Slabit

Cum sa slabesti rapid si sanatos

Daca ti-a placut articolul, distribuie mai departe prietenilor tai!

Daca te intrebi cum sa slabesti rapid si sanatos, este important sa mentii o dieta echilibrata, mancand mai putine calorii si acordand prioritate consumului de proteine ​​slabe, grasimi sanatoase, fructe si legume proaspete si cereale integrale.

Alimentele, precum branzeturile grase, inghetata si alimentele procesate, precum bauturile racoritoare, condimentele gata preparate sau taiteii instant, trebuie evitate, deoarece contin multe calorii, zahar si aditivi chimici care pot impiedica pierderea in greutate.

Ce sa mananci daca vrei sa slabesti rapid

Inainte de a alege ce sa mananci in timpul dietei, este important sa stii cate calorii poti consuma in timpul zilei. 

Alimentele care pot fi incluse in dieta pentru a slabi rapid sunt:

1. Proteine ​​slabe

Proteinele slabe, precum puiul, pestele, tofu si branzeturile albe, precum ricotta, branza de vaci si branza Minas, contin un continut mai scazut de grasimi, ceea ce ajuta la reducerea cantitatii de calorii din dieta. In plus, pentru ca sunt digerate mai lent, proteinele ajuta la controlul foametei si reduc nevoia de a manca, facilitand pierderea in greutate. 

Este important sa consumi proteine ​​slabe la fiecare masa a zilei. Aportul zilnic recomandat de proteine ​​ar trebui sa fie in jur de 30% din valoarea calorica totala a dietei.

2. Grasimi sanatoase

Alimentele bogate in grasimi sanatoase, precum uleiul de masline extravirgin, semintele oleaginoase, precum nucile, arahidele si semintele de dovleac, floarea soarelui si chia ajuta la accelerarea metabolismului, pe langa faptul ca favorizeaza satietatea, contribuind la pierderea in greutate. 

Grasimile sanatoase ar trebui incluse in fiecare zi in dieta de slabire, in mod ideal impartite in portii mici pe parcursul zilei. In ciuda faptului ca sunt sanatoase, aceste alimente sunt foarte bogate in calorii si, prin urmare, aportul zilnic nu trebuie sa depaseasca 20% din valoarea calorica totala a dietei.

3. Fructe si legume proaspete

Unele fructe proaspete precum capsunile, papaya, kiwi, perele si pepenele galben sunt sarace in calorii si bogate in apa si fibre, care ajuta la controlul foametei, contribuind la pierderea in greutate. 

Legumele proaspete, cum ar fi fasolea verde, rosiile, salata verde si conopida, favorizeaza, de asemenea, pierderea in greutate, deoarece sunt bogate in vitamine, apa si fibre care ajuta la prevenirea constipatiei, pe langa controlul apetitului.

Este important sa consumi fructe proaspete, intregi de cel putin 3 ori pe zi si legume proaspete, crude, sau in preparate prajite, la gratar sau inabusite la pranz si cina. Deoarece sunt si surse bune de carbohidrati, fructele si legumele proaspete ar trebui consumate in fiecare zi pana la 40% din valoarea calorica totala a dietei.

4. Cerealele integrale

Cerealele, precum orezul brun, painea integrala si pastele integrale, sunt alimente bogate in fibre, importante pentru eliminarea si reducerea absorbtiei de grasime in organism. In plus, aceste cereale ajuta si la controlul foametei, favorizand pierderea rapida in greutate. 

Pentru a ajuta la satietate si pierderea in greutate, este important sa consumati zilnic cereale integrale, cum ar fi orezul brun la pranz si painea integrala pentru o gustare de dupa-amiaza. Fiind o sursa de carbohidrati, acestea trebuie consumate cu moderatie, in cantitate de maxim 40% din valoarea calorica a dietei pe zi, alaturi de fructe si legume.

5. Alimente termogenice

Alimentele termogenice, precum scortisoara, ardeiul, ceaiul verde, hibiscusul si maca peruana, contin substante precum cofeina, capsaicina sau gingerolul, care ajuta la accelerarea metabolismului, contribuind la pierderea in greutate. 

Pentru a ajuta la pierderea rapida in greutate, alimentele termogenice pot fi consumate pe tot parcursul zilei si pot insoti iaurt, fructe, tocane sau supe, de exemplu.

Meniu de 3 zile pentru a slabi rapid

Urmatorul tabel ofera un exemplu de meniu de 3 zile pentru a pierde rapid in greutate:

GustareZiua 1Ziua 2Ziua 3
Mic dejun1 cana de ceai de hibiscus + 1 felie de paine integrala cu 1 lingura de crema de ricotta1 iaurt natural degresat cu 1 lingura de seminte de floarea soarelui + 1 kiwi1 felie mica de papaya cu 1 lingura de desert de fulgi de ovaz + 1 omleta cu 1 ou
Gustare de dimineata4 alune + 1 mar cu scortisoara1 cana de ceai verde + 1 felie medie de pepene verde6 nuci caju + 1 felie mica de pepene galben
Pranz cina1 fileu mic de piept de pui la gratar + 2 linguri de orez brun + 3 linguri de salata de varza fiarta, rosii si sfecla rosie rasa + 1 portocala mica1 bucata de peste prajit + 3 linguri de cartofi dulci si broccoli + 2 linguri de varza sotata + 1 felie mica de pepene verde1 burger cu tofu la gratar + 1 vinete medie prajita cu sos de rosii + 2 linguri de salata de morcov si dovlecel fiert + 5 capsuni medii
Gustare de dupa amiaza1 iaurt natural degresat + 2 nuci3 nuci + 1 para200 ml suc detox cu varza kale, portocala si seminte de in

Acest meniu este doar un model care poate varia in functie de preferintele personale, starea de sanatate si consumul caloric total individual. Pentru ca sunt foarte restranse, dietele de slabit rapid trebuie facute pentru o perioada scurta de timp si, de preferinta, cu indrumarea unui medic nutritionist.

Daca vrei sa tii o dieta pentru a pierde in greutate, fa-ti o programare la un nutritionist din regiunea cea mai apropiata de tine:

Ce trebuie evitat cand vrei sa slabesti

In timpul unei diete de slabire rapida, este important sa evitati urmatoarele alimente:

  • Cereale rafinate : orez alb, paste albe si paine alba;
  • Zahar: zahar de toate tipurile, inghetate, ciocolate, fursecuri, sucuri la cutie si pudra;
  • Carne procesata: carnati, mortadela, bacon, salam, sunca si piept de curcan;
  • Produse lactate bogate in grasimi: lapte integral, unt, margarina, smantana si branzeturi galbene, precum gouda, cheddar;
  • Alimente bogate in sare: condimente taiate cubulete, sos Worcestershire, sos de soia, taitei instant, alimente congelate gata de consum.

In plus, in timpul dietei de slabire rapida, se recomanda evitarea consumului de bauturi alcoolice, bauturi racoritoare, prajeli in general, pizza, gustari la pachet si lasagna, deoarece acestea favorizeaza cresterea acumularii de grasime corporala, ducand la cresterea in greutate.

Urmariti urmatorul videoclip pentru mai multe informatii despre alimentele care pot impiedica pierderea in greutate:

Cum sa suplimentezi dieta

Pentru a te ajuta sa slabesti rapid, este important sa adopti si alte schimbari in rutina ta zilnica, pe langa dieta. Acestea includ:

  1. Consumul zilnic de ceaiuri termogenice , cum ar fi ceaiul verde si ceaiul de hibiscus, ajuta la eliminarea excesului de lichid din organism, reducand umflarea corpului. In plus, ajuta la accelerarea metabolismului, promovand pierderea rapida in greutate;
  2. Consumul de apa intre mese si pe tot parcursul zilei te ajuta sa slabesti, deoarece aceasta bautura ajuta la eliminarea toxinelor din organism care pot impiedica pierderea in greutate. Mai mult, apa de baut ajuta la controlul poftei de mancare, intrucat organismul poate confunda setea cu foamea;
  3. Faceti exercitii fizice regulate, cum ar fi antrenamentul cu greutati, dansul sau alergarea, deoarece acestea va accelereaza metabolismul, determinandu-va sa ardeti mai multe calorii si ajutandu-va sa slabiti rapid. 

Mai mult, obtinerea unui somn bun, care dureaza 7 pana la 9 ore pe noapte, ajuta la controlul hormonilor responsabili de foame si satietate, contribuind direct la pierderea in greutate

Citeste si articolele mele:

(Visited 148 times, 1 visits today)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Don`t copy text!