Beneficii incredibile pentru sanatate ale fainii de porumb!

Daca ti-a placut articolul, distribuie mai departe prietenilor tai!
  • 71
  •  
  • 1
  •  
    72
    Shares

Faina de porumb este faina obtinuta din porumb uscat. Dupa ce recolta de grau a esuat in multe tari, oamenii au trecut la utilizarea de faina de porumb ca substitut. Poate fi folosit pentru prepararea micului dejun, pranz, cina si intre feluri de mancare. Deoarece este cereala integrala, are o serie de beneficii pentru sanatate faina de porumb . Este un aliment obisnuit in camara si este folosit si pentru prepararea unui numar de feluri de mancare coapte.

Faina de porumb – proprietati

  • Contine carbohidrati sanatosi cu fibre si o serie de nutrienti. Fiecare 100 de grame de faina de porumb contine 7 grame de fibre si mai putin de 1 gram de zahar. Prin urmare, este ideal de utilizat pentru persoanele care doresc sa slabeasca.
  • Nu contine gluten. Prin urmare, poate fi utilizat de persoanele care au alergii la grau sau boala celiaca. Cand acesti oameni consuma grau, acestia sfarsesc cu disconfort abdominal, durere si diaree. Astfel de oameni pot consuma in siguranta faina de porumb, deoarece poate fi folosita in locul graului.
  • Faina de porumb densa cu nutrienti contine cantitati bune de vitamine si minerale. 100 de grame de faina de porumb contin 10 grame de proteine ​​care consta din 18 aminoacizi esentiali. De asemenea, contine 127 mg de magneziu si 241 mg de fosfor. De asemenea, contine 287 mg de potasiu, tiamina, vitamina A, vitamina E, vitamina B-6, vitamina K, folat, niacina si colina. De asemenea, are 5,88 grame de continut de grasimi. Faina de porumb are aproximativ 384 kilocalorii.

Unele dintre beneficiile fainii de porumb pentru sanatate sunt enumerate mai jos.

Beneficii pentru sanatate faina de porumb

1. Ajuta sa ai o piele sanatosa si ajuta vederea

Beta carotenul prezent in faina de porumb se transforma in vitamina A in organism. Vitamina A este necesara pentru o piele sanatoasa, par si pentru intarirea sistemului imunitar. Beta carotenul actioneaza si ca antioxidant. Acest lucru ajuta la reducerea stresului oxidativ din organism, protejand astfel impotriva bolilor de inima si a cancerului.

2. Bun pentru digestie

Deoarece faina de porumb contine o cantitate buna de fibre, amelioreaza simptomele de constipatie . Astfel, bolile precum cancerul colorectal si hemoroizii sunt tinute la distanta. De asemenea, ajuta la reducerea tulburarilor legate de colon. Mentine o buna sanatate digestiva, deoarece este cereala integrala. Permite miscari usoare ale intestinului si peristaltice. Cieste si Constipație: cauze, factori de risc, simptome, tratament și prevenire

3. Ofera vitamine sanatoase

Elementele de vitamina B, adica tiamina si niacina, sunt importante pentru mentinerea functiilor cognitive adecvate in organism. Faina de porumb contine aceste elemente. Dietele insuficiente de vitamina B provoaca boli nervoase in organism. Faina de porumb contine, de asemenea, acid pantothenic. Aceasta vitamina ajuta la sinteza proteinelor, grasimilor si carbohidratilor din organism. Faina de porumb este, de asemenea, o sursa buna de vitamina E, necesara pentru parul si pielea sanatoase.

4. Ajuta la reducerea colesterolului LDL

Conform studiilor, consumul de faina de porumb ajuta la reducerea nivelului de colesterol LDL din organism. Acest lucru se realizeaza deoarece faina de porumb inhiba absorbtia colesterolului in organism.

5. Previne anemia

Se remarca faptul ca, atunci cand corpul nu are fier suficient, acesta poate duce la anemie sau slabiciune in organism. Faina de porumb contine o cantitate buna de fier pentru a se asigura ca celulele rosii din sange sunt produse in numar normal, mentinand anemia la distanta.

6. Faina de porumb protejeaza inima

Consumul de boabe de porumb sau faina de porumb ar trebui sa fie benefic pentru inima. Contine proprietati anti-aterogene care ajuta la mentinerea nivelului de colesterol si, prin urmare, reduce riscurile de boli de inima. Contine acizi grasi omega 3 sanatosi care elimina colesterolul rau din inima. Prin urmare, sansele ca inima sa fie infundata sunt reduse. Acest lucru ajuta la oprirea atacurilor de cord si a accidentelor vasculare cerebrale.

7. Controleaza diabetul de tip 2

Porumbul are un continut scazut de indice glicemis si, din moment ce este cereala integrala, da senzatia de stomac plin, iar zaharul din sange creste incet. Astfel vei ajunge sa mananci mai putine alimente atunci cand vei manca o porumb. Acest lucru ar ajuta cu siguranta la controlul nivelului de zahar din sange. Astfel, faina de porumb poate fi usor utilizata in tratamentul diabetului. Fitochimicalele prezente in porumb ajuta la evitarea varfurilor de zahar din sange. Fitochimicalele ajuta la eliberarea si absorbtia insulinei in organism.

8. Controleaza hipertensiunea

Deoarece porumbul consta din fito-substante chimice fenolice, tensiunea arteriala este mentinuta in organism. Sansele de hipertensiune arteriala sunt reduse si starea generala a sanatatii inimii este mentinuta.

9. Faina de porumb poate exfolia pielea

Faina de porumb ajuta la indepartarea celulelor moarte ale pielii si a murdariei. Ajuta la deconectarea porilor pielii si curata pielea. La randul sau, lasa pielea neteda si moale. Este, de asemenea, o optiune foarte ieftina. Poate fi folosit pe piele saptamanal si se dovedeste ca este si in siguranta.

10. Pentru controlul greutatii

Deoarece porumbul consta din amidon rezistent, acesta nu se digera usor. Rezista la digestie si, prin urmare, trece de la intestinul subtire la intestinul gros aproape in aceeasi forma. Fermenteaza in intestinul gros si produce un acid gras. Acest acid scapa de toxine si boli digestive. Ofera o senzatie de plinatate si, prin urmare, persoanele care tin sub control greutatea vor ajunge sa manance mai putine alimente.

11. Porumbul ca aliment

Faina de porumb este consumata ca un aliment de baza de catre unii oameni. Se mananca sub forma de burritos, mamaliga sau tortilla. Pentru unii ar putea fi doar gustari ca in popcorn sau chipsuri. Un numar de produse de panificatie, cum ar fi briosele si prajiturile, pot fi, de asemenea, preparate cu faina de porumb.

Gatirea fainii de porumb cu lapte cu continut scazut de grasimi si miere o transforma intr-un terci sanatos pentru micul dejun. Mamaliga se face gatind faina de porumb cu apa, sare si piper. Acesta este de obicei consumat ca un fel de mancare complementar puiului, carnii sau orice fel de mancare vegetariana.

Cum sa cumparati cel mai bun porumb?

Desi cel mai cunoscut porumb este soiul galben, acesta vine in diferite culori. Porumbul vine in roz, rosu, negru, albastru sau violet. In functie de culoare, continutul de nutrienti variaza. Continutul antioxidanti si combinatia de fitonutrienti porumb determina culoarea. Porumbul galben ar trebui sa contina carotenoizi antioxidanti. Aceasta consta din luteina si zeaxantina. Porumbul albastru este format din antociani, in timp ce soiul purpuriu contine acid hidroxibenzoic.

Faina de porumb din cereale integrale ar pastra toata nutritia. Prin urmare, in timp ce cumparati porumb, cautati etichete „cereale integrale”. Cele macinate sunt eliminate de nutritie si la randul lor imbogatite cu tiamina, riboflavina, niacina si fier.

Faina de porumb este disponibila in 3 tipuri, in functie de macinare – grosiera, medie si fina. Soiul grosier este folosit pentru a face mamaliga si terci. Faina medie se foloseste la coacerea si ingrosarea supelor. Soiul fin poate fi folosit la prepararea vaselor de copt. Masa harina este porumb uscat macinat in apa de var. Se foloseste pentru a face tortilla, tamales si aschii de porumb.

Porumbul poate fi pastrat pastrandu-l la frigider. In caz contrar, pulberea de porumb are o durata de valabilitate de aproximativ un an.

Prelucrarea acestuia intr-o faina de porumb are urmatoarele beneficii.

  • Este folosit in tratamentele de infrumusetare ca exfoliant pentru piele si par.
  • Deoarece contine o multime de fibre, da o senzatie de plenitudine si scapa de problemele de constipatie. Prin urmare, este frecvent utilizat de observatorii de greutate.
  • Contine o serie de vitamine si minerale de care organismul are nevoie zilnic.
  • Este bun in combaterea diabetului si a hipertensiunii.
  • Este ieftin si usor disponibil.
  • Are unele proprietati de protectie a inimii.

Concluzie

Am vazut beneficii ale fainii de porumb pentru sanatate. Faina de porumb este ieftina si usor disponibila in magazinele alimentare sub toate formele. Cel mai bun porumb crud este unul care are coji verzi si miezuri cu aspect suculent si de culoare galben deschis. Astfel, includerea porumbului in micul dejun, pranz sau cina va va ajuta sa imbunatatiti sanatatea generala.

tru sanatate faina de porumb . Este un aliment obisnuit in camara si este folosit si pentru prepararea unui numar de feluri de mancare coapte.

(Visited 184 times, 1 visits today)

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Specify Twitter Consumer Key and Secret in the Super Socializer > Social Login section in the admin panel for Twitter Login to work

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Don`t copy text!