Ceai pentru slabit – 10 plante medicinale care te pot ajuta sa slabesti

  • 209
  •  
  • 2
  •  
  •  
    211
    Shares

Consumul de ceai pentru slabit poate fi o modalitate excelenta de ajuta sa slabesti pe langa restrictiile alimentare si exercitiile fizice. Ceaiul este o bautura extrem de puternica, deoarece poate ajuta in multe probleme diferite de sanatate, de la sanatatea inimii, la cresterea nivelului de energie si slabit! Efectele care stimuleaza metabolismul anumitor ceaiuri le fac deosebit de preferate pentru cei care incearca sa slabeasca.

Ceai pentru slabit – 10 plante eficiente

Iata 10 ceaiuri de te ajuta in mod eficient sa slabesti.

1. Ceai verde

Cand vine vorba de cel mai bun ceai pentru slabit, ceaiul verde este cu siguranta in fruntea listei. Contine galatul de epigalocatechina catechina (EGCG), un antioxidant natural care, impreuna cu cofeina, stimuleaza metabolismul pentru a arde calorii si ajuta sa slabesti. Aceasta catechina ajuta la deblocarea celulelor adipoase, vizand tesutul adipos, in special in burta. Grasimea eliberata de celule este apoi utilizata de ficat pentru energie, iar catechinele ajuta la cresterea capacitatii ficatului de a face acest lucru.

Ceaiul verde creste, de asemenea , nivelul de antioxidanti din organism. In plus, aportul regulat de ceai verde sustine detoxifierea.

Un studiu realizat in 2014 la Penn State a aratat ca EGCG in ceaiul verde ajuta la incetinirea cresterii in greutate prin limitarea absorbtiei de grasime si cresterea capacitatii organismului de a utiliza grasime. 

Mai mult, efectele pozitive ale ceaiului verde asupra pierderii in greutate si a mentinerii in greutate au fost expuse anterior intr-un studiu din 2009 publicat in International Journal of Obesity. 

Va propun sa includeti 2 cani de ceai verde in dieta dvs. zilnica. Pentru a face ceaiul:

  1. Puneti 1 – 2 lingurite de frunze de ceai verde de buna calitate intr-o cana.
  2. Turnati apa fierbinte peste ea.
  3. Acoperiti ceaiul timp de 2 pana la 3 minute.
  4. Se strecoara si se bea.

Nota:

  • Consumul excesiv de ceai verde (mai mult de 3 cani pe zi) pe o perioada prelungita este considerat nesigur si se poate dovedi chiar fatal.
  • Abtineti-va de a consuma ceai verde daca aveti probleme la ficat sau luati medicamente stimulente, cum ar fi amfetaminele, cocaina si efedrina.
  • Luati ceai verde cu precautie necesara daca se intampla sa suferiti de anxietate sau tulburari de sangerare, probleme cardiace, hipertensiune arteriala, glaucom, sindrom de colon iritabil sau oase slabe.

2. Ceai de menta

Avand in vedere ca menta functioneaza ca un suprimant natural al apetitului, ceaiul obtinut din frunze de menta proaspete sau uscate va poate ajuta sa va sustineti eforturile de slabit. 

Pentru a optimiza acest beneficiu, o cana de ceai de menta intre mese este utila in reducerea senzatiei de foame. La randul sau, acest lucru previne supraalimentarea si te ajuta sa ramai in fara gustarile bogate in calorii. Mai mult decat atat, ceaiul de menta are in sine calorii minime si astfel poate fi consumat fara teama cresterii in greutate inutile. 

Menta, de asemenea, are un efect linistitor asupra sistemului digestiv si reduce nivelul de stres. S-a constatat ca nivelurile ridicate de stres impiedica rata metabolismului si, prin urmare, sunt in detrimentul regimului de slabit.

  1. Adaugati 1 lingura de frunze de menta proaspete sau uscate la 1 cana de apa clocotita.
  2. Acoperiti cana timp de aproximativ 10 minute.
  3. Se strecoara ceaiul, se adauga un pic de miere cruda si se amesteca bine inainte de a bea.
  4. Betia acest ceai de cel mult 3 ori pe zi.

Nota:

  • Ceaiul de menta nu este recomandat femeilor care incearca sa conceapa sau sunt insarcinate sau alapteaza.
  • Ocazional, poate provoca reflux gastrosesofagian sau interactioneaza cu medicamente eliberate fara reteta.

3. Ceai Oolong

La fel ca ceaiul verde, ceaiul oolong contine catechine, care va ajuta corpul sa metabolizeze mai rapid grasimea. Acest ceai floral ajuta chiar la reducerea colesterolului si a concentratiei de grasime din organism.

Un studiu publicat in Chinese Journal of Integrative Medicine evidentiaza efectele benefice ale consumului de ceai oolong asupra subiectilor indusi in exces din greutate si obezi, deoarece ar putea scadea continutul de grasime corporala si reduce greutatea corporala cu mai mult de 1 kg prin imbunatatirea metabolismului lipidic (grasimi). 

Un studiu a aratat ca aportul de ceai oolong stimuleaza atat consumul cu energie (2,9-3,4%) cat si oxidarea grasimilor (12%) la barbatii cu greutate medie.

Pe langa pierderea in greutate, este bun pentru pacientii cu diabet si boli de inima. Pentru a face ceaiul:

  1. Aduceti 1 cana de apa la fiert, apoi lasati-l sa se odihneasca timp de 2 minute.
  2. Turnati apa intr-un vas sau o cana.
  3. Adaugati in apa 1 – 2 lingurite de frunze de ceai oolong.
  4. Acoperiti timp de 1 pana la 5 minute.
  5. Se strecoara si se bea.
  6. Beti 2 cani din acest ceai zilnic.

Nota :

  • Consumul unei cantitati mari de ceai oolong (mai mult de 2-3 cani pe zi) este nesigur datorita continutului sau de cofeina. Acest ceai trebuie consumat doar cu moderatie, mai ales daca sunteti gravida, alaptati sau suferiti de boli de inima, sindrom de colon iritabil, diaree etc.
  • Consumul de ceai oolong trebuie evitat complet daca sunteti pe medicamente stimulante.

4. Ceai alb

Ceaiul alb este unul dintre ceaiurile extrem de bogate in antioxidanti care impiedica formarea de noi celule grase. Ba chiar incetineste capacitatea organismului de a absorbi grasimile. De asemenea, cofeina din ea accelereaza procesul de metabolism.

Un studiu din 2009 publicat  Nutrition and Metabolism raporteaza ca extractele de ceai alb pot bloca eficient adipogeneza (formarea celulelor grase) si pot stimula lipoliza (descompunerea grasimii). Acestea, la randul lor, combate obezitatea si reduc riscul de boli legate de obezitate. 

Acest ceai aromat delicat, cu o tenta dulce, de asemenea, functioneaza ca un suprimant natural al apetitului, ajutandu-va astfel sa reduceti gustarile inutile.

Metoda naturala de uscare a ceaiului alb, de obicei in lumina soarelui, economiseste antioxidantii inerenti care sunt deseori indepartati in timpul procesarii ceaiurilor. Astfel, ceaiul alb reprezinta cea mai bogata sursa de antioxidanti printre ceaiuri, cu de trei ori polifenolii gasiti in ceaiul verde.

  1. Puneti 1 lingura de frunze de ceai alb intr-o cana.
  2. Turnati in apa fierbinte pana la ¾ inch de marginea cupei.
  3. Acoperiti aproximativ 5 – 7 minute. 
  4. Se strecoara, se adauga suc de lamaie sau putina menta pentru aroma si se bea.

Puteti bea 2 – 3 cani de ceai alb pe zi.

Acest ceai este in mod natural dulce, deci nu este necesar sa adaugati niciun indulcitor.

5. Ceai de hibiscus

Frumoasa floare de hibiscus, cand este preparata in ceai, este o bautura excelenta pentru pierderea in greutate. Contine concentratii mari de antioxidanti care ajuta la slabit prin stimularea metabolismului.

Inhibitorul enzimelor numit fazolamina prezent in acesta reduce productia de amilaza, care la randul sau permite mai putini carbohidrati sa fie absorbiti in fluxul sanguin, accelerand astfel pierderea in greutate.

In plus, ceaiul de hibiscus are natura diuretica, ceea ce inseamna ca consumul sau induce o urinare mai frecventa. Acest atribut este deosebit de util pentru eliminarea apei.

Intr-un studiu, cercetatorii au descoperit ca persoanele care au luat comprimate obtinute din extracte de hibiscus timp de 12 saptamani au aratat circumferinta taliei redusa, procentul de grasime corporala si raportul sold -talie in comparatie cu persoanele obeze care au luat un placebo. 

Pentru a face ceaiul:

  1. Adaugati 2 linguri de petale uscate de hibiscus la 2 cani de apa.
  2. Aduceti-l la fierbere, apoi lasati la foc mic timp de 5 pana la 10 minute.
  3. Se strecoara si se adauga putina miere cruda si putina zeama de lamaie, pentru un gust suplimentar. Cu toate acestea, cel mai bine este fara miere, deoarece contine calorii.
  4. Beti 2 – 3 cani de ceai de hibiscus zilnic.

Nota: Daca sunteti gravida sau alaptati, nu beti ceai de hibiscus.

6. Ceai de ghimbir folosit ca ceai pentru slabit

Ceaiul de ghimbir este daca vrei sa slabesti. Promoveaza satietatea, ceea ce impiedica gustarile inutile si consumul compulsiv de alimente bogate in calorii.

Acest lucru va face mai usor sa reduceti aportul zilnic de calorii. In plus, ghimbirul imbunatateste digestia si iti imbunatateste metabolismul si poate ajuta la gestionarea greatei. 

Un studiu din 2014 publicat in Journal of the Science and Food of Agriculture constata ca gingerolul, compusul principal din ghimbir, ajuta la reducerea greutatii corporale, imbunatatind simultan nivelurile de leptina, hormonul care semnaleaza satietatea. 

Mai mult, un studiu sugereaza ca urmarea unei mese cu o bautura fierbinte cu ghimbir ajuta la reducerea senzatiei de foame pana la 6 ore.

Pentru a face ceai de ghimbir:

  1. Taiati 3cm de radacina de ghimbir proaspat in bucati mici si adaugati-le la 1½ cani de apa clocotita.
  2. Acoperiti timp de 10 minute.
  3. Strecurati, adaugati sucul de la o jumatate de lamaie si sorbiti ceaiul incet.
  4. Beti 2 pana la 3 cani de ceai de ghimbir pe zi.

7. Ceai de trandafiri

Ceaiul de trandafir este o alta varianta de ceai pentru slabit, care este extrem de eficient pentru a consolida eforturile concertate de a pierde cateva kilograme. Are un aport abundent de antioxidanti care stimuleaza metabolismul si sustin ficatul si rinichii in curatarea organismului de toxine. 

Chiar ajuta la reducerea poftelor de zahar, unul dintre motivele principale ale cresterii in greutate. In plus, este saraca in calorii.

Pentru a face acest ceai:

  1. Adaugati 2 cani de petale proaspete de trandafir (spalate complet sub apa curgatoare) intr-un vas care contine 3 cani de apa.
  2. Se fierbe apa la foc mic pana la mediu timp de 5 pana la 10 minute, apoi se strecoara.
  3. Daca doriti, indulciti ceaiul cu putina miere cruda. Cu toate acestea, consumul simplu fara caloriile suplimentare care vin cu mierea este probabil sa ofere rezultate mai bune si mai rapide.

Nota: Utilizati intotdeauna petale de trandafir care nu au fost tratate cu pesticide.

8. Ceai Rooibos

Rooibos este bun pentru ceai pentru slabit. Este bogat in puternicele aspalatine flavonoide, care ajuta la reducerea stresului.

Stresul este adesea legat pofta necontralata de mancare si excesul de depozitare a grasimilor in organism. Ceaiul chiar protejeaza organismul de radicalii liberi si favorizeaza pierderea in greutate.

In plus, este scazut de calorii si natural dulce, deci nu trebuie sa adaugati niciun indulcitor. Acest ceai reduce chiar riscul de boli de inima, imbatranirea prematura si alte afectiuni grave.

Incercati sa beti nu mai mult de 3 cani de ceai rooibos pe zi.

Pentru a face ceaiul:

  1. Puneti 1½ lingurita de frunze de ceai rooibos desfacute intr-o cana.
  2. Se toarna apa clocotita peste frunze.
  3. Acoperiti si aburi timp de 5 pana la 7 minute.
  4. Se strecoara si bea ceaiul cat este inca cald.

Nota: Pacientii cu cancer care trec prin chimioterapie nu trebuie sa bea acest ceai. In plus, datorita activitatii sale estrogenice, este posibil ca acest ceai sa nu fie potrivit pentru persoanele care sufera de afectiuni sensibile la hormoni.

9. Ceai de musetel

Ceaiul de musetel ajuta la eliminarea oboselii si a depresiei prin reducerea stresului cauzat de somn insuficient sau insomnie. Aceasta scadere a nivelului de stres ajuta la prevenirea cresterii ulterioare a inflamatiei corporale, care a fost direct legata de greutate si tulburari ale zaharului din sange, cum ar fi obezitatea si diabetul. Datorita acesta este un ceai pentru slabit eficient.

Aceasta planta este cunoscuta si pentru calitatile sale de detoxifiere si diuretice si, astfel, va ajuta sa va scapati corpul de deseurile si excesul de apa. In plus, va ajuta sa va reduceti pofta de mancare prin promovarea satietatii, care, la randul sau, ajuta la limitarea gustarilor bogate in calorii.

S-a descoperit ca o ceasca de ceai facuta din ierburi amare, precum musetelul, gentiana sau radacina de papadie inainte de fiecare masa stimuleaza producerea de sucuri gastrice, care la randul sau favorizeaza slabitul. 

Pentru cele mai bune rezultate, beti 1 cana ceai de musetel chiar inainte de masa.

Pentru a face ceaiul:

  1. Adaugati 1 lingurita de flori de musetel uscate intr-o cana cu apa fierbinte.
  2. Acoperiti si aburi timp de 5 minute, apoi strecurati-l.
  3. Adaugati putina miere cruda si beti ceaiul cat este inca cald.

10. Ceai de papadie

Ceaiul de papadie este o alta alegere buna pentru persoanele care doresc sa slabeasca cateva kilograme. Are proprietati diuretice care te ajuta sa scapi surplusul de apa.

Un studiu din 2009 publicat in Journal of Alternative and Complementary Medicine evidentiaza faptul ca extractul de papadie creste productia de urinare timp de 5 ore dupa consum. Consumul acestui ceai v-ar putea ajuta sa eliminate surplusul de apa, dar s-a gasit in mare masura ineficient impotriva grasimilor. 

Pentru a face acest ceai:

  1. Puneti intr-o cratita 1 – 2 lingurite de radacina de papadie uscata (tocata).
  2. Adaugati 2 cani de apa si fierbeti-l timp de 5-10 minute.
  3. Se strecoara si se bea acest ceai de 2 sau 3 ori pe zi.

Puteti face si ceaiul folosind pliculete de ceai de papadie.

Factori de risc

Multe ceaiuri din plante, precum menta, musetelul si ceaiul verde pot interactiona cu mai multe medicamente, in special medicamente care subtiaza sangele, cum ar fi warfarina. Este intotdeauna recomandat sa consultati un medic inainte de a include aceste ceaiuri in rutina dvs. daca luati medicamente pe baza de reteta sau fara medicamente pentru a evita complicatii grave, cum ar fi sangerare interna.

Surse medicale

https://www.cdc.gov/obesity/data/adult.html

https://www.who.int/en/news-room/fact-sheets/detail/

https://jamanetwork.com/journals/jamainternalmedicine/fullarticle/215752

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2927017/

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1110093114000179

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5088134/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2855614/.

https://news.psu.edu/story/310179/2014/04/02/research/research-suggests-green-tea-exercise-boost-weight-loss-health

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19597519.

https://ndb.nal.usda.gov/ndb/foods/show/45106863

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19271168

https://academic.oup.com/jn/article/131/11/2848/4686734

https://nutritionandmetabolism.biomedcentral.com/articles/10.1186/1743-7075-6-20

https://pubs.rsc.org/en/content/articlelanding/2013/fo/c3fo30270a

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4818021/

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1002/jsfa.6642.

https://www.metabolismjournal.com/article/S0026-0495(12)00118-7/abstract

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/j.1365-2621.2006.tb12404.x

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3897768/.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3428710/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2995283/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19678785

(Visited 952 times, 1 visits today)

Related posts

Leave a Comment

Specify Facebook App ID and Secret in Super Socializer > Social Login section in admin panel for Facebook Login to work

Specify Twitter Consumer Key and Secret in Super Socializer > Social Login section in admin panel for Twitter Login to work