11 alimente nutritive care ajuta la refacerea cartilajului

  • 400
  •  
  • 2
  •  
  •  
    402
    Shares

Cartilajul este un tesut conjunctiv important gasit in corpul nostru. Atunci cand este deteriorat la nivelul articulatiilor, poate duce la durere, inflamatie, raza limitata de miscare si rigiditate care pot evolua in cele din urma catre osteoartrita (OA) – cel mai frecvent tip de artrita. Atunci cand este utilizata ca parte a unui plan de tratament mai amplu si cuprinzator, nutritia poate fi o modalitate excelenta de a face fata unor simptome ale osteoartritei si a altor tulburari care rezulta din degenerarea cartilajului. Iata o lista de alimente care ajuta la refacerea cartilajului. 

Alimente care ajuta la refacerea cartilajului

Desi osteoartrita este de cele mai multe ori asociata cu batranetea, cartilajul degenereaza la fiecare in diferite grade. Deci, indiferent de varsta sau stare, consumati alimente nutritive care va pot proteja, intretine, umple si repara cartilajul – asigurandu-va o viata fara durere.

Iata ce ar trebui sa luati in considerare adaugarea in dieta dvs. pentru articulatii sanatoase:

Leguminoase

Pentru articulatii sanatoase, este important sa invingem inflamatia ori de cate ori este posibil – inflamatia este sursa primara de colagen si, prin extensie, descompunerea cartilajului. Leguminoasele sunt o optiune alimentara deosebit de eficienta pentru proprietatile lor antiinflamatoare. In plus, deoarece colagenul este o proteina, continutul de proteine ​​din leguminoase este util in completarea colagenului necesar reconstructiei cartilajului. Si, ca si cand toate acestea nu ar fi suficiente, leguminoasele au, de asemenea, niveluri ridicate de lizina, un aminoacid care este esential pentru regenerarea cartilajului. Fasolea, mazarea si arahidele sunt toate considerate leguminoase, ceea ce inseamna ca aveti numeroase optiuni pentru a va strecura mai multe dintre ele in dieta dumneavoastra.

Portocale

Colagenul, care este o proteina pe care corpul tau are nevoie de vitamina C pentru a o produce, este una dintre componentele principale ale cartilajului. Portocalele sunt o alegere evidenta in ceea ce priveste obtinerea vitaminei C pentru a promova construirea colagenului, precum si pentru a promova vindecarea celulara, care prin extensie este utila in regenerarea si protectia cartilajului. Vitamina C se gaseste, de asemenea, in cantitati abundente in alte alimente, cum ar fi kiwi, ardei rosu, kale si capsuni. Veti fi fericiti sa stiti ca colagenul este, de asemenea, important pentru mentinerea pielii tinere. Asadar, consumul de mai multe alimente bogate in vitamina C te va ajuta sa te simti SI sa arati mai tanar.

Rodii

La fel ca in multe dintre alimentele de pe aceasta lista, fructele de rodie sunt bine cunoscute pentru proprietatile sale antioxidante si antiinflamatoare. Cercetarile continue de la Universitatea Case Western Reserve arata, de asemenea, ca rodiile sunt utile in „ producerea mai multor mediatori ai catabolismului cartilajului in OA”. Pe scurt, rodiile va ajuta corpul sa produca substante care protejeaza cartilajul. Salata de rodie este o idee buna, de a include rodiile la urmatoarea masa!

Ceai verde

Cand ati vazut vreodata o lista de alimente fara ceai verde pe ea? Al nostru nu face exceptie.

S-a dovedit ca ceaiul verde ajuta la osteoartrita , deoarece contine polifenoli si catehine mentionate anterior, care ajuta la refacerea si protejarea cartilajului. 

Integrarea ceaiului verde in dieta dvs. ar trebui sa fie o treaba usoara, datorita gustului sau excelent, pretului redus si disponibilitatii sale. Lectura suplimentara Beneficiile pentru sanatate ale ceaiului verde: Ajuta la slabit, imfrumuseteaza pielea si multe altele (bazate pe stiinta)

Orez brun

Este posibil sa stiti ca acidul hialuronic este utilizat in mod obisnuit intr-o varietate de tratamente si injectii pentru afectiuni care implica articulatiile. In general, substanta actioneaza pentru a lubrifia articulatiile si ca un amortizor. Pentru a trata cazurile foarte minore de deteriorare a cartilajului sau, mai probabil, ca o modalitate de a completa alte tratamente de combatere a osteoartritei intr-o maniera holistica, sursele dietetice de acid hialuronic sunt un plus util in dieta ta. Orezul brun este abundent cu substanta, la fel ca morcovii, carnea de vita si alte alimente. Si semintele de dovleac sunt bogate in proteine ​​(cum ar fi leguminoasele) si pot ajuta organismul la producerea de acid hialuronic.

Nuci

Pentru a maximiza introducerea acidului hialuronic in dieta ta, corpul tau are nevoie de magneziu pentru a-ti ajuta corpul sa absoarba cat mai mult din alimente. Nucile precum migdalele, nucile de Brazilia si semintele de susan sunt surse excelente de magneziu. Cu toate acestea, poate fi usor sa exagerati cu nucile dense in calorii, mai ales daca incercati sa slabiti pentru a reduce simptomele osteoartritei sau a unei alte afectiuni care poate beneficia de regenerarea cartilajului. 

Varza de Bruxelles

Vitamina K este esentiala pentru sanatatea oaselor si a articulatiilor. Din fericire, se gaseste in multe alimente, fiind deosebit de abundenta in varza de Bruxelles. Avand multe modalitati de a le gati si continutul lor exceptional de vitamina K, este usor sa obtineti cantitatea recomandata de vitamina in fiecare zi, gatind unele dintre acestea. Si daca le gatiti cu un pic de ulei de masline, va veti bucura si de mai multe beneficii de proprietatile antiinflamatoare si de vitamina K gasite in varza. 

Curcuma

Desigur, curcuma este mai degraba un condiment decat un aliment. Cu toate acestea, este inca un ingredient care repara cartilajul, care merita introdus in dieta dumneavoastra.

De ce? Curcuma contine curcumina puternic antiinflamator, care sa dovedit stiintific ca este eficienta in prevenirea inflamatiei articulatiilor.

Desi cu siguranta nu va sugeram sa mancati linguri de curcuma, s-ar putea sa merite sa il includeti in urmatorul curry!

Peste (in special sardine)

O alta sursa ignorata de nutrienti pentru cartilaj este sardina minuscula.

Aceasta carne din acest tip de peste este umpluta cu Omega-3, vitamina D si calciu; practic, toate ingredientele necesare pentru combaterea inflamatiei articulare.

Stim ca nu tuturor le plac sardinele, dar exista multe alternative potrivite. De exemplu, somonul este o optiune la fel de grozava!

Supa de oase

Desi nu este cel mai modern fel de mancare, supa de oase este plina de colagen si proteine ​​perfecte pentru sanatatea articulatiilor.

Este si versatil! Puteti fie sa-l beti ca ceaiul, fie il puteti folosi ca baza pentru diverse retete.

Produse lactate (in special iaurt)

Iaurtul si chefirul sunt considerate adevarate superalimente atunci cand vine vorba de reducerea deteriorarii inflamatiei articulare. 

In primul rand, acest tip de lactate are un rol considerabil in asigurarea sanatatii intestinului, reducerea inflamatiei generale si promovarea repararii cartilajului . Acest lucru se datoreaza continutului ridicat de probiotice (bacterii bune) gasite in interiorul acestuia.

Nutrienti importanti pentru sanatatea articulatiilor

Desi am enumerat 11 alimente excelente pentru repararea cartilajului, motivul pentru care aceste alimente sunt atat de eficiente este din cauza nutrientilor pe care ii contin. Deci, pentru a va ajuta sa gasiti mai multe alimente care sunt perfecte pentru sanatatea articulatiilor, iata compusii cheie pe care ar trebui sa-i cautati:

1. Antioxidanti

Consumul de fructe legat de aportul de vitamina C a aratat beneficii mari pentru cei cu osteoartrita. Antioxidantii dietetici pot reduce semnificativ riscul degenerescentei cartilajului. 

2. Polifenoli

Polifenolii, compusii pe care ii gasim in ceaiul verde si afine, au efecte antioxidante si antiinflamatorii excelente. Ele pot ajuta la refacerea cartilajului si, in timp, reduc semnificativ riscul aparitiei osteoartritei cronice.

3. Uleiuri omega-3

 Omega-3 (gasite in peste si fructe cu coaja) vine cu o serie de avantaje clare in reducerea efectului artrozei si refacerea cartilajului pierdut. 

Protejarea cartilajului

Osteoartrita este o afectiune care afecteaza milioane de oameni de pe tot globul. Dar exista modalitati si alimente pentru a proteja impotriva acestuia si a reconstructiei cartilajul. 

Este important sa reiteram faptul ca uzura cartilajului se intampla in mod natural si nu o puteti opri niciodata in totalitate. Cu toate acestea, asigurandu-va ca pastrati un stil de viata sanatos, veti avea sanse mai mari de a evita ziua cartilajului si de a promova repararea cartilajului. 

O modalitate excelenta de a va proteja articulatia este sa mancati alimente sanatoase precum cele pe care le-am enumerat. Daca mancati mai sanatos, ati putea pierde in greutate, ceea ce adauga un alt strat de protectie impotriva durerilor articulare si a deteriorarii cartilajului.

Concluzie

Reducerea riscului de osteoartrita si reconstructia cartilajului este o sarcina usoara daca sunteti deschis la anumite obiceiuri sanatoase.

Prin introducerea anumitor alimente sanatoase in dieta dvs., inclusiv legume, fructe si peste enumerate mai sus, care contin vitamine si antioxidanti esentiali, va puteti mentine corpul activ si va poate ajuta sa reconstruiti cartilajul si sa preveniti degradarea acestuia. 

(Visited 1.827 times, 1 visits today)

Related posts

Leave a Comment

Specify Twitter Consumer Key and Secret in the Super Socializer > Social Login section in the admin panel for Twitter Login to work