Alimentație sănătoasă, diete

Cum te poate ajuta postul intermitent sa traiesti mai mult si mai sanatos

Daca ti-a placut articolul, distribuie mai departe prietenilor tai!

Practica „postului intermitent” a devenit foarte populara in ultima vreme, deoarece ii ajuta pe oameni sa traiasca o viata lunga si sanatoasa.

In termeni simpli, postul intermitent este o metoda populara de a restrictiona aportul de calorii pentru a te ajuta sa slabesti, ceea ce, la randul sau, va alunga mai multe boli si te va ajuta sa traiesti o viata mai lunga si mai sanatoasa.

Postul intermitent este un termen umbrela care acopera diferite tipuri de programe de post in care aportul de calorii este limitat in totalitate sau partial, fie in cateva zile pe saptamana, in fiecare doua zile sau in fiecare zi.

Acestea sunt cele mai populare trei metode de post intermitent:

  • Metoda 16/8: In aceasta metoda, sariti peste micul dejun si restrictionati perioada zilnica de mancare la 8 ore. Apoi, posteste timp de 16 ore.
  • Eat-Stop-Eat: Aceasta metoda implica post timp de 24 de ore, o data sau de doua ori pe saptamana.
  • Dieta 5:2: In aceasta metoda, mananci doar 500 pana la 600 de calorii in 2 zile neconsecutive ale saptamanii. In celelalte 5 zile, mananci normal.

Nota: Postul poate sa nu fie potrivit pentru femeile insarcinate si care alapteaza. In plus, persoanele care sufera de diabet sau alte boli cronice ar trebui sa-si consulte medicul inainte de a incepe orice tip de post.

Beneficiile postului intermitent

Iata cateva dintre beneficiile postului intermitent.

1. Te ajuta sa traiesti mai mult

Multi oameni adopta postul intermitent ca mijloc de a-si prelungi durata de viata.

Un studiu din 2000 publicat in Mechanisms of Aging and Development a analizat influenta postului repetat pe termen scurt asupra longevitatii soarecilor femele. Rezultatele au aratat ca soarecii care tin post au supravietuit semnificativ mai mult decat soarecii hraniti complet.

Un alt studiu publicat in 2014 in Cell Metabolism, cercetatorii au revizuit mai multe studii si au ajuns la concluzia ca postul intermitent sau periodic la rozatoare protejeaza impotriva diabetului, cancerelor, bolilor de inima si neurodegenerarii. La oameni, s-a descoperit ca acest tip de post ajuta la reducerea obezitatii, hipertensiunii, astmului si artritei reumatoide.

Astfel, se poate concluziona ca postul intermitent are potentialul de a imbunatati sanatatea si de a reduce riscul de boli cronice, care la randul lor pot prelungi viata.

2. Va ajuta sa slabiti

In acest tip de post, mananci mai putine mese, ceea ce inseamna ca ajungi sa mananci mai putine calorii. In plus, iti va creste rata metabolica, ceea ce te ajuta sa arzi si mai multe calorii.

Postul intermitent poate duce la pierderea grasimii abdominale, grasimea daunatoare din cavitatea abdominala care este un factor de risc pentru multe boli, cum ar fi diabetul, colesterolul crescut si problemele cardiace.

Un studiu din 2011 publicat in Obesity Reviews raporteaza ca postul intermitent a cauzat mai putina pierdere musculara in comparatie cu restrictia continua de calorii. Acest tip de post este eficient in scaderea greutatii corporale si a masei de grasime.

Un studiu mai tarziu din 2015, publicat in Jurnalul International de Obezitate, raporteaza ca postul intermitent sau postul de zile alternative pot fi o optiune pentru a obtine pierderea in greutate si mentinerea. Cu toate acestea, astfel de interventii trebuie sa fie gustoase si satioase si sa indeplineasca cerinte nutritionale minime pentru a asigura siguranta pe termen lung.

Citeste si Poti slabi 10 kilograme in 2 saptamani?

3. Reduce riscul de probleme cardiovasculare

Postul intermitent ajuta la reducerea riscului de probleme cardiovasculare. Ajuta la imbunatatirea diferitilor factori de risc care contribuie la bolile de inima, deoarece ajuta la scaderea tensiunii arteriale, a colesterolului total si (LDL sau colesterolul „rau”) si a nivelului de zahar din sange.

De asemenea, ajuta la reducerea markerilor inflamatori ai bolilor cardiovasculare.

Un studiu din 2014 publicat in Jurnalul International de Stiinte ale Sanatatii noteaza ca postul intermitent poate avea efecte cardioprotectoare.

In plus, postul intermitent ajuta la limitarea caloriilor si la reducerea grasimii abdominale, care este legata de un risc mai mare de a dezvolta boli de inima.

4. Repara daunele celulare

Postul intermitent ajuta, de asemenea, procese importante de reparare celulara, cum ar fi indepartarea deseurilor din celule.

Celulele sanatoase sunt importante pentru a trai o viata sanatoasa, dar celulele pot fi deteriorate din cauza stresului oxidativ. Acest lucru poate accelera procesul de imbatranire si poate cauza multe probleme de sanatate.

Postul intermitent este o modalitate sigura de a preveni sau repara deteriorarea celulelor cauzate de stresul oxidativ.

Postul are ca rezultat o mica crestere a productiei de radicali liberi la inceputul postului. Celulele raspund prin cresterea nivelului lor de antioxidanti naturali pentru a lupta impotriva daunelor viitoare ale radicalilor liberi. Acest lucru determina celulele sa faca fata mai bine stresului oxidativ mai sever in viitor.

Acest tip de post chiar te ajuta sa traiesti o viata mai lunga prin schimbarea expresiei genelor.

Un studiu din 2006, publicat in Aging Research Reviews, raporteaza ca restrictia calorica prin postul intermitent stimuleaza producerea de chaperone proteice, factori neurotrofici si enzime antioxidante, toate care ajuta celulele sa faca fata stresului si sa reziste bolilor.

Un alt studiu publicat in 2010 in Autophagy raporteaza ca postul pe termen scurt reprezinta un mijloc simplu, sigur si ieftin de a promova un raspuns neuronal potential terapeutic.

5. Scade riscul de diabet

Diabetul zaharat este una dintre cele mai frecvente tulburari de astazi pe care oamenii se straduiesc sa le previna. Nivelul ridicat de zahar din sange necontrolat este o problema grava care poate afecta multe organe ale corpului, inclusiv ochii, inima, rinichii si asa mai departe.

Postul intermitent poate ajuta la reducerea rezistentei la insulina, scazand astfel nivelul zaharului din sange si reducand riscul de diabet.

Un studiu din 2007 publicat in FEBS Letters sugereaza ca postul intermitent imbunatateste semnificativ parametrii biochimici asociati cu dezvoltarea diabetului.

Un studiu din 2014 publicat in Translational Research raporteaza ca postul intermitent poate provoca pierderea in greutate si reducerea riscului de diabet de tip 2 la populatiile supraponderale si obeze. Cu toate acestea, sunt necesare mai multe cercetari inainte de a se putea ajunge la concluzii solide.

6. Combate inflamatia

Inflamatia este un raspuns imunitar care ajuta la indepartarea stimulilor daunatori, inclusiv celulele deteriorate, iritante sau agenti patogeni. Dar atunci cand inflamatia scapa de sub control, poate duce la multe probleme de sanatate, inclusiv astm bronsic, sinuzita, ateroscleroza, boala celiaca, febra fanului, boli inflamatorii intestinale, colita ulceroasa, artrita reumatoida, cistita interstitiala si chiar cancer.

Pentru a controla inflamatia din organism, postul intermitent este de mare ajutor.

Un studiu din 2007 publicat in Free Radical Biology & Medicine raporteaza ca restrictia calorica in zilele alternative imbunatateste rezultatele clinice si reduce markerii stresului oxidativ si ai inflamatiei la adultii supraponderali cu astm bronsic moderat. Acest studiu sugereaza ca postul intermitent este o abordare noua pentru interventia terapeutica in tratamentul astmului.

Un alt studiu publicat in 2007 in Annals of Nutrition and Metabolism raporteaza ca postul intermitent prelungit intr-un model precum Ramadanul are unele efecte pozitive asupra starii inflamatorii a organismului si asupra factorilor de risc pentru afectiuni cardiovasculare, cum ar fi homocisteina, proteina C reactiva. si raportul dintre colesterolul total si lipoproteinele cu densitate mare (HDL sau colesterolul „bun”).

Un alt studiu publicat in Nutrition Research in 2012 raporteaza ca postul intermitent in timpul Ramadanului atenueaza citokinele proinflamatorii si celulele imune la subiectii sanatosi. Ramadanul este o luna religioasa in care musulmanii nu mananca si nu beau in timpul zilei.

7. Promoveaza hormonul uman de crestere

Postul intermitent promoveaza, de asemenea, producerea de catre organism a hormonului uman de crestere (HGH).

HGH este produsa in mod natural in glanda pituitara. Hormonul joaca un rol important in regenerarea celulelor, cresterea si mentinerea tesutului sanatos din creier si alte organe vitale. De asemenea, HGH face ca parul si unghiile sa creasca mai repede.

De fapt, secretia redusa a hormonului de crestere este responsabila pentru subtierea pielii care apare la batranete.

Un studiu din 1988 publicat in Journal of Clinical Investigation raporteaza ca postul imbunatateste secretia de hormon de crestere si amplifica ritmurile complexe ale secretiei de hormon de crestere la barbati.

Un studiu din 2011 realizat de cercetatorii in domeniul inimii de la Intermountain Medical Center Heart Institute raporteaza ca postul de rutina, periodic, este bun pentru sanatatea si inima ta. Poate reduce factorii de risc cardiac, cum ar fi trigliceridele, greutatea si nivelul zaharului din sange.

Studiul confirma, de asemenea, ca postul are un efect pozitiv asupra HGH. In timpul perioadelor de post de 24 de ore, HGH a crescut in medie cu 1.300 la suta la femei si aproape 2.000 la suta la barbati.

Resurse medicale:

http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0047637400001093

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3946160/

http://geronj.oxfordjournals.org/content/38 /1/36.short

http://www.karger.com/Article/Abstract/212538

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21410865

http://ajcn.nutrition.org/content/ 81/1/69.long

http://www.nature.com/ijo/journal/v39/n5/full/ijo2014214a.html

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC329619/

https://www.sciencedaily.com/releases/2011/04/110403090259.htm

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2622429/

https://www.ncbi.nlm.nih .gov/pmc/articles/PMC3106288/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17316625

http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S193152441400200X

https://www.ncbi .nlm.nih.gov/pubmed/17291990/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17374948

http://www.nrjournal.com/article/S0271-5317(12)00182-0/ rezumat

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4257368/

(Visited 383 times, 1 visits today)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Don`t copy text!