vineri, iulie 19, 2024
AcasăSănătateAlimentație sănătoasă, diete4 Deficiențe de nutrienți care provoacă pofta de dulce și ce alimente...

4 Deficiențe de nutrienți care provoacă pofta de dulce și ce alimente să consumi pentru a combate aceste carențe

Daca ti-a placut articolul, distribuie mai departe prietenilor tai!

Ai simțit vreodată dorința irezistibilă de a te delecta cu ceva dulce, o prăjitură delicioasă după masă, dimineața la trezire sau când te simți obosit și lipsit de energie? Nu ești singur! Pofta de dulce este o experiență comună, declanșată de o serie de factori fiziologici și psihologici.

Potrivit experților, poftele sunt modalități prin care organismul răspunde la stres printr-o cale din creier. Studiile au descoperit că pofta de dulciuri este cea mai mare, în special la persoanele cu tulburări de alimentație. (1)

Este foarte important să abordăm aceste pofte de zahăr, deoarece dovezi ample sugerează că consumul excesiv de zahăr poate provoca obezitate, ceea ce duce la un risc crescut de alte boli cronice. (2)

De ce apare pofta de dulce

Zahărul și alimentele dulci sunt o sursă de glucoză, care este cea mai ușor utilizată formă de combustibil pe care organismul o folosește pentru a produce energie. Alimentele bogate în zahăr sunt digerate și absorbite rapid de organism. (3)

Există mai multe motive pentru care apare pofta de zahăr: (4)

  • Restricție calorică pe termen lung – atunci când organismul încearcă să-și îndeplinească cerințele de nutrienți și energie
  • În timpul sarcinii – când crește necesarul caloric al organismului
  • Modificări hormonale – cum ar fi menopauza sau în timpul ciclului menstrual
  • Deficiențe de nutrienți care provoacă modificări în metabolismul zahărului și afectează activitatea insulinei

Dintre toate motivele, deficiențele de nutrienți sunt de mare îngrijorare, deoarece pofta nu va dispărea până când deficiența este restabilită.

Acest articol va explora deficiențele de nutrienți care pot duce la pofte de dulce intense.

Nutrienți la care merită să fiți atenți

Poftele intense și persistente de dulce pot fi un indiciu al unei deficiențe de nutrienți în organism. Deși este normal să poftim ocazional la alimente dulci, poftele persistente pot fi un semnal că organismul are nevoie de anumite substanțe nutritive esențiale.

Iată câțiva nutrienți care pot fi asociați cu poftele de dulce:

1. Magneziu

Magneziul este un nutrient esențial care ajută celulele organismului să absoarbă glucoza. Când celulele folosesc această glucoză, ele sunt satisfăcute și nu provoacă pofte.

În absența magneziului, celulele nu primesc glucoză, ceea ce duce la o poftă crescută. (5) Din acest motiv, magneziul este un supliment foarte studiat pentru rolul său în diabetul de tip 2.

Mai multe studii au arătat că suplimentarea cu magneziu a fost utilă în îmbunătățirea activității insulinei, precum și în creșterea absorbției de glucoză pentru a reduce cantitatea de zahăr din sânge. (5) (6)

Alimente de consumat pentru a combate deficitul de magneziu

Necesarul zilnic de magneziu pentru un adult este de 400 mg pentru bărbați și 350 mg pentru femei. Sursele alimentare care conțin magneziu includ semințele de dovleac, migdalele, spanacul fiert, fasolea neagră fiartă, cartofii cu coajă, fasolea, cerealele fortificate și laptele. (7)

2. Fierul

Fierul joacă un rol mai important în organism decât doar creșterea nivelului de hemoglobină. Fierul este, de asemenea, folosit pentru a produce energie în celule ca parte a enzimelor esențiale. (8)

De asemenea, s-a raportat că deficitul de fier poate altera echilibrul glucozei din organism, provocând o creștere a nivelului zahărului din sânge, ceea ce crește complicațiile la persoanele cu diabet zaharat de tip 2. (9)

Prin urmare, deficitul de fier te face să te simți obosit , ceea ce crește pofta de zahăr.

Alimente de consumat pentru combaterea deficitului de fier

Doza zilnică recomandată de fier este de 11 mg pentru bărbați și 15-18 mg pentru femei. Puteți include stridii, carne de organe, fasole, linte, spanac, ciocolată neagră, carne și cereale îmbogățite în dieta dvs. pentru a vă îndeplini necesarul de fier. (10)

3. Vitamina B12

Vitamina B12 este o componentă esențială în funcționarea sănătoasă a sistemului nervos, dar a fost, de asemenea, legată de dezvoltarea rezistenței la glucoză la persoanele cu diabet de tip 2.

Studiile au descoperit că suplimentarea cu vitamina B12 poate ajuta la introducerea glucozei în celule și la reducerea rezistenței la insulină, care poate fi o modalitate eficientă de a reduce pofta de dulce. (11)

Deși nu există studii directe care să lege deficiența de vitamina B12 de pofta de dulce, rolul său în metabolismul glucozei sugerează un astfel de efect.

Alimente de consumat pentru a combate deficitul de vitamina B12

Aportul zilnic recomandat de vitamina B12 este de 2,4 mcg atât pentru bărbați, cât și pentru femei. Unele surse bogate de vitamina B12 includ organele, somonul, tonul, drojdia nutritivă și cerealele fortificate. (12)

4. Crom

Cromul este un oligomineral esențial, ceea ce înseamnă că este necesar pentru funcțiile umane, dar este necesar în cantități minime. (13)

Unul dintre rolurile sale esențiale este capacitatea cromului de a crește absorbția de glucoză de către celule. Acest lucru previne creșterea nivelului de zahăr din sânge și îmbunătățește rezultatele diabetului de tip 2. (14)

Când celulele corpului nu primesc glucoză, organismul tânjește la zahăr. Studiile au demonstrat că suplimentarea cu crom reduce vârfurile de zahăr din sânge, care poate funcționa bine și pentru a reduce pofta de zahăr. (15)

Alimente de consumat pentru a combate deficitul de crom

Doza zilnică recomandată de crom este de 35 mcg pentru bărbați și 25 mcg pentru femei. Deoarece cromul este un oligomineral, puteți dezvolta cu ușurință deficiența acestuia. Din acest motiv, este important să consumi alimente bogate în crom.

Includeți cereale integrale, carne, fructe și legume în dieta dvs. (16) Alternativ, puteți lua suplimente de crom după ce le-ați discutat cu medicul dumneavoastră.

Ce pot mânca când am poftă de dulce?

Cea mai bună variantă de gustare sunt fructele de pădure sau fructele întregi. Ele furnizează nu numai fructoză, ci și nutrienți esențiali a căror deficiență poate contribui la pofta de zahăr. Puteți gusta, de asemenea, nuci și ciocolată neagră.

Recomandări practice

  • Pofta de dulc este dorința organismului de a consuma alimente bogate în calorii, în special bogate în zahăr.
  • Acestea apar de obicei atunci când celulele tale nu primesc suficientă glucoză, care este cea mai ușoară și mai ușor disponibilă formă de energie.
  • Deficiența unor substanțe nutritive poate face ca celulele să primească mai puțină glucoză, ceea ce nu numai că face ca organismul să se simtă ca și cum nu primește suficient combustibil ca hrană, dar și determină creșterea nivelului de zahăr din sânge, ceea ce este o complicație gravă pentru persoanele cu diabet. .
  • Acești nutrienți includ magneziu, fier, vitamina B12 și crom. Consumul de alimente bogate în acești nutrienți sau administrarea suplimentelor acestora poate ajuta la reducerea poftei de zahăr.
(Visited 1.037 times, 1 visits today)
RELATED ARTICLES

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Articole POPULARE