriti – faceti-o una sanatoasa. Nuciferele precum migdalele sau nucile sunt o alegere excelenta, deoarece au un continut scazut de zahar in mod natural si isi elibereaza energia incet, mentinandu-va multumit mai mult timp.

Luati micul dejun

Incepeti ziua cu un mic dejun nutritiv pentru a va pune pe drumul cel bun pentru ziua care urmeaza. Incercati sa beti un pahar de apa calda cu lamaie, apoi un castron de fulgi de ovaz facut cu apa sau lapte, acoperit cu banane feliate si nuci maruntite cu un strop de miere cruda. Spalati-l cu un suc verde sau un smoothie de casa si veti fi gata!

(Visited 138 times, 1 visits today)

Lasă un răspuns

Specify Twitter Consumer Key and Secret in the Super Socializer > Social Login section in the admin panel for Twitter Login to work

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Don`t copy text!