10 modalitati de a creste metabolismul in mod natural

Daca ti-a placut articolul, distribuie mai departe prietenilor tai!

In termenii cei mai de baza, metabolismul este procesul prin care corpul tau transforma alimentele pe care le consumi in energie.

Acest termen descrie toate procesele chimice continue care au loc in corpul tau pentru a te mentine in viata si pentru a ajuta organele sa functioneze normal, cum ar fi respiratia, repararea celulelor si digerarea alimentelor. [1]

Cand corpul tau se odihneste, rata metabolica bazala (BMR) a corpului tau ajuta la mentinerea functiilor de baza precum reinnoirea si repararea celulelor, circulatia sangelui, respiratia si echilibrul hormonal. Este unul dintre modurile prin care corpul tau foloseste caloriile ca energie.

Exista mai multe lucruri care va influenteaza ratele metabolice bazale, cum ar fi activitatea fizica, varsta, sexul, masa musculara si anumite boli, cum ar fi hipotiroidismul. [1]

Un metabolism lent este de obicei indicat de simptome precum cresterea usoara in greutate, oboseala, depresie si scaderea libidoului. [1]

Desi este adevarat ca metabolismul este partial guvernat de genetica, exista multe modalitati de a-l accelera in mod natural. O modalitate de a face acest lucru este sa mananci alimente despre care se stie ca ajuta in mod natural la stimularea metabolismului.

Cum sa accelerezi metabolismul in mod natural

Iata cateva modalitati de a va creste metabolismul.

1. Mancati o dieta bogata in proteine

Dieta joaca un rol important in accelerarea metabolismului si, in cele din urma, in sprijinirea pierderii in greutate. [2] Valoarea consumului energetic este mai mare la un consum ridicat de proteine.

De asemenea, termogeneza indusa de proteine ​​joaca un rol esential in a ajuta metabolismul sa functioneze intr-un ritm mai rapid, deoarece rata crescuta a termogenezei pune in miscare metabolismul la ritmul la care poate sustine nevoile organismului pentru o functionare lina.

Alimentele bogate in proteine ​​sunt, de asemenea, utile in modularea metabolismului si mentinerea echilibrului energetic. [3]

Unele surse alimentare bune de proteine ​​sunt fructele de mare, carnea alba de pasare, ouale, fasolea, lintea, laptele, branza si iaurtul grecesc.

2. Exercitati regulat

Exercitiile aerobe precum alergarea si Zumba sunt una dintre cele mai bune optiuni pentru arderea caloriilor. [4] Cu cat sunt mai intense, cu atat vei arde mai multe calorii.

Arderea mai multor calorii ajuta la cresterea metabolismului organismului, deoarece incurajeaza organismul sa tina pasul cu rata actuala a consumului de energie. [5]

Puteti alterna intre un exercitiu aerobic de intensitate mai mare si cel mai mic. De exemplu, puteti face sarituri timp de 1 minut si apoi puteti merge pe loc timp de 2 minute. Puteti repeta acest lucru timp de 15 minute.

3. Bea multa apa

Apa va poate ajuta sa va stimulati metabolismul. Un studiu a aratat ca metabolismul participantilor a crescut dupa consumul crescut de apa. [6]

Dar apa in sine poate deveni foarte fada. Deci, o modalitate excelenta de a va asigura ca va respectati recomandarile privind aportul de apa este adaugarea de lamaie.

Adaugarea de lamaie in apa ar ajuta, de asemenea, la detoxifierea ficatului si la curatarea sistemului digestiv. Enzimele si vitamina C din lamai ajuta la curatarea toxinelor din organism, ceea ce poate ajuta in cele din urma la imbunatatirea functiei metabolice si la reducerea greutatii.

Lamaia este plina de antioxidanti si alte beneficii pentru sanatate, prin urmare, merita cu siguranta inclusa in dieta ta.

  • Incercati sa stoarceti sucul de la o jumatate de lamaie intr-un pahar cu apa calda si sa il beti zilnic dimineata pe stomacul gol. Puteti face o cana cu apa cu lamaie si o puteti pastra la frigider pentru a o bea pe tot parcursul zilei.

4. Ceaiul verde merita incercat

Cand vorbim despre stimulentele metabolismului, ceaiul verde face intotdeauna parte din conversatie. Incarcat cu antioxidanti si polifenoli, ceaiul verde ajuta la imbunatatirea activitatii metabolice a organismului.

Un studiu din 2012 publicat in Journal of Medicinal Food a constatat ca femeile care au consumat ceai verde in combinatie cu antrenament de rezistenta au aratat cresteri semnificative ale ratei metabolice de repaus, a masei corporale slabe si a fortei musculare si scaderi semnificative ale grasimii corporale, trigliceridelor si circumferintei taliei. comparativ cu grupul de control. [7]

Efectul ceaiului verde a fost studiat asupra metabolismului lipidelor si asupra cresterii in greutate si s-a constatat ca ceaiul verde suprima metabolismul lipidelor si, prin urmare, acumularea de grasimi si cresterea greutatii corporale. [8]

Un studiu publicat in Chinese Medicine in 2010, discuta despre diferitele beneficii pentru sanatate ale ceaiului verde pentru oameni, inclusiv diferite tipuri de cancer, boli de inima si boli hepatice. [9]

5. Culege beneficiile ardeiului Cayenne

Ardeiul Cayenne contine un compus cunoscut sub numele de capsaicina care are un impact pozitiv asupra ratei metabolice a organismului. Proprietatile termogenice ale capsaicinei ajuta celulele sa transforme energia in caldura. [10]

Un studiu publicat in 2013 arata ca consumul a 2,56 mg capsaicina pe masa sustine echilibrul energetic negativ si promoveaza oxidarea grasimilor, in plus, nici nu creste semnificativ tensiunea arteriala. [11]

Capsaicina imbunatateste activitatea proteinelor din interiorul celulelor adipoase care ajuta la descompunerea grasimilor, conform unui studiu publicat in Journal of Proteome Research in 2010. Cercetatorii au descoperit ca subiectii hraniti cu o dieta bogata in grasimi cu capsaicina au experimentat scaderi mai mari ale grasimii corporale in comparatie cu grup non-capsaicin. [12]

  • Incercati sa presarati piper cayenne pe oricare dintre proteinele dvs. pentru un impuls si un impuls metabolic!

6. Includeti grapefruitul in dieta dvs

Grapefruiturile sunt bogate in vitamina C, care ajuta la imbunatatirea functiei sistemului metabolic. Vitamina C poate ajuta la reglarea metabolismului grasimilor si este analizata pentru potentialul sau in tratamentul obezitatii. [13]

Grapefruit-urile contin si naringenina, un flavonoid care are proprietati antioxidante excelente. Naringenina ajuta la scaderea nivelului de insulina din sange. Acest lucru, la randul sau, duce la niveluri echilibrate de zahar din sange si la imbunatatirea metabolismului, care ajuta la pierderea in greutate.

Cercetarile au aratat ca persoanele obeze care au inclus grapefruit, suc de grepfrut si capsule de grepfrut in dieta lor, au experimentat o pierdere semnificativa in greutate la diferite niveluri. Rezistenta la insulina a fost imbunatatita cu grapefruit proaspat.

Cu toate acestea, grapefruitul singur nu poate ajuta la pierderea in greutate, dar cu siguranta ajuta procesul. [14]

Incercati sa mancati grapefruit proaspat, deoarece sucul in sine tinde sa contina mult mai mult zahar per portie.

Nota: Deoarece sucul de grepfrut si grapefruiturile intregi pot interactiona cu anumite medicamente eliberate pe baza de reteta si fara prescriptie medicala, se recomanda sa consultati un medic inainte de a include acest fruct in dieta dumneavoastra.

7. Bea cafea

Cafeaua este un binecunoscut stimulent al metabolismului. Unul dintre motive este ca cofeina este un stimulent psihoactiv al sistemului nervos central care functioneaza pentru a imbunatati rata metabolica a corpului, printre alte efecte. Consumul de cafea pare sa fie legat in mod favorabil de sanatate prin afectarea metabolica. [15]

Administrarea orala intr-o singura doza de 100 mg cofeina a crescut rata metabolica de repaus atat a voluntarilor umani slabi, cat si a celor postobezi cu 3-4%. [15]

Cofeina elibereaza in mod specific epinefrina, mai cunoscuta sub numele de adrenalina. Adrenalina va elibera acizii grasi din tesut, in asteptarea ca acizii grasi sa fie utilizati pentru energie. Cafeaua contine, de asemenea, acid clorogenic, care poate ajuta la incetinirea absorbtiei carbohidratilor.

Potrivit unui studiu publicat in American Journal of Clinical Nutrition, cercetatorii au aratat ca ingestia de cofeina a crescut consumul de energie (≈13%) si a dublat volumul de afaceri al lipidelor si oxidarea. [16]

Un studiu din acelasi jurnal a observat ca cafeaua poate creste termogeneza, in parte prin cresterea oxidarii grasimilor. [17]

Intr-o recenzie publicata in Journal of Sports Science and Medicine , cercetatorii au examinat sase astfel de studii si au descoperit ca suplimentarea cu cofeina creste consumul de energie al organismului pe o perioada de 24 de ore. [18]

Este de mirare ca magazinele naturiste sunt saturate cu pastile de cofeina pentru orice, de la pierderea in greutate pana la imbunatatirea exercitiilor fizice? Dar tine-te doar de ceasca cu Joe in loc de pastile. De asemenea, retineti ca prea multa cofeina poate fi contraproductiva, asa ca pastrati cantitatea recomandata de 1 pana la 3 (6 uncii) cani pe zi. Citeste si Beneficii pentru sanatate si riscuri ale consumului de cafea

8. Mananca alimente bogate in fibre

Studiile arata ca fibrele alimentare sunt invers legate de obezitate. [19] Consumul de alimente bogate in fibre, cum ar fi mar, banane, grau integral etc., ar ajuta la mentinerea in greutate si la stimularea metabolismului.

Sarace in calorii si bogate in fibre solubile, merele ar fi o alegere excelenta. Continutul sau de fibre ajuta, de asemenea, la digestie si hraneste bacteriile prietenoase din intestin, care va pot influenta metabolismul.

Desi un mar pe zi este sanatos in multe privinte, te poate ajuta si sa slabesti. In plus, te ajuta sa te simti satul pentru mai mult timp, prevenind senzatia de foame care duc la alegeri alimentare impulsive.

Se sustine ca cresterea nivelului de fibre alimentare prin consumul unui mar intreg inainte de masa poate fi o strategie eficienta pentru cresterea satietatii si scaderea aportului de energie la o masa.

In plus, mai multe vitamine B, precum si vitamina K, potasiul, magneziul si manganul din mere, lucreaza impreuna pentru a transforma grasimile, carbohidratii si proteinele pe care le consumi pe parcursul zilei in energie.

Merele verzi par sa aiba un usor avantaj fata de rosii in unele studii de slabire, dar orice mar este grozav pentru tine.

9. Adauga ghimbir in dieta ta

Un alt ingredient obisnuit de bucatarie care poate da un impuls metabolismului este ghimbirul.

S-a demonstrat in studii ca are un efect termogenic. Efectul termogenic al alimentelor inseamna costul caloric al digerarii si procesarii alimentelor consumate. Cu cat efectul termogenic este mai mare, cu atat rata metabolica este mai mare dupa consumul de alimente.

Fiind un vasodilatator, ghimbirul ajuta la cresterea diametrului arterelor mici si la imbunatatirea circulatiei sangelui. Se stie ca cresterea fluxului sanguin si circulatie provoaca o crestere a temperaturii corpului, care la randul sau promoveaza metabolismul si ajuta corpul sa arda mai multe calorii.

Un studiu din 2012 publicat in Metabolism arata termogeneza si satietate imbunatatite in grupul care consuma ghimbir fata de placebo, sugerand astfel un rol potential al ghimbirului in gestionarea greutatii. [20]

10. Broccoli

Broccoli este unul dintre acele alimente care ajuta la imbunatatirea activitatii metabolice in organism. Este bogat in calciu si vitamina C, ambele componente esentiale pentru imbunatatirea metabolismului. Calciul actioneaza ca un declansator pentru stimularea metabolismului, in timp ce vitamina C ajuta la o mai buna absorbtie a calciului. [21]

In plus, broccoli este plin de substante fitochimice care accelereaza descompunerea grasimilor in celule, eliminand astfel organismul de depozitele in exces. Bogat in folati, fibre alimentare, acizi grasi omega-3, magneziu si vitaminele C, K, B6 si B12, broccoli ajuta la arderea grasimilor fara a adauga calorii suplimentare.

Adaugarea zilnica a 1 pana la 1½ cani de broccoli crud sau gatit la dieta ta este eficienta pentru imbunatatirea metabolismului si promovarea pierderii in greutate.

(Visited 91 times, 1 visits today)

Lasă un răspuns

Specify Twitter Consumer Key and Secret in the Super Socializer > Social Login section in the admin panel for Twitter Login to work

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Don`t copy text!