10 fructe permise persoanele cu diabet

Daca ti-a placut articolul, distribuie mai departe prietenilor tai!

Potrivit raportului din 2015 al Asociatiei Americane de Diabet, 30 de milioane de americani au diabet, 1,5 milioane de cazuri noi adaugate pe lista in fiecare an. [1]

Diabetul cauzeaza niveluri ridicate de zahar din sange (glucoza) din cauza lipsei de productie sau utilizeze de insulina. Este clasificat in principal fie ca tip 1, in care organismul nu reuseste sa produca insulina, fie ca tip 2, in care organismul nu este capabil sa utilizeze in mod corespunzator insulina pe care o produce. [2]

Este esential sa controlati diabetul, deoarece poate duce la o serie de complicatii de sanatate, inclusiv insuficienta renala, leziuni ale nervilor, orbire, atac de cord, accident vascular cerebral, circulatie slaba a sangelui, pierderea auzului si multe altele. [3]

Un stil de viata sanatos care include o dieta adecvata, exercitii fizice, somn adecvat, mai putin stres si asa mai departe joaca un rol major in controlul nivelului de glucoza din sange. Un plan de dieta pentru diabet ar trebui sa includa alimente bogate in nutrienti, sarace in grasimi, moderate in calorii si sarace in zahar.

Deoarece fructele sunt in general dulci, oamenii cred adesea ca pacientii cu zahar ar trebui sa evite sa le consume. Cu toate acestea, exista cateva fructe pentru diabetici care sunt deosebit de eficiente in gestionarea zaharului din sange. Pline cu vitamine, minerale, antioxidanti si fitonutrienti, fructele sunt un plus sanatos pentru orice dieta. [4]

Cele mai bune fructe pentru diabetici

Unele fructe sunt mai bune decat altele pentru persoanele cu diabet care trebuie sa ia in considerare factori precum indicele glicemic si incarcarea glicemica, care indica modul in care diferitele alimente afecteaza nivelul zaharului din sange si al insulinei.

Se crede ca alimentele cu indice glicemic scazut au un efect benefic asupra controlului glicemiei, deoarece nu influenteaza semnificativ nivelul zaharului din sange. De obicei, alimentele cu un scor indice glicemic de 55 sau mai jos sunt clasificate ca alimente cu indice glicemic scazut. Cele cu un scor indice glicemic de 70 sau peste sunt considerate alimente cu indice glicemic ridicat. [5]

Iata 10 fructe pentru diabetici care pot fi savurate persoanele cu diabet.

1. Merele

Merele sunt prima pe lista de fructe pentru diabetici. Merele crocante, suculente si dulci pot oferi protectie impotriva diabetului. Merele sunt bogate in fibre solubile, vitamina C si antioxidanti. De asemenea, contin pectina care ajuta la detoxifierea organismului si la eliminarea deseurilor daunatoare, precum si la scaderea necesarului de insulina al pacientilor cu diabet. [6]

In plus, merele ajuta la prevenirea atacurilor de cord, reduc riscul de cancer si previn bolile oculare, toate acestea fiind o amenintare iminenta pentru pacientii cu diabet.

Indicele glicemic: variaza de la 30 la 50 [7] Marimea recomandata a portiei: Se recomanda un mar mic pana la mediu pe zi.

2. Cirese

Ciresele au una dintre cele mai scazute evaluari ale oricarui fruct pe indicele glicemic la 22. [8] In plus, ciresele sunt pline cu antioxidanti, beta-caroten, vitamina C, potasiu, magneziu, fier, fibre si acid folic. [9]

In plus, ciresele contin antocianine despre care se stie ca ajuta la scaderea zaharului din sange prin cresterea productiei de insulina cu pana la 50%. De asemenea, ajuta la combaterea bolilor de inima, a cancerului si a altor boli care sunt comune in randul persoanelor cu diabet. [10]

Cantitatea recomandata de portie: Ciresele pot fi consumate proaspete, conservate, congelate sau uscate. O jumatate de cana de cirese pe zi este o optiune buna.

3. Prune negre

Prunele negre, cunoscute si sub numele de jambul sau jamun, pot ajuta foarte mult la controlul zaharului din sange. Prezenta antocianilor, acidului elagic si taninurilor hidrolizabile in prunele negre face ca acest fruct sa fie extrem de benefic pentru persoanele cu diabet. [11]

Fructul ajuta la controlul conversiei carbohidratilor in zahar din sange. Setea excesiva si problemele frecvente de urinare comune in randul persoanelor cu diabet zaharat pot fi, de asemenea, controlate de acest fruct. Impreuna cu fructele, frunzele, boabele si semintele prunului negru pot fi folosite pentru a controla nivelul zaharului din sange.

Cantitatea de portie recomandata: Se recomanda o jumatate de cana de prune negre pe zi, cand fructele sunt disponibile pe piata. De asemenea, puteti face o pudra din seminte uscate si puteti manca 1 lingurita de pudra urmata de apa de doua ori pe zi.

4. Guava

Guava are o concentratie mare de licopen, o cantitate mare de fibre alimentare si o cantitate buna de vitamina C si potasiu. Toti acesti nutrienti sunt de ajutor in mentinerea nivelului de zahar din sange. [12]

Cei care sunt expusi riscului de a dezvolta diabet pot ajuta la prevenirea acestuia prin consumul de ceai din frunze de guava. [13]

  1. Uscati frunzele de guava si zdrobiti-le.
  2. Se fierbe o lingura de frunze de guava zdrobite in apa fierbinte.
  3. Se lasa la infuzat timp de cinci minute, apoi se strecoara.
  4. Bea acest ceai o data pe zi.

Marimea recomandata de portie: Consumati zilnic o guava intreaga sau feliata fara coaja. Alternativ, puteti bea un pahar mic de suc de guava.

5. Grapefruit

Grapefruitul este unul dintre fructele recomandate de Asociatia Americana de Diabet pentru persoanele cu diabet, avand in vedere ca este bogat in fibre solubile si vitamina C [14] , in timp ce are un indice glicemic scazut de 25. [8]

In plus, grapefruitul contine flavonoidul cunoscut sub numele de naringenina care creste sensibilitatea organismului la insulina si, de asemenea, te ajuta sa mentii o greutate sanatoasa, care este un factor important in prevenirea si controlul diabetului. [15]

Dimensiunea recomandata de portie: jumatate dintr-un grapefruit mare (aproximativ trei sferturi de cana) zilnic va va ajuta sa va gestionati nivelul zaharului din sange. Consumul de fructe, mai degraba decat consumul de suc, ofera cele mai multe beneficii legate de diabet.

6. Avocado

Datorita continutului ridicat de fibre si grasimi mononesaturate sanatoase, avocado va ajuta sa va echilibrati nivelul zaharului din sange.

Potrivit Academiei de Nutritie si Dietetica , grasimile mononesaturate sunt favorabile sanatatii cardiovasculare la diabeticii de tip 2, deoarece aceste grasimi sanatoase imbunatatesc nivelul de colesterol si trigliceride, precum si mentin in mod adecvat controlul glicemic. [16]

Acestea fiind spuse, este important sa retineti ca doar o cantitate selectata de avocado trebuie inclusa in dieta dumneavoastra pentru a valorifica efectele sale antidiabetice si anti-obezitate, asa cum este cazul oricaror alte componente naturale sau functie alimentara.

Persoanele diabetice prezinta un risc crescut de boli de inima si accident vascular cerebral. In plus, avocado contine o cantitate buna de potasiu, un mineral care ajuta la prevenirea neuropatiei diabetice. [17]

Cantitatea recomandata de portie: Un avocado de marime medie pe zi este bun pentru diabetici. Puteti include avocado in salate si sandvisuri sau puteti face un dressing pentru salata facandu-l piure cu putin suc de lamaie, usturoi si ulei de masline.

7. Capsuni

Capsunile sunt pline de antioxidanti, vitamine si fibre care va pot ajuta sa va controlati nivelul zaharului din sange. De fapt, antioxidantii din capsuni ajuta la scaderea riscului de boli de inima prin reducerea colesterolului LDL (rau), mentinerea sau imbunatatirea colesterolului HDL (bun) si scaderea tensiunii arteriale. [18]

In plus, capsunile au un continut scazut de carbohidrati si au un indice glicemic scazut la 40. Cand mananci capsuni, acestea te ajuta sa te simti satul mai mult timp, sa iti mentii nivelul zaharului din sange constant si sa-ti mareasca nivelul de energie. [8]

Cantitatea recomandata de portie: Trei sferturi dintr-o cana de capsuni pe zi este considerata buna pentru persoanele cu diabet zaharat.

Puteti adauga capsuni proaspete in cereale sau salate, le puteti manca ca o gustare sanatoasa si le puteti folosi pentru a face deserturi cu continut scazut de zahar.

8. Portocale

Portocalele sunt unul dintre cele mai sanatoase fructe care pot fi incluse intr-o dieta obisnuita pentru diabet. Portocalele nu sunt foarte bogate in zahar natural si contin cantitati mari de fibre, vitamina C si alte minerale precum tiamina, care ajuta la gestionarea nivelului de zahar din sange. [19]

In plus, portocalele sunt, de asemenea, clasificate ca un aliment cu indice glicemic scazut, care ajuta la eliberarea lenta a glucozei in sange. De asemenea, portocalele pot ajuta la controlul sau reducerea greutatii, unul dintre factorii de risc pentru diabet.

Indicele glicemic: variaza de la 31 la 51  [7]

Cantitatea recomandata de portie: O portocala mica pe zi va poate ajuta sa va mentineti diabetul si nivelul zaharului din sange sub control.

Lipsit de continutul sau de fibre, sucul de portocale nu este un inlocuitor adecvat pentru o portocala intreaga si este putin probabil sa ofere aceleasi beneficii.

9. Pere

Perele sunt bogate in vitaminele A, B1, B2, C si E si fibre, care ajuta la reglarea nivelului de zahar din sange, la scaderea colesterolului, la intarirea sistemului imunitar si la imbunatatirea sanatatii digestive. [20] In plus, perele au un continut scazut de carbohidrati si calorii si au un rating de 38 la indicele glicemic.

Perele sunt deosebit de benefice pentru persoanele care au diabet de tip 2, deoarece ajuta la imbunatatirea sensibilitatii la insulina. [21]

Marimea recomandata a portiei: Cand au pofta de ceva dulce, diabeticii pot manca o pera de marime mica sau medie. Te poti bucura de o pera la desert sau ca o gustare dulce.

10. Kiwi

S-a gasit o corelatie pozitiva intre consumul de kiwi si scaderea nivelului de zahar din sange. Kiwi contine vitaminele C, E si A; flavonoide; potasiu; si cantitati mari de beta-caroten care ofera protectie impotriva radicalilor liberi si, prin urmare, imbunatatesc sanatatea generala. [22]

In plus, kiwi este bogat in fibre si sarac in carbohidrati, ceea ce ajuta la controlul nivelului de zahar din sange si la scaderea colesterolului. [23]

Indicele glicemic: variaza de la 47 la 58 [8]

Cantitatea recomandata de portie: consumul unui kiwi pe zi va ajuta la controlul nivelului de glucoza din sange si va oferi o alternativa sanatoasa la gustarea alimentelor bogate in grasimi sau zahar.

Mananca aceste fructe pentru diabetici cu moderatie pentru a-ti gestiona nivelul zaharului din sange, precum si pentru a-ti satisface pofta de dulce!

(Visited 2.342 times, 1 visits today)

Lasă un răspuns

Specify Twitter Consumer Key and Secret in the Super Socializer > Social Login section in the admin panel for Twitter Login to work

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Don`t copy text!