Ovazul si faina de ovaz – Beneficii pentru sanatate, inclusiv informatii nutrionale (calorii, proteine, fibre si multe altele)

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Ovazul este o cereala integrala nutritiva, care este foarte buna pentru sanatate. Faina de ovaz este bogata in fibre si este plina cu vitamine, minerale si antioxidanti. Mancand ovaz sau faina de ovaz in fiecare zi este bun pentru sanatatea inimii, slabit si intareste sistemul imunitar. Ovazul este, de asemenea, in mod natural o cereala fara gluten si poate fi savurat de persoanele cu diabet, deoarece acestea pot ajuta la scaderea nivelului glicemiei.

Terciul de ovaz poate fi un inceput delicios al zilei, care te ajuta sa te simti plin pana la ora pranzului. De asemenea, puteti face ovaz peste noapte pentru a economi si timp dimineata. 

Ovazul are, de asemenea, proprietati calmante si hidratante care fac din ovaz un remediu natural excelent pentru problemele pielii.

In acest articol, veti afla despre numeroasele beneficii ale consumului de ovaz in fiecare zi. Veti afla, de asemenea, despre cercetarile stiintifice care sustin multe dintre beneficiile revendicate ale produselor care contin ovaz.

Ce este ovazul si faina de ovaz?

Ovazul (Avena sativa) este o cereala care contine fibre, vitamine, minerale si fitochimicale. Ovazul si faina de ovaz (macinata) se gasesc adesea in batoanele de cereale, musli, prajituri si bauturi pe baza de ovaz.

Potrivit Journal of Food and Science Technology, multe dintre beneficiile pentru sanatate ale fulgilor de ovaz provin din fibra solubila beta-glucan. B-glucanul este conectat cu scaderea colesterolului, tratarea hipertensiunii arteriale si are proprietati anticanceroase. 

De fapt, US Food and Drug Administration (FDA) a aprobat sanatatea sustinand ca administrarea a 3 grame de B-glucan pe zi din ovaz poate ajuta la scaderea riscului dumneavoastra de boli coronariene. 

Jurnalul Nutrients raporteaza ca faina de ovaz este atat de buna pentru, incat ar trebui promovata ca aliment pentru imbunatatirea sanatatii. 

Tipuri de ovaz

Va puteti bucura de ovaz intr-o serie de moduri diferite. Puteti gati ovaz cu lapte sau apa pentru a face un mic dejun cu fulgi de ovaz. Sau puteti adauga faina de ovaz hranitoare la produsele coapte sau puteti produce batoane de granola cu impuls energetic.

De asemenea, puteti cumpara mai multe tipuri diferite de ovaz:

Ovaz taiat cu lame din otel

Ovazul taiat cu lame otel este un tip gros de ovaz. Ovazul taiat cu lame de otel este produs prin taierea samburelor de ovaz pentru a crea faina de ovaz. Acest lucru produce un tip de faina de ovaz care are o aroma de nuca si poate fi facut in terci de ovaz grosier.

Fulgi de ovaz

Ovazul laminat este produs prin aburirea boabelor de ovaz si apoi rostogolirea boabelor de ovaz. Aceasta produce un tip de ovaz care este plat si arata ca fulgi de ovaz. Acest tip de ovaz gateste mai repede decat ovazul taiat cu otel si este un ingredient popular pentru gatit.

Ovaz instant

Ovazul instant este foarte popular la ora micului dejun, deoarece se poate gati foarte repede.  Deoarece sunt digerate mult mai repede decat fulgii de ovaz sau ovazul taiat cu otel, ovazul instant nu poate fi potrivit pentru diabetici. Pentru diabetici, cea mai buna optiune ar fi ovazul taiat cu otel.

Alte tipuri de ovaz

Ovazul este, de asemenea, macinat in faina pentru a crea faina de ovaz, care poate fi folosita de persoanele care au sensibilitati la gluten.

De asemenea, puteti cumpara tarate de ovaz. Aceasta este coaja sau coca fibroasa din bobul de cereale de ovaz care este separat in timpul procesului de macinare.

Este ovazul bun pentru diabetici?

Atunci cand este facuta din ovaz taiat cu lama de otel, faina de ovaz este un aliment sanatos pentru persoanele cu diabet.

Ovazul are un indice glicemic scazut si este bun pentru a ajuta la stabilizarea nivelului de glucoza din sange.

Un studiu din 2018 a descoperit ca faina de ovaz poate ajuta la reducerea cantitatii de insulina la diabetici. In studiu, persoanele cu diabet de tip 2 au consumat faina de ovaz timp de 2 zile. Cercetatorii au remarcat ca, din cauza meselor care contin ovaz, diabeticii aveau nevoie de mai putina insulina. 

O revizuire a 14 studii controlate a constatat ca consumul de ovaz are multe beneficii daca aveti diabet. Faina de ovaz ajuta la scaderea nivelului crescut de glucoza din sange dupa mancare, la imbunatatirea raspunsurilor la insulina si la scaderea colesterolului. 

Studiile au aratat ca chiar si o singura masa de ovaz poate ajuta la reglarea nivelului de glucoza din sange la diabetici. 

Alte studii au aratat ca consumul de ovaz crud poate beneficia si de persoanele cu diabet. Un studiu a descoperit ca gatitul ovazului pentru a crea o terci de ovaz si adaugarea stafidelor nu a afectat nivelul glicemiei sau al insulinei dupa consum. 

Ovaz si faina de ovaz sunt sanatoase si bune?

Cand privim valoarea nutritiva a ovazului si a fainii de ovaz, este clar sa vedem de ce ovazul ar trebui sa faca parte dintr-o dieta sanatoasa.

O cana de ovaz crud contine o cantitate uriasa de fibre. Exista 16,5 grame de fibre intr-o cana de ovaz, care este 66% din aportul dvs. zilnic recomandat de fibre (RDI). Aceeasi cantitate de ovaz contine, de asemenea, 103 grame de carbohidrati si 607 calorii.

156 g de ovaz (aproximativ o cana) contin, de asemenea, 7,4 g de fier (41% RDI), 276 mg de magneziu (69% RDI), 816 mg fosfor (82% RDI), 1 mg de cupru (49% RDI) ) si 7,7 mg mangan (383% RDI). 

Inceperea fiecarei zile cu un bol de ovaz ajuta, de asemenea, la mentinerea sanatatii, datorita numarului de antioxidanti din ovaz. Ovazul contine mai mult de 20 de polifenoli unici, numiti avenantramide. Acestea au proprietati antiinflamatorii si anticancerigene. 

Unul dintre beneficiile nutritive ale consumului de faina de ovaz in fiecare zi este ca este o sursa bogata de proteine vegetale de buna calitate. Cercetatorii au descoperit ca continutul de proteine ​​din ovaz este unic printre alte cereale. Ovazul contine aminoacizi care se gasesc de obicei in leguminoase si nu in cereale.

Unul dintre beneficiile majore pentru sanitate a ovazului care le diferentiaza de alte cereale este nivelul ridicat de fibre beta-glucanice. Acest tip de fibre ajuta la scaderea colesterolului si a glicemiei si, impreuna cu avenantramide, are multe beneficii pentru sanatate pentru sugari si adulti. 

Ovaz – beneficii pentru sanatate

Haideti sa analizam mai detaliat de ce ar trebui sa mancati fulgi de ovaz in mod regulat, daca doriti sa slabiti, sa va imbunatatiti sanatatea cardiovasculara si sa va consolidati sistemul imunitar.

Includerea fainii de ovaz in dieta ajuta sa slabesti

Ovazul este usor de digerat si este bun pentru slabit ca parte a unei diete sanatoase.

Unul dintre modurile in care faina de ovaz este buna pentru a da jos cateva kilograme este ca continutul ridicat de fibre reduce pofta de mancare. Un studiu randomizat care a implicat 48 de adulti a constatat ca consumul de faina de ovaz la micul dejun a crescut sentimentul de satietate. Motivul efectului de reducere a apetitului a fainii de ovaz a fost atribuit continutului sau de B-glucan. B-glucanul este un tip de fibra dietetica solubila.

Un alt studiu controlat a constatat ca consumul a 100 g de ovaz pe zi a ajutat persoanele cu diabet sa slabeasca. Cercetatorii au remarcat ca persoanele care consumau regulat mese cu faina de ovaz au avut rezultate mai bune atunci cand incercau sa slabeasca. 

Rezultatele altor studii au sugerat ca compusul de ovaz B-glucan ar putea ajuta la gestionarea multor complicatii ale obezitatii. 

Contrar credintei populare, faina de ovaz nu te ingrasa. Terciul de ovaz obtinut din ovaz laminat contine fibre sanatoase, minerale si aminoacizi. Unele dintre motivele pentru care unii oameni cred ca faina de ovaz te face sa cresti in greutate se datoreaza adaugarii de topping-uri pline de calorii.

De exemplu, ½ ceasca de ovaz instant fiert in apa contine doar 80 de calorii si 4 grame de grasime. Aceasta portie de faina de ovaz va va oferi, de asemenea, aproximativ 4 grame de fibre, care va vor ajuta sa va imbunatatiti sanatatea digestiva si va vor ajuta sa va simtiti plini. 

Ovazul si faina de ovaz aduc multe beneficii pentru inima

Consumul regulat a unui bol cu ​​ovaz va ajuta la imbunatatirea sanatatii cardiovasculare si reduce riscul de boli de inima.

Cercetatorii au descoperit ca ovazul are o multime de antioxidanti si fitochimici care sunt bune pentru inima. Consumul de ovaz are multe beneficii cardiovasculare, precum si alte beneficii pentru sanatatea ta. 

De exemplu, un studiu din 2016 care a implicat aproape 55.000 de persoane a descoperit ca consumul de cereale integrale, cum ar fi ovaz, ajuta la reducerea riscului unui atac de cord. Studiul a descoperit ca faina de ovaz a ajutat in special la reducerea riscului ca barbatii sa aiba un infarct miocardic. 

British Journal of Nutrition a raportat in 2014 ca ovazul ajuta la reducerea riscului unei persoane de a avea boli cardiovasculare. Unele studii au aratat ca consumul de ovaz determina scaderea tensiunii arteriale si a nivelului de colesterol

Ovazul este unul dintre alimentele sanatoase pentru inima care fac parte din dieta cardiacilor.

Ovazul ajuta la scaderea tensiunii arteriale

Unul dintre modurile prin care fulgii de ovaz ajuta la reducerea riscului de accident vascular cerebral si boli de inima este prin a ajuta la tratarea hipertensiunii.

Un studiu pilot care a implicat 18 persoane cu hipertensiune arteriala a constatat ca adaugarea ovazului in dieta a avut un efect benefic. Consumul de cereale cu ovaz a ajutat la scaderea valorilor sistolice si diastolice ale tensiunii arteriale cu 7,5 mmHg si, respectiv, 5,5 mmHg. 

Ovazul ajuta la prevenirea acumularii placii in artere (ateroscleroza)

Mancarea ovazului iti imbunatateste sanatatea cardiovasculara, deoarece poate preveni arterele infundate (ateroscleroza).

Cercetatorii au descoperit ca compusii de ovaz avenantramide va ajuta sa va imbunatatiti sanatatea arteriala. Ovazul poate ajuta la prevenirea aterosclerozei care va poate reduce riscul de atac de cord, accident vascular cerebral sau alte forme de boli de inima. 

Ovazul si faina de ovaz ajuta la scaderea colesterolului

Un mic dejun cu ovaz poate ajuta la reducerea nivelului de colesterol din sangele tau si la imbunatatirea sanatatii inimii tale.

O meta-analiza a 28 de studii privind efectele ovazului asupra colesterolului a constatat ca ovazul B-glucan are multe beneficii. Consumul de ovaz a ajutat la reducerea colesterolului LDL, care este tipul de colesterol asociat bolilor de inima. 

Rezultatele multor studii au aratat ca consumul de faina de ovaz in fiecare zi poate ajuta la scaderea colesterolului cu intre 5 si 7%. Multe tari, inclusiv SUA si Regatul Unit, au aprobat ovazul B-glucan pentru a fi comercializat ca avand efecte de scadere a colesterolului. 

Un studiu a constatat ca metoda de gatit a ovazului poate afecta eficacitatea reducerii colesterolului. Fierberea ovazului a fost mai buna pentru scaderea colesterolului decat pentru a lasa ovazul crud in abur in apa fierbinte. 

Citeste si acest articol pentru scaderea colesterulului https://www.sanatatenonstop.ro/cum-sa-scazi-colesterolul/

Faina de ovaz va ajuta sa va consolidati sistemul imunitar

Adaugarea fainii de ovaz in dieta poate ajuta, de asemenea, la reducerea riscului de infectie si boli cronice.

Motivul pentru care faina de ovaz este buna pentru imunitatea ta se datoreaza B-glucanilor. Cercetatorii au descoperit ca B-glucanii din ovaz ajuta la activarea functiei imune si contribuie la prevenirea infectiei. 

Alte studii au aratat ca B-glucanii ajuta la stimularea activitatii celulelor killer naturale. Oamenii de stiinta exploreaza chiar modalitati de utilizare a glucanelor B in combinatie cu chimioterapia pentru a trata cancerul. 

Studiile care au implicat subiecti de la animale au descoperit ca ovazii cu B-glucani ajuta la prevenirea infectiilor respiratorii. Aceasta inseamna ca consumul de ovaz iti stimuleaza sistemul imunitar si poate ajuta la prevenirea infectiilor virale. 

Faina de ovaz este fara gluten

Ovazul este io cereala fara gluten de care va puteti bucura daca aveti boala celiaca sau sensibilitati la gluten. Cu toate acestea, in multe cazuri, aceleasi echipamente si instalatii sunt utilizate pentru recoltarea si prelucrarea ovazului si a altor cereale care contin gluten, precum grau si orz, care pot provoca o contaminare incrucisata.

De exemplu, un studiu a descoperit ca 8 din 12 tipuri de produse din ovaz pur contineau de fapt urme de grau sau orz. 

Prin urmare, daca trebuie sa urmati o dieta stricta fara gluten, ar trebui sa cautati ovaz crescut intr-un mediu fara gluten sau prelucrat intr-un mod care sa evite orice contaminare incrucisata. 

Jurnalul Nutrients a descoperit ca persoanele cu boala celiaca pot include mese pe baza de ovaz in dieta lor. Un studiu a descoperit ca consumul de pana la 100 de grame de ovaz zilnic pe o perioada de 8 ani nu a aratat niciun simptom de suparare digestiva. 

Unii dieteticieni recomanda persoanelor cu boala celiaca sa adauge faina de ovaz la dieta pentru a ajuta la cresterea aportului de fibre, minerale si vitamina B6. 

De asemenea, va puteti bucura de alte boabe bogate in proteine ​​intr-o dieta fara gluten. De exemplu, quinoa contine toti aminoacizii esentiali de care ai nevoie fara gluten.

Ovazul ajuta la digestie

Mancarea unui bol cu ​​ovaz sanatos pentru micul dejun va poate ajuta digestia sa functioneze bine.

Continutul ridicat de fibre din faina de ovaz inseamna ca poate ajuta la prevenirea problemelor asociate cu constipatia si scaunul tare. Tarata de ovaz este un laxativ natural care poate ajuta la cresterea frecventei si consistentei scaunului. 

Unele studii au aratat ca taratele de ovaz sunt bune pentru ameliorarea constipatiei la pacientii varstnici. 

Cercetatorii au mai descoperit ca consumul de ovaz poate ajuta oamenii sa gestioneze afectiunile digestive cronice. De exemplu, consumul de ovaz poate ajuta la reducerea simptomelor asociate bolii inflamatorii intestinale si colitei ulcerative. 

Ovazul este bun pentru piele si ajuta la reducerea mancarimii

Consumul unui terci de ovaz este o modalitate excelenta de a ajuta sa ramai sanatos; cu toate acestea, faina de ovaz este de asemenea buna pentru pielea ta.

Potrivit Journal of Drugs in Dermatologie, faina de ovaz are proprietati antiinflamatorii care trateaza eruptiile cutanate, arsurile, mancarimea si dermatita. Ovazuș coloidal este ovaz care a fost macinat intr-o pulbere fina si amestecat cu apa.

Motivul pentru care fulgii de ovaz sunt atat de buni pentru pielea ta, este ca avenantramidele si antioxidantii din cerealele reduc inflamatiile si iritatiile. 

Ovazul este un hidratant natural pentru piele

Ovazul are, de asemenea, calitati naturale de hidratare si curatare care ajuta la asigurarea unei bariere de protectie asupra pielii tale.

Studiile asupra fainii de ovaz coloidal au aratat ca puteti aplica faina de ovaz pe piele pentru a o hidrata si a o mentine hidratata. B-glucanii din ovaz sunt responsabili pentru efectul hidratant al fainii de ovaz.

De asemenea, puteti adauga faina de ovaz in baie pentru a ajuta la imbunatatirea sanatatii si aspectului pielii tale. 

Folositi fulgi de ovaz pentru tratarea eczemelor

Puterea de vindecare a ovazului ajuta, de asemenea, la repararea petelor de piele uscata, crapata si inflamata cauzata de eczeme.

Cercetatorii au descoperit ca proprietatile antiinflamatoare ale fainii de ovaz ajuta la tratarea semnelor dermatitei atopice. Aplicarea preparatelor de ovaz ajuta la calmarea mancarimii.

Un studiu din 2017 a descoperit ca crema de ovaz ajuta la tratarea eczemelor usoare pana la moderate. Faina de ovaz a ajutat la repararea barierei naturale de aparare a pielii si la reducerea severitatii mancarimii. 

Consumul de ovaz poate ajuta la protejarea impotriva cancerului colorectal

Consumul de fulgi de ovaz ajuta zilnic la pastrarea digestiei naturale si la curatarea colunului. Aceasta inseamna ca faina de ovaz poate proteja impotriva dezvoltarii cancerului in colon.

British Journal of Nutrition raporteaza ca ovazul ajuta la protejarea intestinelor de boli. O dieta bogata in alimente cu cereale integrale, cum ar fi faina de ovaz, poate avea un efect protector impotriva cancerului colorectal. 

Alte studii au identificat ca B-glucanul din ovaz are proprietati anticancerigene. Oamenii de stiinta au descoperit ca extractele din ovaz pot ajuta la uciderea celulelor canceroase fara a dauna celulelor sanatoase. 

Surse medicale:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4325078/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4997416/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/30157531

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4690088/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2524340

https://fdc.nal.usda.gov/fdc-app.html#/?query=ndbNumber:20038

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19941618

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15186945

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22530714

https://fdc.nal.usda.gov/fdc-app.html#/?query=ndbNumber:8123

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5037534/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26888710

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16139284

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25411276

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4619352/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3217690/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15292739

https://www.hindawi.com/journals/cjgh/2016/1576360/

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX:32014R0828

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18382081

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20191257

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25607907

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18461339

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28697218

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25267242

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26092171

(Visited 537 times, 1 visits today)

Related posts

Leave a Comment

Specify Facebook App ID and Secret in Super Socializer > Social Login section in admin panel for Facebook Login to work

Specify Twitter Consumer Key and Secret in Super Socializer > Social Login section in admin panel for Twitter Login to work