Remedii naturiste pentru ameliorarea simptomelor menopauzei

Daca ti-a placut articolul, distribuie mai departe prietenilor tai!
  • 42
  •  
  • 3
  •  
    45
    Shares

Menopauza este o schimbare importanta in viata unei femei. In termeni simpli, este trecerea de la o etapa reproductiva la o etapa non-reproductiva din viata.

Se ajunge la faza menopauzei numai dupa un an fara perioade menstruale.

Menopauza este un proces natural care are loc pe masura ce ovarele imbatranesc si produc mai putini hormoni de reproducere, cum ar fi estrogenul, progesteronul si testosteronul.

Varsta medie la care femeile americane ajung la menopauza este de 52 de ani, dar poate aparea in orice moment intre 45 si 58 de ani, potrivit U.S. Department of Health and Human Services (1) .

Desi se crede ca varsta este determinata genetic, exista mai multi factori care influenteaza atunci cand o femeie ajunge la menopauza.

Un studiu din 2011 publicat in Obstetrics & Gynecology Clinics of North America raporteaza ca o serie de factori sunt factori determinanti importanti ai varstei la care apare menopauza naturala.

Astfel de factori includ demografia, cum ar fi educatia, ocuparea fortei de munca si rasa / etnia; factori menstruali si de reproducere, cum ar fi paritatea si utilizarea contraceptivelor orale; factori genetici si familiali; si factori de stil de viata, cum ar fi fumatul, greutatea, activitatea fizica si dieta (2) .

Pe masura ce corpul trece prin menopauza, pot aparea mai multe simptome ca urmare a modificarilor hormonale si a altor modificari.

Acestea pot include bufeuri, transpiratii nocturne, insomnie, uscaciune vaginala, crestere in greutate, depresie, anxietate, dificultati de concentrare, probleme de memorie, piele uscata, urinare crescuta, sani sensibili, dureri de cap, infectii ale tractului urinar, masa musculara redusa, articulatii dureroase sau rigide , reducerea masei osoase, subtierea sau pierderea parului si cresterea cresterii parului pe alte zone ale corpului, cum ar fi fata, gatul, pieptul si partea superioara a spatelui.

Nu veti experimenta neaparat toate simptomele. Sunt diferite pentru fiecare femeie. Simptomele menopauzei pot dura oricat de la cateva luni la cativa ani.

In timp ce simptomele menopauzei va pot afecta calitatea vietii, retineti ca menopauza nu este o boala si nu exista niciun motiv pentru a va face viata mai putin placuta.

Pentru a face fata menopauzei, exista multe modificari simple ale stilului de viata si remedii pentru ameliorarea simptomelor menopauzei.

10 remedii pentru ameliorarea simptomelor menopauzei

1. Racoriti-va

Bufeurile sunt unul dintre cele mai frecvente simptome ale menopauzei. Este important sa le gestionati, deoarece acestea pot duce la un somn prost, insuficient, o calitate a vietii scazuta si chiar pot agrava simptomele depresive.

Pentru a face fata bufeurilor , trebuie sa luati masuri pentru a reduce transpiratia si a va reduce temperatura corpului.

  • Imbracati-va in straturi, astfel incat sa va puteti da jos din haine daca va este foarte cald.
  • Evitati hainele din lana, matase si alte tesaturi care nu respira, care se blocheaza la caldura si cresc temperatura corpului. In schimb, purtati fibre care permit sa intre mai mult aer prin ele, cum ar fi bumbacul.
  • Stati intr-o camera rece si confortabila, cu aer conditionat, ori de cate ori este posibil. Daca nu aveti un aparat de aer conditionat, stati langa o fereastra deschisa sau folositi un ventilator de birou portabil.
  • Practicati respiratia profunda pentru a va mentine temperatura corpului rece.
  • Beti mai multa apa pentru a ajuta la reglarea temperaturii interne.
  • Evitati sa faceti plaja sau sa stati intr-o sauna daca sunteti predispus la bufeuri.
  • Evitati sa consumati alimente calde si picante, care va pot determina sa transpirati mai mult.

2. Sport

Exercitiile fizice regulate nu vor reduce simptomele menopauzei, dar pot ajuta la ameliorarea stresului, la imbunatatirea starii de spirit, la prevenirea declinului cognitiv si la imbunatatirea calitatii vietii.

De asemenea, exercitiile fizice pot atenua unele dintre problemele de somn pe care le intampina multe femei la menopauza.

In plus, poate reduce factorii de risc asociati cu complicatiile menopauzei, inclusiv boli de inima, inflamatie ridicata, pierderea osoasa sau pierderea muschilor si stresul cronic.

Un studiu din 2014 publicat in Menopauses raporteaza ca exercitiul aerob de intensitate moderata nu amelioreaza simptomele vasomotorii, cum ar fi bufeurile, dar duce la imbunatatiri ale calitatii somnului, insomniei si depresiei la femeile sedentare de varsta mijlocie (3) .

Un studiu din 2016 publicat in Menopause Review raporteaza ca exercitiile fizice controlate si regulate timp de 12 saptamani s-au corelat semnificativ cu o schimbare pozitiva a vitalitatii si a sanatatii mintale la femeile aflate la menopauza (4) .

Scopul dvs. este de a obtine cel putin 30 de minute de activitate moderata pe zi, in majoritatea zilelor saptamanii.

3. Respiratie profunda

Simptome precum intreruperea somnului, transpiratii nocturne si bufeuri pot fi reduse intr-o mare masura prin practicarea respiratiei profunde.

Respiratia profunda va reduce, de asemenea, nivelul de stres, precum si va ajuta la ameliorarea anxietatii si tensiunii. Cand respirati profund, acesta va trimite un mesaj creierului pentru a va linisti si relaxa.

Un studiu din 2010 publicat in Maturitas sugereaza ca terapiile bazate pe yoga si alte terapii minte-corp, precum respiratia profunda, pot fi benefice pentru ameliorarea diferitelor simptome ale menopauzei (5) .

Un alt studiu publicat in 2018 in International Journal of Research in Medical Sciencesarata ca respiratia profunda si exercitiile de mers pe jos au fost utile in reducerea simptomelor menopauzei (6) .

Practicati respiratia profunda timp de 15 minute dimineata, 15 minute seara si la aparitia de bufeuri.

Pentru a efectua respiratie profunda:

  1. Asezati-va pe spate intr-un loc confortabil. (Puteti face acest lucru intr-o pozitie asezata daca sunteti la locul de munca sau undeva unde nu va puteti intinde.)
  2. Puneti mainile pe abdomen si incercati sa va relaxati muschii.
  3. Inspirati profund prin nas, extinzandu-va abdomenul si umplandu-va plamanii cu aer. Numarati incet pana la 5 pe masura ce inspirati.
  4. Tine-ti respiratia si numarati pana la 3.
  5. Expirati incet prin gura si goliti-va complet plamanii. Din nou, numarati incet pana la 5 in timp ce expirati.
  6. Continua sa inspiri si sa expiri adanc timp de 15 minute.

Lectura suplimentara: Cum se face respiratia profunda si avantajele sale

4. Seminte de in

Semintele de in pot fi, de asemenea, foarte utile in gestionarea simptomelor menopauzei.

Are fitoestrogeni, compusi vegetali naturali care pot imita efectele estrogenului in organism si pot reduce severitatea bufeurilor.

Intr-un studiu din 2007 publicat in Journal of the Society for Integrative Oncology, 29 de femei cu bufeuri au fost rugate sa manance zilnic 40 de grame de seminte de in zdrobite timp de sase saptamani. La sfarsitul studiului, numarul mediu de bufeuri a scazut la jumatate, iar severitatea acestora a scazut cu 57% (7) .

Aportul regulat de seminte de in ajuta, de asemenea, la imbunatatirea starii de spirit si la reducerea durerilor articulare si musculare .

Este usor sa incorporezi 40 de grame de seminte de in macinate in dieta ta zilnica. Pur si simplu adaugati-l la fulgi de ovaz, iaurt, supa sau smoothie pentru a va bucura de beneficii.

5. Vitamina E

Pentru a face fata simptomelor menopauzei, vitamina E este foarte eficienta.

Vitamina E are estrogen si poate elimina sau reduce in mod eficient severitatea bufeurilor la femeile aflate la menopauza. De asemenea, inlocuieste electrolitii necesari pe care corpul ii pierde prin transpiratie.

Un studiu din 2007 publicat in Gynecologic and Obstetric Investigation concluzioneaza ca vitamina E este eficienta pentru tratamentul bufeurilor (8) .

Fiind un antioxidant, ajuta la combaterea radicalilor liberi care dauneaza celulelor si reduce inflamatia din organism. De asemenea, poate reduce riscul de depresie, boli de inima si crestere in greutate, care sunt frecvente in timpul menopauzei.

  • O doza zilnica de 400 UI de capsule de vitamina E poate ajuta la reducerea bufeurilor. Luati o capsula de 200 UI de doua ori pe zi la mese. Consultati intotdeauna medicul inainte de a lua suplimente.
  • De asemenea, includeti in alimentatie alimente bogate in vitamina E, cum ar fi germeni de grau, migdale, alune, avocado, broccoli, crustacee, dovlecei, seminte de floarea-soarelui si spanac.

Atentie: Nu luati vitamina E in doze mari, deoarece va poate creste riscul de sangerare.

6. Ginseng

Ginsengul este o planta eficienta care poate ajuta la abordarea mai multor simptome ale menopauzei.

Poate reduce aparitia si severitatea bufeurilor si transpiratiilor nocturne la femeile aflate la menopauza. De asemenea, ajuta la alte probleme, cum ar fi gandirea fuzzy, probleme de memorie, incapacitatea de concentrare si oboseala. Imbunatateste chiar sentimentul de bunastare generala si combate impactul stresului asupra corpului dumneavoastra .

Un studiu din 2012 publicat in Menopause raporteaza ca ginsengul rosu poate ajuta femeile aflate in postmenopauza sa-si diminueze riscul de boli cardiovasculare (9) .

Un studiu din 2010 publicat in Journal of Sexual Medicine raporteaza ca administrarea orala a extractelor de ginseng rosu din Coreea a imbunatatit excitatia sexuala la femeile aflate la menopauza (10) .

Ginsengul este disponibil sub forma de radacina sub forma de pudra, uscata sau proaspata, care poate fi mestecata sau preparata sub forma de ceai. De asemenea, este disponibil sub forma de suplimente pentru tablete sau capsule si extract lichid. Consultati intotdeauna medicul inainte de a lua suplimente.

Atentie: Nu luati ginseng daca luati medicamente pentru inima, tensiune arteriala, diabet sau anticoagulante.

7. Acupunctura

Vechea arta vindecatoare a acupuncturii poate oferi ameliorarea simptomelor menopauzei, in special a bufeurilor.

In acupunctura, ace subtiri sunt inserate pe anumite puncte nervoase ale corpului pentru a ajuta la eliberarea hormonilor precum cortizolul, endorfinele si serotonina. La randul sau, acest lucru ajuta la reducerea frecventei si severitatii bufeurilor.

Un studiu din 2009 publicat in British Medical Journal concluzioneaza ca utilizarea acupuncturii in plus fata de auto-ingrijire poate contribui la o reducere relevanta din punct de vedere clinic a bufeurilor si la cresterea calitatii vietii legate de sanatate in randul femeilor care trec prin menopauza (11) .

Un studiu din 2010 realizat pe 267 de femei publicat in Menopause a constatat ca femeile care au primit 10 tratamente de acupunctura in 12 saptamani au avut mult mai putine bufeuri.

Aceste femei au dormit mai bine si au avut mai putina durere. Dezavantajul, rezultatele urmaririi la sase si 12 luni au aratat ca terapia poate sa nu aiba efecte pe termen lung (12) .

Un alt studiu publicat in Menopause in 2016 a constatat ca un curs de tratamente cu acupunctura a fost asociat cu o reducere semnificativa a simptomelor vasomotorii si mai multe masuri de calitate a vietii, comparativ cu lipsa acupuncturii, iar beneficiul clinic a persistat cel putin sase luni dupa sfarsitul tratamentului. (13) .

8. Trifoi rosu

Trifoiul rosu este o alta planta eficienta pentru gestionarea simptomelor menopauzei . Aceasta planta contine izoflavone de plante care au proprietati asemanatoare estrogenilor care ajuta la ameliorarea bufeurilor.

Un studiu din 2005 publicat in Ginecological Endocrinology raporteaza ca suplimentarea cu izoflavona de trifoi rosu la femeile aflate in postmenopauza a scazut semnificativ simptomele menopauzei si a avut un efect pozitiv asupra citologiei vaginale si a nivelurilor de trigliceride (14) .

Un studiu din 2012 publicat in Iranian Journal of Nursing and Midwifery Research a aratat ca suplimentarea cu trifoi rosu a avut un efect dezirabil asupra calitatii vietii femeilor aflate la menopauza (15) .

Pentru a profita de beneficii, puteti bea ceai de trifoi rosu.

  1. Adaugati 1 lingurita de trifoi rosu uscat la 1 cana de apa clocotita.
  2. Acoperiti, lasati-l sa se absoarba timp de 15 pana la 20 de minute si apoi strecurati-l.
  3. Beti zilnic pana la 2 cani din acest ceai de plante.

Atentie: deoarece trifoiul rosu poate influenta alte medicamente, discutati cu medicul dumneavoastra inainte de a-l incerca.

9. Otet de mere

Otetul de mere este un remediu eficient pentru a face fata bufeurilor, cel mai frecvent simptom al menopauzei.

Ajuta la reglarea toxinelor pe care organismul incearca sa le elimine prin transpiratie. La randul sau, aceasta reduce incidenta si intensitatea bufeurilor si transpiratiilor nocturne.

Proprietatile antioxidante naturale ale otetului de mere stimuleaza, de asemenea, functionarea naturala a organismului. Alcalinizeaza chiar organismul , ceea ce poate ajuta la durerile de cap si la alte simptome ale menopauzei.

  1. Adaugati 1 pana la 2 linguri de otet de mere crud, nefiltrat, la un pahar de apa calduta.
  2. Adaugati putina miere si amestecati bine.
  3. Se bea de doua ori pe zi pana cand simptomele se potolesc.

10. Melasa neagra Blackstrap

Melasa neagra Blackstrap este un remediu simplu si eficient pentru bufeuri.

Mineralele, precum magneziul si calciul, din melasa ajuta la mentinerea sanatatii muschilor uterini.

Deoarece melasa neagra este bogata in vitamine B, aceasta promoveaza buna functionare a creierului si a sistemului nervos, precum si contribuie la promovarea relaxarii si la combaterea stresului si oboselii. De asemenea, fierul din el ajuta la reducerea riscului de anemie cu deficit de fier.

Pentru a profita de beneficiile melasei negre , nu aveti nevoie decat de 1-2 linguri pe zi. Puteti sa o amestecati in cafea, sa o adaugati la fulgi de ovaz sau sa o luati direct de pe lingura!

Sfaturi suplimentare

  • Alcoolul si tutunul pot avea efecte negative si, de fapt, inrautatesc simptomele menopauzei. Deci, incercati sa le evitati complet.
  • Situatiile de mediu, fizice sau mentale particulare pot declansa un simptom. Incercati sa va identificati declansatoarele si sa le evitati.
  • Reduceti cafeaua, deoarece cofeina este un stimulent si poate agrava bufeurile.
  • La aparitia de bufeuri, sorbiti un pahar de apa rece, apa de lamaie sau orice fel de bautura rece.
  • Daca sunteti supraponderal sau obez, pierdeti in greutate pentru a usura bufeurile.
  • Bucurati-va de soarele devreme dimineata timp de cel putin 10 sau 15 minute pentru a va hrani corpul cu vitamina D.
  • Luati suplimente de vitamina B dupa ce ati consultat medicul.
  • Dormiti suficient pentru a va ajuta sa va simtiti cel mai bine. Incercati sa dormiti intr-o camera racoroasa si pastrati un pahar de apa rece in apropiere.
  • Terapia cognitiv-comportamentala va poate ajuta, de asemenea, sa va descurcati mai bine cu bufeurile.
  • Includeti in dieta o varietate de fructe, legume si cereale integrale.
  • Limitati grasimile saturate, uleiurile si zaharurile.
  • Pentru a va mentine puterea oaselor, mancati mai multe alimente bogate in calciu si vitamina D.
  • Intareste-ti podeaua pelviana facand exercitii Kegel . Acest lucru poate imbunatati unele forme de incontinenta urinara.
  • Evitati scaldatul sau inotul excesiv, care va pot usca sau irita pielea.
  • Prea mult stres si anxietate in viata pot avea un impact negativ asupra sanatatii mentale si fizice, asa ca incercati sa va controlati nivelul de stres.
(Visited 152 times, 1 visits today)

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Specify Twitter Consumer Key and Secret in the Super Socializer > Social Login section in the admin panel for Twitter Login to work

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Don`t copy text!