Nu neglija aceste 10 simptome! Poate fi un indiciu ca ai intestinul nesanatos

Daca ti-a placut articolul, distribuie mai departe prietenilor tai!

Un intestin sanatos este secretul pentru mentinerea unui corp si a mintii sanatoase!

Un sistem digestiv care functioneaza corect este esential pentru sanatatea ta generala. Tractul gastrointestinal este captusit cu bacterii care ajuta la indeplinirea multor functii importante.

Aceste bacterii bune ajuta la intarirea imunitatii, producand serotonina chimica a creierului, transformand alimentele in energie si eliminand substantele straine si toxinele din organism, pentru a numi cateva.

Dar daca bacteriile bune din tractul gastrointestinal sunt depasite de bacteriile rele, lucrurile merg prost. Un dezechilibru in bacteriile intestinale poate afecta, de asemenea, cat de bine functioneaza alte organe si sisteme ale corpului.

De fapt, un dezechilibru intestinal a fost legat de dezechilibre hormonale, boli autoimune, diabet, oboseala cronica, fibromialgie, anxietate, depresie, eczeme, rozacee si alte probleme cronice de sanatate.

Majoritatea oamenilor nici macar nu sunt constienti ca ceva este in neregula cu bacteriile lor intestinale, asa ca problema nu este tratata. Cunoasterea semnelor unui intestin nesanatos va va ajuta sa identificati si sa rezolvati problema.

Iata 10 semne ca ai un intestin nesanatos.

1. Probleme digestive

Balonarea, gazele, diareea sau miscarile intestinale neregulate sunt un semn clar al unui dezechilibru in bacteriile intestinale.

Pe masura ce bacteriile intestinale lucreaza pentru a digera si a descompune alimentele, este normal ca gazele sa fie eliberate in acest proces. Dar gazele severe, balonarea sau eructarea se pot datora unui tract digestiv dezechilibrat.

Excesul de gaz se poate acumula in tractul gastrointestinal din cauza alimentelor prost digerate, care sunt fermentate de bacterii din intestinul gros unde este produs gazul.

Discomforturile digestive pot fi deosebit de severe dupa consumul de mese bogate in carbohidrati.

Refluxul de acid, boala inflamatorie a intestinului, boala intestinului iritabil si colita au fost toate legate de un dezechilibru in microbiomul intestinal.

Reparandu-ti intestinul, poti scapa rapid de aceste neplaceri.

2. Deficiente de vitamine si minerale

Rolul principal al sistemului digestiv este de a descompune alimentele pe care le consumi si de a furniza nutrienti tuturor celulelor corpului. Acesti nutrienti sunt folositi de celule pentru crestere, reparare si energie.

Atunci cand procesul digestiv este insuficient din cauza unui dezechilibru al bacteriilor intestinale, absorbtia nutrientilor de catre organism este afectata. In timp, acest lucru poate provoca deficiente nutritionale.

Deficientele comune datorate unui intestin nesanatos includ niveluri inadecvate de vitamine D, K, B12 si B7, precum si magneziu.

Medicul dumneavoastra va poate ajuta sa determinati daca aveti deficit de nutrienti si daca este probabil din cauza unui intestin nesanatos sau a unei alte afectiuni subiacente.

3. Lipsa energiei

Daca iti este greu sa fii treaz peste zi chiar si atunci cand ai dormit suficient si ai mancat sanatos, poate fi un semn al unui intestin nesanatos.

Metabolismul este un proces complex care necesita descompunerea chimica a alimentelor pentru combustibil, care este realizata de microbii din intestine. Un dezechilibru al bacteriilor intestinale poate impiedica organismul sa absoarba nutrientii de care are nevoie din alimente, lasandu-va sa va simtiti obosit tot timpul.

In plus, lasa toxinele sa treaca prin peretii intestinali in sistemul digestiv, ceea ce la randul sau va poate afecta nivelul de energie.

Mai mult, bacteriile intestinale nesanatoase duc la o crestere a anumitor compusi inflamatori numiti citokine, care sunt direct asociate cu oboseala.

Un studiu din 2012 publicat in Nutrition in Clinical Practice evidentiaza rolul si efectele importante ale microbilor intestinali asupra absorbtiei nutrientilor si reglarii energiei. Cu toate acestea, rolurile specifice pe care microbii intestinali individuali le joaca in recoltarea energiei raman incerte.

Un alt studiu publicat in 2016 in Microbiome a identificat markeri biologici ai sindromului de oboseala cronica in bacteriile intestinale si agentii microbieni inflamatori din sange.

4. Inflamatie legata de boli autoimune

Sanatatea intestinala este, de asemenea, legata de boli autoimune precum artrita reumatoida, boala Crohn si lupusul. Un dezechilibru al bacteriilor intestinale poate declansa raspunsul autoimun care duce la inflamatie la persoanele cu boli autoimune.

Un studiu din 2013, publicat in eLife, a constatat ca persoanele cu poliartrita reumatoida au o probabilitate mult mai mare de a avea o insecta numita Prevotella copri (P. copri) in intestine, in comparatie cu persoanele care nu aveau boala.

Studiul a mai aratat ca prezenta P. copri este legata de pierderea microbilor sanatosi in intestin. Pierderea acestor microbi ar putea contribui la alte simptome sau afectiuni de sanatate asociate.

5. Probleme ale pielii

Problemele cutanate precum acneea, rozaceea, eczema sau pielea descuamata pot fi legate de sanatatea intestinala precara. De fapt, expertii au identificat axa intestin-creier-piele care explica modul in care sanatatea intestinului afecteaza inflamatia in intregul corp, inclusiv in piele.

Inflamatia este legata de multe afectiuni ale pielii, in special de acnee si psoriazis.

Un studiu din 2011 publicat in Gut Pathogens sugereaza ca microbii intestinali si integritatea tractului gastrointestinal insusi sunt factori care contribuie la procesul de acnee.

Daca suferiti brusc de aparitii noi sau mai frecvente ale unor afectiuni inflamatorii ale pielii, cum ar fi acneea, rozaceea, psoriazisul, dermatita sau eczema .

6. Debutul diabetului

Exista, de asemenea, o legatura puternica intre microbiota intestinului gros si atat prezenta, cat si dezvoltarea potentiala a diabetului de tip 2.

Bacteriile intestinale ale persoanelor cu diabet zaharat de tip 2 cuprind niveluri ridicate de bacterii ostile care nu sustin sanatatea intestinala.

Un studiu din 2016 publicat in revista Nature sugereaza ca microbiomul intestinal ar putea fi o tinta potentiala pentru interventia terapeutica la persoanele cu risc de a dezvolta diabet.

In compozitia microbiana intestinala, compusi specifici numiti aminoacizi cu lant ramificat pot duce in cele din urma la rezistenta la insulina. Studiul a constatat ca actiunea bacteriilor daunatoare asupra florei intestinale provoaca rezistenta la insulina, care este un precursor al dezvoltarii diabetului.

7. Greutate incapatanata

Daca ai probleme sa slabesti, indiferent de ceea ce faci, poti da vina pe intestinul tau nesanatos.

Persoanele supraponderale sau obezi au un echilibru diferit de bacterii intestinale in comparatie cu persoanele care au o greutate sanatoasa. De fapt, expertii cred ca echilibrul microbilor pe care ii ai in timpul nasterii iti determina greutatea pe tot parcursul vietii.

Cantitati mari de microbi nesanatosi din intestinul subtire pot perturba absorbtia grasimilor, mineralelor si vitaminelor.

Atunci cand corpul tau nu este capabil sa digere si sa absoarba grasimea in mod normal, vei lua de fapt mai multa greutate.

8. Respiratie urat mirositoare

Halitoza, sau respiratia urat mirositoare, este o problema jenanta si un alt semn ca este posibil sa aveti un intestin nesanatos.

Un dezechilibru microbian in intestin poate duce la cresterea bacteriilor daunatoare in gura, ceea ce provoaca respiratia urat mirositoare. Acest tip de respiratie urat mirositoare este greu de tratat cu apa de gura sau cu mentinerea unei igiene orale adecvate.

De asemenea, fluctuatiile florei intestinale fac organismul din ce in ce mai susceptibil la afectiuni precum bolile de rinichi sau diabetul, care pot provoca, de asemenea, respiratia urat mirositoare.

9. Probleme de dispozitie

Schimbarile bruste de dispozitie, iritabilitatea, anxietatea, stresul si depresia sunt, de asemenea, legate de sanatatea intestinului.

Bacteriile daunatoare din intestine produc toxine care pot ajunge la creier prin fluxul sanguin. Aceste toxine pot perturba productia de serotonina si alti neurotransmitatori din creier si va pot afecta negativ starea de spirit.

In plus, 70 la suta sau mai mult din serotonina organismului isi are originea in intestin, iar cercetatorii descopera ca bacteriile intestinale pot avea un impact asupra nivelului serotoninei intestinale si au o gama larga de efecte asupra sanatatii.

Un studiu din 2013 publicat in revista Cell raporteaza ca inlocuirea bacteriilor intestinale ale soarecilor anxiosi cu bacterii de la soareci neinfricati i-a facut pe soareci sa devina mai putin anxiosi si mai sociabili.

Astfel, un dezechilibru in bacteriile intestinale poate afecta nivelurile de serotonina din creier si intestine, influentandu-va starea de spirit, comportamentul si sanatatea mintala, precum si sistemul digestiv si alte probleme de sanatate fizica si cognitiva.

10. Dificultate de a dormi

Problemele de a adormi sau de a adormi sunt un alt semn posibil al unui intestin nesanatos.

Intestinul stocheaza si regleaza serotonina, un neurotransmitator esential care joaca un rol cheie in inducerea si reglarea tiparelor de somn. Un intestin nesanatos inseamna, de asemenea, ca serotonina este dezechilibrata, ceea ce poate duce la insomnie sau dificultati de a adormi.

De fapt, ecosistemul microbian afecteaza si somnul prin schimbarea ritmurilor circadiene si modificarea ciclului somn-veghe al corpului.

Mai mult, calitatea slaba a somnului poate afecta sanatatea si diversitatea microbiomului.

Sfaturi pentru a construi si mentine un intestin sanatos:

  • Mancati alimente neprocesate si hranitoare pentru a oferi organismului dumneavoastra nutrientii necesari pentru a functiona corect.
  • Opteaza pe cat posibil pentru produse alimentare organice.
  • Mancati mai putin zahar, deoarece zaharul duce la cresterea bacteriilor nesanatoase in intestin.
  • Mestecati-va alimentele bine pentru a promova o digestie sanatoasa.
  • Mentine-ti corpul hidratat. Ajuta la mentinerea unui intestin sanatos.
  • Urmati un program bland de detoxifiere o data pe luna pentru a elimina multi dintre factorii, inclusiv un intestin nesanatos, care cauzeaza inflamatia.
  • Consumati mai multe alimente probiotice sau luati suplimente probiotice pentru a ajuta la restabilirea echilibrului bacteriilor din intestin.
  • Nu mai bea alcool si renunta la fumat.

Resurse:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4425030/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3897394/

https://www.ncbi.nlm. nih.gov/pmc/articles/PMC3099351/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3601187/

http://www.news.cornell.edu/stories/2016/06/indicator- sindromul-de-oboseala-cronica-found-gut-bacteria

https://microbiomejournal.biomedcentral.com/articles/10.1186/s40168-016-0171-4

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24192039

https ://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3038963/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3535073/

http://www.nature.com/nature /journal/v535/n7612/full/nature18646.html

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2754355/

http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1984006315000632 

(Visited 162 times, 1 visits today)

Lasă un răspuns

Specify Twitter Consumer Key and Secret in the Super Socializer > Social Login section in the admin panel for Twitter Login to work

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Don`t copy text!