10 ceaiuri de plante pentru o stare de sanatate mai buna

  • 66
  •  
  • 1
  •  
  •  
    67
    Shares

Ceaiurile de plante delicioase au devenit o bautura preferata pentru multi oameni. De fapt, oamenii au baut ceaiuri de plante de secole pentru gustul lor excelent si proprietatile medicinale incredibile.

Pe langa faptul ca este o modalitate usoara de a creste aportul de lichide, ceaiurile din plante sunt pline cu nutrienti suplimentari. Spre deosebire de cafea, acestea nu contin cofeina, care este legata de diferite probleme de sanatate.

Ceaiurile din plante sunt fabricate din diferite parti ale plantelor, cum ar fi florile, radacinile, semintele sau scoarta.

Prepararea ceaiului din plante este usoara. Ai nevoie doar de planta in forma proaspata sau uscata, putina apa fierbinte si mai putin de 10 pana la 15 minute pentru a pregati o ceasca de ceai.

Iata primele 10 ceaiuri de plante pentru o sanatate buna.

1. Ceai verde pentru slabit

Orice lista de ceaiuri de plante sanatoase va incepe cu siguranta cu ceaiul verde. Unul dintre principalele beneficii ale ceaiului verde este ca ajuta sa slabesti si combate obezitatea. Obezitatea este principala cauza a multor boli, de la probleme cardiace la diabet.

Ceaiul verde este bogat intr-o catehina numita epigalocatechina galat (EGCG), care construieste metabolismul pentru a arde calorii si pentru a favoriza pierderea in greutate.

Un studiu din 2009 publicat in Journal of Obesity a constatat ca ceaiul verde are un efect pozitiv asupra slabitului si a mentinerii in greutate.

Un studiu din 2014 realizat la Penn State a aratat ca EGCG in ceaiul verde ajuta la incetinirea cresterii in greutate prin limitarea absorbtiei grasimilor si cresterea capacitatii organismului de a utiliza grasimi.

Fiind bogat in antioxidanti, ceaiul verde intareste si celulele tisulare pentru a ajuta la protejarea organismului de imbatranirea prematura (si de bolile legate de varsta). De asemenea, previne deteriorarea celulelor cauzate de poluanti. Ceaiul verde poate lupta impotriva cancerului, previne bolile de inima, reduce riscul de diabet, creste imunitatea si multe altele.

Pentru a prepara ceaiul:

  1. Puneti 1 pana la 2 lingurite de frunze de ceai verde de buna calitate intr-o ceasca.
  2. Se toarna apa fierbinte peste ele.
  3. Acoperiti timp de 2 pana la 3 minute.
  4. Se strecoara, se adauga putina miere cruda si se bea.
  5. Puteti bea zilnic 3 pana la 4 cani de ceai verde.

2. Ceai de ghimbir pentru dureri de artrita

Aceasta planta este un favorit din toate timpurile pentru persoanele care se confrunta cu orice fel de inflamatie. Pentru cei care sufera de artrita, proprietatile antiinflamatorii ale ceaiului de ghimbir sunt foarte eficiente in reducerea durerii si inflamatiei.

In plus, ajuta la cresterea circulatiei, ceea ce ajuta si la combaterea durerii.

Potrivit unui studiu din 2001 publicat in Arthritis and Rheumatism, extractul de ghimbir sa dovedit a fi eficient in reducerea simptomelor asociate cu osteoartrita genunchiului.

Un alt studiu publicat in 2005 in Journal of Medicinal Food a constatat ca ghimbirul afecteaza anumite procese inflamatorii la nivel celular. Acest lucru il face un tratament eficient pentru artrita si alte afectiuni inflamatorii.

In afara de beneficiile sale antiinflamatorii, ghimbirul are proprietati antioxidante, antivirale, antibiotice, anticancerigene, antinausea, antispastice, antifungice si antitusive (supresoare ale tusei).

Consumul de ceai de ghimbir poate, de asemenea, usura stomacul deranjat, poate reduce greata, reduce stresul, combate raceala, reduce crampele menstruale, creste imunitatea, normalizeaza nivelul zaharului din sange, regleaza apetitul si calmeaza arsurile la stomac si balonarea.

Pentru a prepara ceaiul:

  1. Puneti 1 lingura de felii de ghimbir si 2 cani de apa intr-o oala mica.
  2. Aduceti apa la fierbere, apoi fierbeti timp de 10 minute.
  3. Se strecoara feliile de ghimbir.
  4. Adaugati miere si putin suc de lamaie proaspat stors.
  5. Beti zilnic 2 sau 3 cani de ceai de ghimbir.

3. Ceai de musetel pentru combaterea insomniei

Cand vine vorba de ceaiuri de plante pentru sanatate, lista va ramane incompleta fara a mentiona ceaiul de musetel. Este unul dintre cele mai bune ceaiuri de plante pentru combaterea insomniei si a altor tulburari de somn.

Musetelul este considerat pe scara larga ca un calmant usor si inductor de somn. Efectele sale sedative si calmante se pot datora prezentei apigeninei flavonoide, care se leaga de receptorii benzodiazepinici din creier.

Musetelul are, de asemenea, proprietati antioxidante, antiiritante, antiinflamatoare, antimicrobiene, antianxietate, antispastice, antidiareice si anticanceroase.

Consumul regulat de ceai de musetel poate ameliora durerile de cap, reduce durerile musculare, mentine stresul sub control, amelioreaza crampele menstruale, trateaza problemele stomacului, sustine pierderea in greutate si creste imunitatea, pentru a numi cateva.

Atat florile de musetel proaspete, cat si cele uscate pot fi folosite la prepararea ceaiului.

Pentru a prepara ceaiul:

  1. Puneti 1 lingurita de musetel uscat (sau 2 lingurite de flori proaspete de musetel) intr-o cana cu apa fierbinte.
  2. Acoperiti si lasati-l sa se absoarba 5 minute, apoi strecurati-l.
  3. Adaugati putina miere cruda si beti-o cat este inca calda.

Nota: Evitati aceasta planta daca sunteti gravida sau incercati sa ramaneti gravida.

4. Ceai de menta pentru combaterea indigestiei

Aroma racoritoare a mentei este tot ceea ce aveti nevoie pentru a va imbunatati sistemul digestiv atunci cand suferiti de indigestie si alte probleme gastro-intestinale.

Calmeaza muschii stomacului si intestinele. De asemenea, ajuta la ameliorarea simptomelor sindromului intestinului iritabil, cum ar fi crampele stomacale si balonarea.

In plus, ajuta alimentele sa treaca usor prin stomac si ajuta la ameliorarea greatei.

Fiind bogata in mentol, menta are un efect racoritor si calmant asupra corpului si mintii. De asemenea, are proprietati antioxidante, antispastice, antibacteriene, antifungice, antivirale si carminative. Aceasta planta contine, de asemenea, o cantitate buna de mangan, cupru si vitamina C.

Menta poate ajuta, de asemenea, la tratarea spasmelor musculare, la scaderea in greutate, la combaterea stresului, la eliminarea respiratiei urat mirositoare, la ameliorarea durerilor de cap, la tratarea migrenelor, la sustinerea sanatatii orale si la prevenirea alergiilor si astmului, pentru a numi cateva.

Pentru a prepara ceaiul:

  1. Puneti 1 lingura de frunze proaspete de menta intr-o oala cu apa fierbinte timp de 10 minute.
  2. Se strecoara frunzele.
  3. Lasati-l sa se raceasca si beti.
  4. Puteti bea 3 pana la 4 cani de ceai de menta pe zi.

Cu toate acestea, aceasta planta nu este potrivita pentru persoanele care sufera de boala de reflux acid, deoarece relaxeaza muschiul sfincterian, ceea ce creste sansele de regurgitare a acidului stomacal inapoi in esofag.

5. Ceai de busuioc pentru a combate respiratia urata

Parfumul frumos al busuiocului este perfect pentru combaterea respiratiei urat mirositoare, numita si halitoza.

Busuiocul este bogat in antioxidanti si proprietati antibacteriene care ajuta la combaterea bacteriilor cauzatoare de miros in interiorul gurii. Acest lucru, la randul sau, poate indeparta pioreea si diferite alte boli parodontale.

Un articol din 2015 al Oral Health and Dental Management a evaluat efectele mestecarii frunzelor de busuioc asupra reducerii numarului de microbi pentru a controla halitoza. Impreuna cu mestecarea frunzelor, solutia apoasa a acestor frunze de plante a fost gasita eficienta pentru a combate respiratia urat mirositoare.

De asemenea, busuiocul este o sursa excelenta de vitamine A si K, plus o sursa buna de vitamina C si mangan. Consumul regulat de ceai de busuioc poate ajuta la reducerea stresului, la ridicarea starii de spirit, la ameliorarea indigestiei, la vindecarea durerilor de cap, la tratarea flatulentei, la imbunatatirea poftei de mancare, la cresterea imunitatii si multe altele.

Pentru a prepara ceaiul:

  1. Puneti 2 lingurite de frunze de busuioc uscate intr-o cana.
  2. Se toarna apa clocotita peste frunze.
  3. Se acopera si se absoarbe timp de 10 pana la 15 minute.
  4. Se strecoara si se indulceste cu miere cruda, daca se doreste.
  5. Beti 2 pana la 3 cani de ceai de busuioc pe zi.

6. Ceai de salvie pentru calmarea durerii in gat

Cand suferiti de dureri in gat, puteti savura ceai cald de salvie pentru o usurare instantanee. De asemenea, amelioreaza iritatia si inflamatia din gat.

Proprietatile sale antimicrobiene ajuta la combaterea racelii, precum si la calmarea durerilor si a iritatiei gatului, incetinind dezvoltarea bacteriilor daunatoare in gat.

Un studiu din 2009 publicat in European Journal of Medical Research raporteaza ca un preparat de echinaceea / salvie este la fel de eficient si bine tolerat ca un spray de clorhexidina / lidocaina in tratarea durerilor acute de gat.

De asemenea, consumul regulat de ceai de salvie va poate stimula starea de spirit, reduce anxietatea, mentine sanatatea bucala, imbunatateste memoria, reduce simptomele menopauzei, creste sanatatea inimii, imbunatateste digestia si multe altele.

Pentru a prepara ceaiul de plante:

  1. Puneti 1 lingura de frunze de salvie proaspete (sau 1 lingurita de salvie uscata) intr-o cana.
  2. Se toarna 1 cana de apa clocotita.
  3. Lasati-l sa se absoarba 5 minute, apoi strecurati frunzele.
  4. Adaugati niste suc de lamaie si miere cruda pentru a-i spori gustul si eficacitatea, apoi beti-l.

Nota: Salvia nu este recomandata femeilor insarcinate sau care alapteaza, precum si celor care sufera de epilepsie.

Despre salvie aveti mai multe informatii aici Beneficii salvie (inclusiv imbunatateste memoria si functia creierului, antioxidant si antiimflamator)

7. Ceai de roinita pentru a reduce anxietatea

Roinita este o planta bine cunoscuta pentru tratarea anxietatii.

Functioneaza ca un tonic usor relaxant, ajutand astfel la reducerea anxietatii, promovand somnul si calmand mintea.

Un studiu din 2011 publicat in Mediterranean Journal of Nutrition and Metabolism a constatat ca tratamentul cu extract de roinita ajuta la imbunatatirea tulburarilor de anxietate usoara pana la moderata, a simptomelor asociate si a insomniei.

De asemenea, un studiu din 2014 publicat in Nutrients a constatat ca produsele cu roinita erau capabile sa beneficieze de o serie de aspecte ale dispozitiei si performantei. Cu toate acestea, bauturile cu roinita pareau sa fie asociate cu anxietate mai scazuta si cu o memorie de lucru mai buna.

Roinita este un agent natural antioxidant, antiviral, astringent, antimicrobian si antispastic. Frunzele sunt bogate in compusi fenolici si flavonoizi.

Consumul regulat de ceai de roinita iti poate face pielea sa para mai tanara, sa mareasca vigilenta, sa ascuta memoria, sa imbunatateasca sanatatea ficatului, sa mentina nivelul zaharului din sange, sa imbunatateasca apetitul si multe altele.

Pentru a prepara ceaiul:

  1. Puneti 1 pana la 2 lingurite de roinita uscata intr-o ceasca.
  2. Se toarna apa clocotita in ceasca.
  3. Acoperiti pana este suficient de rece pentru a bea.
  4. Se bea doar o data pe zi.

8. Ceai de papadie pentru imbunatatirea sanatatii ficatului

Papadia este o planta sanatoasa care poate regenera, curata si purifica ficatul.

Acest puternic tonic hepatic ajuta la metabolizarea grasimilor acumulate in ficat, care, la randul sau, favorizeaza functionarea corecta a ficatului. De asemenea, creste fluxul de bila si ajuta la detoxifierea ficatului.

Un studiu din 2010 publicat in Journal of Ethnopharmacology evidentiaza efectul terapeutic al radacinii de papadie asupra tulburarilor hepatice.

Un studiu din 2012 publicat in Journal of Medicinal Food evidentiaza efectul hepatoprotector al papadiei impotriva toxicitatii induse de acetaminofen, care este legata de diferite cazuri de hepatita, ciroza si transplant hepatic.

Aceasta planta este plina de minerale esentiale precum fierul, potasiul si betacarotenul, plus vitaminele A, C si D.

Consumul de ceai de papadie este benefic in pierderea in greutate, normalizarea nivelului de zahar din sange, eliminarea toxinelor din organism, suprimarea poftei de mancare, combaterea inflamatiilor, reglarea tensiunii arteriale crescute si prevenirea tulburarilor urinare, pentru a numi cateva.

Pentru a prepara ceaiul:

  1. Adaugati 2 lingurite de radacina de papadie uscata la 1 cana de apa.
  2. Se fierbe cateva minute.
  3. Scoateti-l de pe foc si lasati-l sa se absoarba timp de aproximativ 10 minute.
  4. Strecoara si bea ceaiul.

9. Ceaiul de hibiscus pentru scaderea tensiunii arteriale

Pentru controlul tensiunii arteriale, ceaiul de hibiscus este una dintre cele mai bune optiuni pe care ar trebui sa le incercati cu siguranta.

Hibiscus contine compusi antioxidanti care ajuta la prevenirea oxidarii lipoproteinelor cu densitate mica (LDL sau colesterol „rau”), care contribuie la ateroscleroza si boli de inima. De asemenea, ajuta la reglarea hipertensiunii arteriale.

Un studiu din 2010 publicat in Journal of Nutrition raporteaza ca consumul zilnic de ceai de hibiscus, intr-o cantitate usor incorporata in dieta, scade tensiunea arteriala la adultii hipertensivi si se poate dovedi a fi o componenta eficienta a modificarilor dietetice recomandate pentru persoanele cu aceste conditii.

Alte beneficii pentru sanatate ale ceaiului de hibiscus includ scaderea colesterolului ridicat, imbunatatirea digestiei, intarirea sistemului imunitar, reducerea problemelor inflamatorii, sustinerea sanatatii ficatului si reducerea riscului de cancer.

De asemenea, poate accelera metabolismul si poate ajuta la pierderea in greutate sanatoasa, treptata.

Pentru a prepara ceaiul:

  1. Adaugati 2 linguri de petale de hibiscus uscate la 2 cani de apa.
  2. Aduceti-l la fierbere, apoi fierbeti timp de 10 minute.
  3. Strecurati frunzele, apoi adaugati miere cruda si putin suc de lamaie pentru gust.
  4. Beti zilnic 2 pana la 3 cani de ceai de hibiscus.

Nota: Daca sunteti gravida sau alaptati, nu beti ceai de hibiscus, deoarece poate creste riscul de complicatii.

10. Ceaiul de plante de macese pentru a spori imunitatea

Macesele sunt o sursa minunata de vitamina C care stimuleaza imunitatea. De fapt, macesele contin de aproximativ 20 de ori vitamina C decat portocalele.

Vitamina C este un puternic antioxidant, care este important pentru sistemul imunitar si sanatatea tesuturilor. Poate ajuta la prevenirea infectiilor bacteriene si virale.

Antioxidantii din macese contribuie, de asemenea, la imbunatatirea elasticitatii si fermitatii pielii si, de asemenea, la reducerea aparitiei semnelor de imbatranire, cum ar fi liniile fine, ridurile profunde si petele de varsta maro.

In plus, consumul de ceai de macese mareste functia suprarenala, oferind multa energie suplimentara si vigilenta.

Pentru a prepara ceaiul:

  1. Puneti 4 linguri de macese intregi uscate intr-o cratita.
  2. Adaugati 4 cani de apa.
  3. Se acopera, se aduce la fierbere si apoi se fierbe timp de 5 minute.
  4. Se strecoara intr-un ceainic si se bea cand este suficient de racoros.

Resurse:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19597519
http://news.psu.edu/story/310179/2014/04/02/research/research-suggests-green-tea-exercise-boost -pierde-pierdere-sanatate
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11710709
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16117603
https: //www.ncbi.nlm. nih.gov/pmc/articles/PMC3665023/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2995283/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16767798
https: / /www.omicsonline.org/proceedings/effect-of-chewing-herbal-leaves-on-oral-microflora-and-halitosis-37312.html
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/ PMC3230760 /
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0378874110003661
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22424457
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20018807
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4655903/

(Visited 242 times, 3 visits today)

Related posts

Leave a Comment

Specify Facebook App ID and Secret in Super Socializer > Social Login section in admin panel for Facebook Login to work

Specify Twitter Consumer Key and Secret in Super Socializer > Social Login section in admin panel for Twitter Login to work