Dieta pentru boala Hashimoto – Ce sa mananci daca ai hipotiroidism

  • 297
  •  
  • 1
  •  
  •  
    298
    Shares

Boala Hashimoto este cea mai frecventa afectiune autoimuna si principala cauza de hipotiroidism sau o tiroida subactiva. Uneori se numeste tiroidita Hashimoto. Despre boala citi mai multe aici Tiroidita Hashimoto: simptome, cauze, riscuri, complicații, diagnostic și tratament

Glanda tiroida joaca un rol major in metabolism, reglarea hormonilor si temperatura corpului. Cand o persoana are Hashimoto, tiroida sa este inflamata cronic si nu poate functiona la fel de bine ca o tiroida sanatoasa.

Tiroida incetineste sau opreste adesea producerea de hormoni esentiali, care pot provoca cresterea in greutate, pielea uscata, caderea parului , oboseala, constipatia si sensibilitatea la frig.

In acest articol, aflati ce alimente sa mancati si ce alimente sa evitati pentru a usura simptomele tiroiditei Hashimoto.

Dieta boala Hashimoto

Nu exista o dieta specifica dovedita pentru a trata pe toata lumea cu Hashimoto. Este necesara o abordare individualizata a nutritiei.

Unele dovezi clinice au aratat ca urmatoarele diete au ajutat unele persoane cu Hashimoto:

  • dieta fara gluten
  • dieta fara zahar
  • dieta Paleo
  • dieta fara cereale
  • dieta fara lactate
  • dieta paleo modificata autoimuna
  • dieta cu indice glicemic scazut

Sa analizam mai atent aceste diete de mai jos.

Fara gluten sau fara cereale

Multe persoane cu Hashimoto au, de asemenea, sensibilitati alimentare, in special la gluten. Nu exista cercetari actuale care sa sustina o dieta fara gluten pentru toate persoanele cu Hashimoto, cu exceptia cazului in care au si boala celiaca .

Cu toate acestea, intr-un sondaj efectuat pe 2232 de persoane cu Hashimoto, 76% dintre respondenti credeau ca sunt sensibili la gluten. Respondentii au mentionat constipatie, diaree , crampe, balonare, greata, reflux, gaze, dureri de cap , oboseala si ceata cerebrala ca simptome ale reactiilor lor la gluten.

Dintre respondenti, 88% dintre cei care au incercat o dieta fara gluten s-au simtit mai bine. Multi oameni au raportat, de asemenea, imbunatatiri in ceea ce priveste digestia, starea de spirit, nivelurile de energie si reducerea greutatii.

Dietele fara gluten elimina toate alimentele care contin gluten, care este o proteina care se gaseste in grau, orz, secara si alte cereale.

Glutenul se gaseste frecvent in paste, paine, produse de patiserie, bere, supe si cereale. Cel mai bun mod de a ramane fara gluten este sa va concentrati asupra alimentelor care nu contin gluten in mod natural, precum legume, fructe, carne slaba, fructe de mare, fasole, leguminoase, nuci si oua.

Dieta fara cereale

O dieta fara cereale este foarte asemanatoare cu cea fara gluten, cu exceptia ca cerealele sunt, de asemenea, interzise. Aceste boabe includ:

  • Quinoa
  • mei
  • ovaz
  • hrisca

Cu toate acestea, exista putine dovezi ca eliminarea cerealelor fara gluten este benefica pentru sanatate. Eliminarea acestor cereale poate elimina, de asemenea, fibrele si alte surse de nutrienti esentiali, cum ar fi seleniul, care sunt importante pentru persoanele cu Hashimoto.

Paleo sau Paleo Autoimun

Dieta Paleo incearca sa imite tiparele de mancare ale stramosilor nostri timpurii, cu accent pe alimente intregi, neprelucrate.

Cerealele, produsele lactate, cartofii, fasolea, linte, zaharul rafinat si uleiurile rafinate nu sunt permise. Sunt incurajate carnea hranita cu iarba, la fel ca legumele, nucile (cu exceptia arahidelor), semintele, fructele de mare si grasimile sanatoase, cum ar fi avocado si uleiul de masline.

Dieta Autoimuna Paleo (DAP) urmareste scaderea alimentelor care pot provoca inflamatii si leziuni intestinale. Incepe cu principiile de baza ale dietei Paleo, dar si taie legumele, cum ar fi rosiile, ouale, nucile si semintele.

Dieta cu IG scazut

Un indice glicemic scazut sau o dieta cu IG scazut se bazeaza pe un indice care masoara modul in care fiecare aliment afecteaza nivelul de zahar din sange al unei persoane.

Unele persoane cu diabet de tip 2 folosesc aceasta dieta; dieta poate reduce si riscul bolilor de inima si poate ajuta unii oameni sa piarda in greutate.

Dieta bogata in nutrienti

Se poate recomanda un plan de dieta bogat in nutrienti, care sa includa legume cu frunze verzi, cum ar fi varza.

Pentru persoanele care nu doresc sa se concentreze pe ce alimente sa fie eliminate, optarea pentru un plan de dieta bogat in nutrienti poate fi cea mai buna optiune.

O dieta densa cu nutrienti include varietate si se concentreaza pe alimente sanatoase, cu o selectie de fructe si legume colorate, grasimi sanatoase, proteine ​​slabe si carbohidrati fibrosi . Alimentele includ:

  • Legume verzi, cum ar fi varza si spanacul
  • Peste gras, inclusiv somon
  • O varietate de legume colorate, cum ar fi varza de bruxelles, broccoli, morcovi, sfecla si ardei rosu, galben si portocaliu
  • Fructe, inclusiv fructe de padure, mere si banane
  • Grasimi sanatoase, inclusiv avocado si nuci
  • Proteine ​​slabe, inclusiv tofu, oua, nuci, fasole si peste
  • Alimente fibroase, inclusiv fasole si leguminoase

Avand aceste alimente ca obiectiv principal al dietei va lasa mai putin spatiu pentru alimentele procesate si rafinate din zahar.

Condimentele antiinflamatoare precum curcuma, ghimbirul si usturoiul sunt, de asemenea, incurajate.

Nutrienti pentru hipotiroidism

Cercetarile sugereaza ca anumiti nutrienti joaca, de asemenea, un rol in tiroidita Hashimoto. Acestea includ:

Vitamina D

Mai multe studii au descoperit o legatura intre nivelurile scazute de vitamina D si boala Hashimoto. Intr-un studiu efectuat pe 218 de persoane cu Hashimoto, 85% au avut niveluri insuficiente de vitamina D.

Oricine este diagnosticat cu tiroidita lui Hashimoto ar trebui sa fie sigur ca isi va testa nivelul de vitamina D. Vitamina D poate fi produsa in organism in timpul expunerii la soare sau consumata prin alimente sau suplimente.

Deoarece multi adulti isi petrec acum majoritatea zilelor in interior, nivelurile scazute de vitamina D devin din ce in ce mai frecvente.

Potrivit Institutului National pentru Sanatate (NIH) , „aproximativ 5-30 de minute de expunere la soare intre orele 10:00 si 15:00 cel putin de doua ori pe saptamana la fata, brate, picioare sau spate fara protectie solara duc de obicei la suficienta vitamina D. ”

Daca nu este posibila expunerea consistenta la soare, este o idee buna sa luati suplimente, deoarece foarte putine alimente contin cantitati adecvate de vitamina D.

Cele mai bune surse alimentare de vitamina D includ:

  • Ulei de ficat de cod
  • Peste-spada
  • Somon
  • Ton
  • Suc de portocale
  • Lapte
  • Sardine
  • Ciuperci

Seleniu

Nucile de Brazilia sunt o sursa buna de seleniu.

Nivelurile scazute de seleniu sunt frecvente la multi oameni cu Hashimoto. Seleniul este un mineral esential important pentru functia creierului, imunitatea si fertilitatea.

Cea mai mare cantitate de seleniu gasita in organism este stocata in glanda tiroida. Mai multe studii au aratat ca suplimentarea cu seleniu poate fi benefica pentru persoanele cu disfunctie tiroidiana.

Cele mai bune surse alimentare de seleniu:

  • Nuci braziliene
  • Halibutul negru
  • Ton
  • Stridii
  • Sardine
  • Homar
  • Ficat
  • Carne de vita hranita cu iarba
  • Seminte de floarea soarelui
  • Oua

Alimente de evitat in dieta boala Hashimoto

Fiecare persoana este diferita, dar unele persoane cu Hashimoto au raportat simptome imbunatatite atunci cand evita:

  • Alimente cu gluten
  • Alimente cu zahar rafinat sau adaugat
  • Hrana procesata

Oricine se gandeste sa inceapa o dieta fara gluten ar trebui sa discute cu medicul sau, deoarece poate ajuta la determinarea daca o persoana are o sensibilitate la gluten.

Concluzie dieta boala Hashimoto

Este mai important pentru o persoana sa urmeze o dieta bine echilibrata care sa functioneze pentru stilul sau de viata decat sa incerce sa puna o eticheta obiceiurilor sale alimentare. Oamenii ar trebui sa se concentreze pe alimente sanatoase si neprelucrate.

In timp ce o dieta fara gluten sau un protocol autoimun poate ajuta la ameliorarea simptomelor pentru o persoana, este posibil sa nu functioneze pentru toata lumea.

Oamenii cu Hashimoto ar trebui sa fie deschisi sa incerce diferite stiluri de mancare pana cand gasesc cel care ii face sa se simta cel mai bine. De asemenea, ar trebui sa discute cu un medic sau un dietetician despre cum sa se asigure ca primesc toti nutrientii esentiali.

(Visited 2.687 times, 3 visits today)

Related posts

Leave a Comment

Specify Facebook App ID and Secret in the Super Socializer > Social Login section in the admin panel for Facebook Login to work

Specify Twitter Consumer Key and Secret in the Super Socializer > Social Login section in the admin panel for Twitter Login to work