Presopunctura pentru durerile de gat: 4 puncte de incercat, de ce functioneaza si multe altele

Daca ti-a placut articolul, distribuie mai departe prietenilor tai!

Durerea, indiferent daca este senzoriala sau emotionala, este o experienta neplacuta, care este in general asociata cu leziuni tisulare potentiale sau reale. [1]

Poate ca una dintre cele mai frecvente plangeri musculo-scheletice care ne afecteaza din cand in cand pe majoritatea dintre noi este durerea de gat.

In unele cazuri, aceasta tulburare poate dobandi o forma mai cronica, care poate fi destul de debilitanta. Durerea de gat se limiteaza, in mod caracteristic, la regiunea cervicala, dar deschide calea pentru alte plangeri conexe, cum ar fi restrictionarea intervalului de miscare si/sau limitari functionale.

Durerile corporale de orice fel va pot impiedica foarte mult productivitatea si va pot afecta negativ calitatea generala a vietii.

Multi oameni apeleaza la medicamente analgezice conventionale pentru a-si reduce durerea intr-un grad suportabil, care este sigur doar daca este folosit ca forma temporara de management al durerii. Cu toate acestea, dependenta excesiva de astfel de analgezice poate provoca efecte secundare severe, pe termen lung.

Din cauza prevalentei crescute a durerii de gat si a efectelor daunatoare ale medicamentelor care sunt utilizate in general pentru a face fata acesteia, exista un interes din ce in ce mai mare in randul oamenilor de a explora alte metode neconventionale, dar eficiente de ameliorare a durerii.

Tehnica antica de vindecare a presopuncturii este o astfel de alternativa care a castigat multa tractiune in acest sens. Aceasta forma de arta naturala implica utilizarea degetelor sau a instrumentelor tocite personalizate pentru a exercita o presiune ritmica blanda asupra punctelor cheie ale corpului, care sunt denumite „puncte de acupunctura”.

Puncte de acupunctura

Punctele de acupunctura sunt locul in care este stocata energia, iar actiunea de stimulare a acestora la suprafata pielii genereaza un efect profund, deoarece declanseaza abilitatile naturale de autocuratare ale organismului in actiune.

Este nevoie doar de puterea terapeutica a atingerii pentru a reduce durerea, pentru a va stimula sistemul imunitar, pentru a ameliora tensiunea si pentru a promova circulatia sangelui. Astfel, din toate punctele de vedere, presopunctura se bazeaza pe puterea si sensibilitatea mainii pentru a calma diverse afectiuni, inclusiv durerile musculo-scheletice.

Aceasta terapie isi are radacinile in Asia, unde a fost practicata pentru prima data acum 5.000 de ani. Faptul ca continua sa fie relevant in prezent este o dovada a eficacitatii sale, in special pentru auto-tratament si ingrijire preventiva a sanatatii.

Cauzele durerii de gat

Durerea de gat de obicei rezulta si este agravata de miscarile gatului sau de mentinerea gatului in aceeasi pozitie pentru prea mult timp. Exista, de asemenea, alti factori care pot precipita sau contribui la durerea de gat, inclusiv:

  • Stres crescut
  • Pozitie incomoda de dormit
  • Un accident care a provocat un injuriu
  • Entorsa la gat
  • Incordare cauzata de suprasolicitarea gatului
  • O aparitie a spondilozei cervicale, care poate aparea pe masura ce discurile si articulatiile din coloana vertebrala imbatranesc
  • Medicamente care pot provoca spasme ale gatului („torticolis”)

Unele cazuri de rigiditate sau durere la nivelul gatului pot sa nu fie cauzate de nicio cauza vizibila. Oamenii isi incordeaza adesea gatul fara sa-si dea seama, cum ar fi stand prea mult timp intr-un spatiu inchis sau suferind o ranire minora de rasucire in timpul gradinaritului. De fapt, aceasta forma de durere de gat nespecifica este poate cea mai comuna.

Vestea buna este ca de obicei se rezolva dupa cateva zile, cu conditia sa continuati sa va miscati usor gatul si sa va odihniti cand aveti nevoie.

Puncte de presopunctura pentru a ameliora durerile de gat

1. Jian Jing sau Fantana Umarului

Jian Jing sau GB21 este un punct de presopunctura pentru ameliorarea stresului care este situat la o distanta de doua degete de la baza exterioara a gatului pe muschiul trapez. In termeni mai simpli, se poate spune ca GB21 se afla undeva intre inceputul gatului si umar.

Cea mai mare parte a tensiunii din muschii cervicali este concentrata in acest punct special, iar masarea acesteia cu miscari blande si circulare ajuta la ameliorarea.

Inainte de a continua cu masajul, trebuie mai intai sa localizati GB21 frecand ferm muschii din partea superioara a umerilor. Punctul care se simte cel mai strans si mai tensionat este locul de eliberare a stresului pe care il cautati.

Odata ce ati identificat punctul de acupunctura, curbati degetele si exercitati greutatea intregului brat prin ele pe punctul de presiune. De obicei, este mai usor sa-ti folosesti mana opusa pentru a indeplini aceasta sarcina.

Durerea in aceasta zona particulara se dezvolta de obicei din spasme sau suprasolicitare a muschilor vizati, cum ar fi prin alegerea unui obiect greu.

Nota: Stimularea punctului de presiune GB21 nu este recomandata femeilor insarcinate, deoarece poate afecta negativ sanatatea atat a mamei, cat si a fatului.

Acest punct este situat mai precis in partea de sus a umarului, in punctul cel mai inalt al muschiului.

2. Stalpul Ceresc/B10/Tianzhu

Exista doua puncte de presiune pe ceafa, care sunt denumite in mod colectiv Stalpul Ceresc sau B10.

Un punct este situat la o distanta de o latime a degetului mare sub baza craniului, iar celalalt este doar la o latime a degetului mare din centrul coloanei vertebrale pe gatul superior. Cele doua puncte cad la aproximativ doi-trei centimetri una de cealalta.

Zona vizata de aici aduce beneficii glandei tiroide si ajuta la restabilirea echilibrului hormonal. Mai mult, se stie ca masajul regulat al punctelor de presiune a stalpului ceresc reduce insomnia, ameteala, epuizarea de energie, rigiditatea gatului, stresul si alte probleme conexe.

Tot ce trebuie sa faceti este sa aplicati o presiune ferma si prelungita asupra acestor puncte zilnic pentru rezultate mai rapide si mai bune pentru durerile de gat si alte probleme legate de gat.

Nota: Acest punct este cel mai bine stimulat de o alta persoana care il poate accesa mai bine.

3. Portile constiintei /GB20/Feng Chi

Punctele de presopunctura GB20 sunt inca o pereche de puncte de presiune care ajuta la eliberarea durerilor de umar, a rigiditatii gatului si a durerilor de cap tensionate.

Denumite si portile constiintei, aceste puncte sunt situate in golurile de sub baza craniului, intre muschii perpendiculari de pe partea din spate a gatului. Distanta dintre cele doua puncte este in general de aproximativ 3 pana la 4 inci, in functie de dimensiunea corpului.

Modalitatea corecta de a stimula aceste puncte de presopunctura este sa le tineti timp de 2 pana la 3 minute cu apasarea ferma a degetelor, de mai multe ori pe parcursul zilei. Efectuarea de rutina a acestui exercitiu poate elibera tensiunile cronice si acute acumulate in regiunile umerilor si gatului ale corpului.

4. Broken Sequence/LU7/Liqui Lung

Canalul pulmonar, impreuna cu alte sase canale, cade pe brat. Exista doua puncte de presopunctura care sunt identificate ca LU7, in functie de stilul de acupunctura practicat.

O locatie pentru LU7 este pe osul radius din antebrat care se termina cel mai aproape de degetul mare, spre trunchi. Puteti localiza cu usurinta acest punct prin unirea mainilor intre degetul mare si aratator, cu degetul aratator sprijinindu-va de-a lungul osului radius, astfel incat varful degetului aratator sa se odihneasca intr-o mica crestatura intre cele doua tendoane care se afla deasupra degetului. procesul stiloid.

Stimularea LU7 este cunoscuta pentru a beneficia capul, ceafa si plamanii. De asemenea, este bun pentru ameliorarea durerii migrenelor centrale sau unilaterale.

Informatii despre puncte de presiune

Cum localizati un punct?

Cand apasati pe un punct de acupunct, nu va adresati durerii si tensiunii concentrate doar in acel punct anume. Fiecare punct de acupunct este considerat ca epicentrul unui cerc mai larg care are diametral dimensiunea unei monede de un dolar sau latimea a trei degete.

De fapt, masarea oriunde in acel cerc de influenta va echivala cu masarea punctului de acupunctura. Astfel, nu trebuie sa fiti foarte precis cu privire la locatia exacta a unui punct de presiune. Atata timp cat poti identifica acest cerc, esti in locul potrivit.

Pentru a accesa punctul de presiune adecvat, sondati usor zona pana cand localizati punctul care se simte ca un „os amuzant” sau este deosebit de sensibil, sensibil sau dureros.

Odata ce v-ati concentrat asupra punctului de presiune, il puteti stimula punand presiune constanta asupra acestuia. Alternativ, puteti aplica si presiune de rotatie tinand punctul 5 secunde pornit si 5 secunde oprit. Indiferent de abordarea pe care o alegeti, 1 minut este mai mult decat suficient pentru fiecare sesiune de tratament.

Cata presiune ar trebui aplicata?

Presopresiunea functioneaza doar atata timp cat este facuta corect. Este foarte important sa nu exersati exercitarea unei presiuni, deoarece aplicarea unei tensiuni prea mari asupra corpului nu poate decat sa agraveze durerea si disconfortul.

Trebuie sa trecem dincolo de intelegerea simplista a acestei arte antice de vindecare ca o simpla aplicare a presiunii. Presopunctura implica in principal utilizarea unei atingeri energetice externe pentru a atrage la suprafata energia latenta stocata in adancul corpului.

Ideea este sa folosesti doar atata presiune cat se simte confortabil, prin sprijinirea a trei degete pe acupunctul ales cu o atingere relaxata. Presiunea trebuie sa fie ferma si profunda, dar nu dureroasa.

Cat timp ar trebui sa tineti un punct?

Ca regula generala, ar trebui sa continuati sa apasati un anumit punct de acupunct pana cand simtiti urmatoarele:

  • O senzatie de pulsatie
  • O inmuiere a muschilor sau a tesutului
  • O crestere a caldurii

Cand vi se cere sa mentineti o serie de puncte, se recomanda, in general, sa apasati pe fiecare punct timp de aproximativ un minut.

Beneficiile tehnicii de presopunctura

  • Stimularea punctelor de presopunctura ajuta la eliberarea intregului stres si a tensiunii retinute in zona masata.
  • De indata ce eliberati presiunea de la acupunctele, veti experimenta o stare instantanee de calm fizic si claritate mentala.
  • Presopunctura implica o respiratie lenta, ritmica si profunda, ceea ce va ajuta sa va treziti constiinta mai profunda.

Este nevoie doar de o simpla atingere de vindecare pentru a va face mai alert, calm, clar, treaz si inspirat pentru a realiza lucruri marete.

Cat de eficienta este presopunctura pentru ameliorarea durerilor de gat?

Un studiu din 2018 publicat in Integrative Medicine Research [2] extinde un anumit grad de legitimitate stiintifica la utilizarea presopuncturii ca strategie eficienta de tratament pentru durerile de gat .

Acestea fiind spuse, cercetarile referitoare la acest subiect continua sa fie in mare masura neconcludente din cauza calitatii metodologice scazute si a nivelului scazut de dovezi ale studiilor incluse.

Cu toate acestea, se poate spune cu certitudine ca presopunctura a starnit interesul comunitatii stiintifice, iar studii ulterioare care evidentiaza beneficiile multiple ale acestei terapii vor urma.

Atentie: Pentru a garanta succesul si siguranta oricarei tehnici de presopunctura, trebuie mai intai sa va familiarizati cu toate informatiile relevante si cu pasii pentru a o face corect. Daca nu ai de gand sa o faci corect, nu ar trebui sa o faci deloc.

Citeste si Chiropractica este cu adevarat eficienta pentru ameliorarea durerilor de spate?

Resurse:

  1. Terminologia IASP. IASP. https://www.iasp-pain.org/Education/Content.aspx?ItemNumber=1698#Pain.
  1. Kwon CY, Lee B. Efectele clinice ale presopuncturii asupra sindromului durerii de gat ( nakchim ): o revizuire sistematica. Cercetarea medicinei integrative. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6160503/.  Publicat in septembrie 2018.
(Visited 102 times, 1 visits today)

Lasă un răspuns

Specify Twitter Consumer Key and Secret in the Super Socializer > Social Login section in the admin panel for Twitter Login to work

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Don`t copy text!