Ce alimente sunt bune pentru constipatie

  • 326
  •  
  • 1
  •  
  •  
    327
    Shares

Constipatia este o plangere comuna care rezulta adesea din dieta consumata si stilul de viata. Mancarea anumitor alimente poate ajuta la imbunatatirea frecventei miscarilor intestinale.

Comunitatea medicala defineste constipatia ca o reducere a miscarilor intestinale sau a dificultatilor de trecere a scaunelor.

Persoanele constipate pot avea:

  • scaune tari, uscate
  • scaune care arata ca pietre mici
  • durere si disconfort in timpul miscarilor intestinale
  • senzatia de a nu putea goli intestinele pe deplin
  • o pierdere a poftei de mancare din cauza unui sentiment continuu de plenitudine
  • o burta usor umflata

O persoana poate observa, de asemenea, mici benzi de sange rosu aprins in scaune sau pe hartia igienica dupa stergere.

Obiceiurile intestinale ale fiecaruia sunt diferite, dar persoanele constipate au de obicei mai putin de trei miscari intestinale pe saptamana.

Constipatia este foarte frecventa. In Statele Unite, aproximativ 16 din 100 de adulti au simptome de constipatie.

Riscul de constipatie creste odata cu varsta. Aproximativ 33 din 100 de adulti cu varsta peste 60 de ani din SUA prezinta simptome de constipatie.

In acest articol, privim 14 alimente care pot promova miscarile intestinale. De asemenea, exploram cauzele si tratamentele constipatiei.

Ce sa mananci daca esti constipat

Intestinele tuturor raspund la alimente diferit, dar urmatoarele alimente sanatoase, naturale, pot ajuta la ameliorarea constipatiei:

1. Apa

Deshidratarea este o cauza comuna a constipatiei, iar consumul de multa apa poate ajuta adesea la usurarea sau rezolvarea simptomelor.

Cand o persoana se deshidrateaza, intestinele sale nu pot adauga suficienta apa scaunelor. Acest lucru duce la scaune tari, uscate si poate duce la constipatie.

2. Iaurt si kefir

Probioticele pot ajuta la imbunatatirea sanatatii intestinale.

Multe produse lactate, inclusiv iaurt si kefir, contin microorganisme cunoscute sub numele de probiotice.

Probioticele sunt adesea numite bacterii „bune” si pot ajuta la imbunatatirea sanatatii intestinale si la inmuierea scaunelor.

Intr-un studiu din 2014 , cercetatorii au investigat utilizarea unui iaurt probiotic care contine polidextroza, Lactobacillus acidophilus si Bifidobacterium lactis pentru a trata constipatia.

Cercetatorii au descoperit ca consumul a 180 de mililitri de iaurt in fiecare dimineata timp de 2 saptamani a ajutat persoanele cu constipatie cronica.

3. Fasole, linte, naut si mazare

Cele mai multe fasole, linte, naut si mazare au un continut foarte mare de fibre, care este un nutrient care promoveaza o digestie buna si reduce constipatia.

Un studiu din 2017 a descoperit ca 100 de grame (g) de fasole gatita ofera aproximativ 26 la suta din aportul zilnic de fibre recomandat.

O portie de 100 g de legume contine, de asemenea, cantitati substantiale de alti nutrienti care ajuta la usurarea constipatiei, cum ar fi potasiu, folat, zinc si vitamina B6.

4. Supe

Supele sunt hranitoare si usor de digerat. De asemenea, adauga umiditate scaunelor dure, dense, care le pot inmuia, facandu-le mai usor de trecut.

Lichidele si alimentele calde sunt, de asemenea, in general mai usor de digerat.

5. Prune

Prunele si sucul de prune sunt un remediu de casa testat in timp pentru constipatie in multe parti ale lumii.

Prunele contin multa fibra, un nutrient cunoscut pentru usurarea si accelerarea miscarilor intestinale. Prunele contin, de asemenea, sorbitol si compusi fenolici care pot avea beneficii gastro-intestinale.

O revizuire din 2014 a concluzionat ca consumul de prune poate creste frecventa miscarilor intestinale si poate imbunatati consistenta scaunului la persoanele cu constipatie.

In majoritatea studiilor incluse in recenzie, participantii au mancat zilnic 100 g de prune, sau aproximativ 10 prune.

6. Tarate de grau

Tarata de grau este un alt remediu popular pentru constipatie. Este bogat in fibre insolubile, care poate accelera fluxul de materiale prin intestine.

Un studiu din 2013 a descoperit ca consumul unei cereale la micul dejun care contine tarate de grau in fiecare zi timp de 2 saptamani a imbunatatit functia intestinala si reducerea constipatiei la femeile sanatoase care nu consumau de obicei multe fibre.

7. Broccoli

Broccoli contine sulforafan, o substanta care poate proteja intestinul si poate usura digestia.

Sulforafanul poate ajuta si la prevenirea supraaglomerarii unor microorganisme intestinale care pot interfera cu o digestie sanatoasa.

Intr-un studiu din 2017, oamenii sanatosi au mancat fie 20 g de varza de broccoli crude in fiecare zi timp de 4 saptamani. Cercetatorii au descoperit ca persoanele care au mancat varza de broccoli aveau mai putine simptome de constipatie si miscari ale intestinului mai rapide.

8. Mere si pere

Merele si perele contin mai multi compusi care imbunatatesc digestia, inclusiv fibre, sorbitol si fructoza.

Aceste fructe contin, de asemenea, un nivel ridicat de apa, care poate ajuta la usurarea digestiei si la prevenirea constipatiei.

Pentru a beneficia la maxim de mere si pere, mancati-le crude, cu pielea intacta.

9. Struguri

Strugurii sunt bogate in fibre si, de asemenea, contin multa apa.

Pentru a usura constipatia, incercati sa mancati o mana de struguri.

10. Kiwi

In medie, 100 g de kiwi contine in jur de 2-3 g de fibre, care pot accelera fluxul intestinal.

Kiwi contine si actinidina, o enzima care promoveaza miscarea in tractul gastrointestinal superior si mai multe fitochimice care pot juca un rol in imbunatatirea digestiei.

11. Mure si zmeura

Murele si zmeura sunt bogate in fibre si apa, ceea ce poate usura constipatia.

Incercati sa mancati o mana sau doua de mure crude, spalate sau zmeura pe zi.

12. Paine, cereale si paste de grau integral

Produsele din grau integral reprezinta o sursa excelenta de fibre insolubile, care adauga greutate scaunelor si accelereaza curgerea materialelor prin intestine.

Pentru a obtine cele mai multe substante nutritive din produsele de grau integral, mancati-le crude sau usor fierte.

13. Uleiul de masline si seminte de in

Uleiul de masline poate usura eliminarea materialelor prin intestine.

Uleiulde masline si semintele de in au un efect laxativ usor, care poate usura curgerea materialelor prin intestine si poate ameliora constipatia.

Aceste uleiuri contin si compusi care imbunatatesc digestia si au proprietati antioxidante, antibacteriene si antiinflamatorii.

Un studiu din 2015 a descoperit ca uleiul de masline si seminte de in ajuta la ameliorarea constipatiei la persoanele supuse hemodializei.

14. Varza

Varza contine bacterii probiotice care pot ajuta la imbunatatirea digestiei si la reducerea constipatiei.

Aceste bacterii pot stimula, de asemenea, functia imunitara si digestia lactozei.

Un studiu din 2016 a\ descoperit ca 2 linguri de varza contin aproximativ aceeasi cantitate de bacterii ca suplimentele probiotice.

Cauze constipatie

O mare varietate de afectiuni medicale si factori de viata pot provoca constipatie.

O dieta saraca, cum ar fi cea care include prea multe alimente bogate si grase si prea putina fibra, pune o persoana in pericol de constipatie.

Alte probleme comune care pot creste riscul de constipatie includ:

  • stres
  • fiind deshidratat
  • nu mergand suficient la baie sau incercand sa tineti scaune inauntru
  • modificari dietetice
  • inactivitatea

Anumite medicamente si suplimente pot provoca constipatie, inclusiv:

  • opioide
  • anti-inflamatoarele
  • antihistaminice
  • antiacide
  • antipsihotice
  • suplimente de calciu
  • suplimente de fier
  • diuretice

Constipatia poate dura cateva zile sau saptamani sau poate fi cronica si poate dura luni intregi.

Constipatia pe termen scurt rezulta, de obicei, din factorii de viata sau consumul de medicamente. Constipatia cronica este in general legata de afectiuni gastrointestinale, metabolice sau neurologice.

Conditiile medicale care pot provoca constipatie includ:

  • sindrom de colon iritabil 
  • sarcina si nasterea
  • boala celiaca
  • diabet
  • hipercalcemie si hipocalcemie
  • hiperparatiroidism
  • tumori sau cresteri intestinale
  • prolaps rectal
  • fisuri anale
  • anxietate si depresie
  • Boala Chagas
  • boala Parkinson
  • dementa
  • scleroza multipla
  • accident vascular cerebral
  • leziuni sau boli ale maduvei spinarii

Treatment constipatie

Uleiul de ricin este un laxativ natural.

Daca schimbarile in alimentatie sau in stilul de viata nu sunt suficiente pentru a usura simptomele unei persoane, un medic sau farmacist poate recomanda medicamente laxative.

Exista mai multe tipuri de laxative disponibile, inclusiv:

  • laxative cu retentie de apa, cum ar fi hidroxidul de magneziu si polietilenglicol (Miralax)
  • laxative cu formare in vrac, cum ar fi celuloza de metil (Citrucel) si policarbofilul de calciu (FiberCon)
  • lubrifianti, cum ar fi uleiul mineral
  • catifelatoare de scaun, cum ar fi docusat de sodiu (Docusate si Colace)
  • stimulanti, cum ar fi bisacodyl (Correctol si Dulcolax)

De asemenea puteti incerca ceaiurile din articol Ceai pentru constipatie – 7 plante ce te ajuta la ameliorarea constipatiei

Unele laxative naturale includ:

  • ulei de ricin
  • ceai de senna
  • Aloe vera
  • suplimente de citrat de magneziu

Daca remediile contracomandate nu amelioreaza constipatia sau daca constipatia devine cronica, consultati un medic sau un dietetician pentru a discuta despre alte optiuni de tratament si modificari dietetice.

https://synapse.koreamed.org/DOIx.php?id=10.5223/pghn.2014.17.4.203

https://www.niddk.nih.gov/health-information/digestive-diseases/constipation/definition-facts

http://www.mdpi.com/2072-6643/5/4/1436/htm

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/apt.12913

https://nutritionj.biomedcentral.com/articles/10.1186/1475-2891-13-75

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5914352/

https://www.ffhdj.com/index.php/ffhd/article/view/262/519

http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1051227614001411

https://www.nursingcenter.com/cearticle?an=00152192-201401000-00011&Journal_ID=448075&Issue_ID=1652974

https://www.niddk.nih.gov/health-information/digestive-diseases/constipation/treatment

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5773831/

(Visited 962 times, 2 visits today)

Related posts

Leave a Comment

Specify Facebook App ID and Secret in Super Socializer > Social Login section in admin panel for Facebook Login to work

Specify Twitter Consumer Key and Secret in Super Socializer > Social Login section in admin panel for Twitter Login to work