Apa ajuta sa slabesti?

  • 43
  •  
  • 1
  •  
  •  
    44
    Shares

Multe studii sustin teoria ca apa ajuta sa slabesti. De asemenea, hidratarea este esentiala pentru multi factori care joaca un rol in pierderea in greutate, inclusiv digestia si functia musculara.

Cu toate acestea, comunitatea medicala nu este inca sigura despre cat de multa influenta are consumul de apa asupra pierderii in greutate.

In acest articol, aflati sase motive pentru care apa de baut poate ajuta o persoana sa slabeasca. De asemenea, ne uitam la cata apa ar trebui sa bea o persoana in fiecare zi.

Sase motive pentru care apa ajuta sa slabesti

Cercetatorii nu sunt inca siguri de ce bautul a mai multa apa ajuta o persoana sa slabeasca, dar multe studii arata o corelatie pozitiva intre consumul crescut de apa si pierderea in greutate.

Mai jos sunt sase motive pentru care apa ajuta sa slabesti.

1. Apa este un suprimant natural al apetitului

Apa potabila poate ajuta sa slabesti.

Cand stomacul simte ca este plin, trimite semnale creierului pentru a nu mai manca. Apa poate ajuta la ocuparea spatiului in stomac, ceea ce duce la o senzatie de plenitudine si reducerea foamei.

O persoana poate crede, de asemenea, ca ii este foame atunci cand ii este de fapt sete. A bea un pahar cu apa inainte de a ajunge la ceva de mancare poate ajuta la eliminarea gustarilor inutile.

Intr-un studiu din 2014, 50 de femei supraponderale au baut 500 de mililitri (ml) de apa cu 30 de minute inainte de micul dejun, pranz si cina, pe langa consumul lor obisnuit de apa, timp de 8 saptamani consecutive.

Participantii au experimentat o reducere a greutatii corporale, a grasimii corporale si a indicelui de masa corporala. De asemenea, au raportat suprimarea apetitului.

Un studiu din anul precedent a obtinut rezultate similare.

2. Apa creste arderea caloriilor

Unele cercetari indica faptul ca apa potabila poate ajuta la arderea caloriilor.

Intr-un studiu din 2014, 12 persoane care au baut 500 ml de apa rece si la temperatura camerei au inregistrat o crestere a arderii energiei.

Au ars intre 2 si 3 la suta mai multe calorii decat de obicei in cele 90 de minute de la bautul apei.

De asemenea, apa poate creste temporar arderile cu energia in timpul odihnei sau numarul de calorii arse in timpul repausului.

Consumul de apa rece poate spori si mai mult beneficiile pentru arderea caloriilor, deoarece organismul arde energie sau calorii, incalzind apa pentru digestie.

3. Apa ajuta la eliminarea toxinelor din corp

Cand organismul este deshidratat, nu poate elimina corect toxinele sub forma de urina sau fecale.

Apa ajuta rinichii sa filtreze toxinele si deseurile in timp ce organul pastreaza nutrienti si electroliti esentiali. Cand corpul este deshidratat, rinichii retin lichid.

Deshidratarea poate duce, de asemenea, la scaune tari si la constipatie. Apa mentine deseurile in miscare prin inmuierea sau desfacerea scaunelor intarite.

De asemenea, apa ajuta organismul sa se redreseze din problemele digestive, cum ar fi diareea si indigestia.

Atunci cand toxonile si desurile se acumuleaza in corp, oamenii se pot simti balonati, umflati si obositi. Balonarea poate adauga centimetri la talia unei persoane.

A fi hidratat este o modalitate buna de a scapa de toxine, care poate adauga cateva kilograme in plus.

4. Apa potabila poate reduce aportul total de calorii lichide astfel apa ajuta sa slabesti

Apa este o alternativa fara calorii la bauturile energizante sau la suc.

Este usor sa acumulati calorii lichide consumand soda, suc sau cafea sau ceai indulcit.

Majoritatea oamenilor ignora, de asemenea, cate calorii consuma in bauturi sportive sau in bauturi alcoolice.

Inlocuirea chiar si a catorva bauturi bogate in calorii in fiecare zi cu apa sau alte bauturi fara calorii, cum ar fi ceaiul din plante, poate avea beneficii pe termen lung la slabit.

Autorii unui studiu din 2012 a descoperit ca inlocuirea a doua sau mai multe bauturi bogate in calorii cu bauturi non-calorice in fiecare zi timp de 6 luni a dus la o pierdere in greutate medie intre 2 si 2,5% la un grup de femei cu obezitate.

Intr-un studiu din 2015, femeile participante au baut 250 ml de apa dupa pranz in fiecare zi, in timp ce participau la un program de pierdere in greutate de 24 de saptamani. Au slabit cu 13,6% mai mult in decat femeile din acelasi program care au baut acelasi volum de bauturi dietetice dupa pranz.

Rezultatele unui studiu la scara larga au aratat ca barbatii si femeile care au inlocuit o portie a unei bauturi indulcite cu zahar pentru apa sau a unei bauturi cu continut scazut de calorii in fiecare zi timp de 4 ani au castigat cu 0,49 kilograme mai putine (kg) decat un grup similar care nu facuse nr. schimbari.

Acelasi studiu a descoperit ca adultii care au inlocuit cel putin o portie de suc de fructe cu apa sau o bautura scazuta in calorii au obtinut cu 0,35 kg mai putin decat omologii lor.

5. Apa este necesara pentru a arde grasime

Fara apa, organismul nu poate metaboliza in mod corespunzator grasimile sau carbohidratii depozitati.

Procesul de metabolizare a grasimilor se numeste lipoliza. Primul pas al acestui proces este hidroliza, care apare atunci cand moleculele de apa interactioneaza cu trigliceridele (grasimile) pentru a crea glicerol si acizi grasi.

A bea suficienta apa este esentiala pentru arderea grasimilor din alimente si bauturi, precum si a grasimilor depozitate.

O mini-revizuire din 2016 a constatat ca aportul crescut de apa a dus la cresterea lipolizei si la o pierdere de grasime in studiile la animale.

6. Apa ajuta la antrenamente

Una dintre cele mai importante componente ale oricarui plan de slabit este exercitiul.

Apa ajuta muschii, tesuturile conjunctive si articulatiile sa se miste corect. De asemenea, ajuta plamanii, inima si alte organe sa functioneze eficient, in timp ce acestea cresc activitatea in timpul exercitiului fizic.

A fi hidratat reduce riscul de lucruri care pot aparea in calea unui antrenament bun, cum ar fi crampe musculare si oboseala.

Beti intotdeauna apa inainte, in timpul si dupa exercitii fizice pentru a evita deshidratarea.

Mentinerea apei aproape la indemana este esentiala, mai ales daca se exercita in conditii fierbinti, umede sau foarte insorite.

Cata apa trebuie sa bei?

Aportul recomandat de apa se refera la factori precum varsta si sanatatea.

Nu exista nicio recomandare standard pentru cata apa sa bei. Unii au nevoie de apa mai multa sau mai putina, in functie de o varietate de factori, printre care:

  • nivelul de activitate
  • varsta
  • marimea corpului
  • temperatura
  • umiditate
  • expunere solara
  • stare de sanatate

Majoritatea autoritatilor in sanatate sugereaza valori pentru aportul zilnic de apa. Urmatoarele recomandari privind aportul de apa sunt de la  National Academy of Medicine (NAM) din Statele Unite:

  • 2.700 ml / zi pentru femeile adulte
  • 3.700 ml / zi pentru barbati adulti

Cum sa bei suficienta apa

Un studiu din 2013 privind rezultatele National Health and Nutritional Examination Survey 2005–2010 a constatat ca majoritatea barbatilor adolescenti beau mai multa apa decat recomanda NAM in fiecare zi.

Cu toate acestea, rezultatele au aratat ca multi adulti, in special adultii in varsta, nu beau suficienta apa pentru a indeplini orientarile NAM.

Dintre persoanele cu varste cuprinse intre 20 si 50 de ani, 42,7 la suta dintre barbati si 40,6 la suta dintre femei nu au indeplinit recomandarile NAM. Dintre acei 71 de ani sau mai in varsta, 94,7 la suta dintre barbati si 82,6 dintre femei nu respecta liniile directoare.

Urmatoarele sfaturi pot ajuta la cresterea aportului de apa:

  • bea cel putin un pahar de apa la fiecare masa
  • transporta apa intr-o sticla de apa reutilizabila
  • bea apa in plus atunci cand faci exercitii fizice sau in timpul activitatii fizice
  • bea apa in plus atunci cand iti este cald, umed sau foarte insorit
  • tine un pahar cu apa langa pat
  • consuma mai multe supe si mese bogate in lichide, precum curry, tocanite si smoothie-uri
  • consuma de fructe si legume cu continut ridicat de apa, in special fructe de padure, struguri, pepeni, rosii, telina, castraveti si salata

Resurse

https://bmcpublichealth.biomedcentral.com/articles/10.1186/1471-2458-13-1068

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24684853

https://academic.oup.com/ajcn/article/102/6/1305/4555169

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3628978/

https://academic.oup.com/ajcn/article/95/3/555/4578292

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4901052/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3809630/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4121911/

(Visited 151 times, 1 visits today)

Related posts

Leave a Comment

Specify Facebook App ID and Secret in Super Socializer > Social Login section in admin panel for Facebook Login to work

Specify Twitter Consumer Key and Secret in Super Socializer > Social Login section in admin panel for Twitter Login to work