vineri, iulie 19, 2024
AcasăSemne și simptomeAceste 10 trucuri minunate iti vor schimba viata

Aceste 10 trucuri minunate iti vor schimba viata

Daca ti-a placut articolul, distribuie mai departe prietenilor tai!

Cercetarile, precum si bunul simt si experienta personala, ne arata ca micile trucuri ajuta la rezolvarea multor probleme comune si enervante pe care le intalnim zilnic.

Aceste trucuri va pot imbunatati somnul, promova digestia, retin lacrimile si chiar vindeca sughitul.

Hack-urile se bazeaza fie pe informatii obtinute prin experienta personala, fie prin experiente generale din lumea reala. In timp ce unele hack-uri sunt aprobate de stiinta, multe nu sunt neaparat recunoscute stiintific sau medical.

Cheia este sa va amintiti aceste trucuri, astfel incat sa le puteti folosi atunci cand este necesar.

Iata 10 trucuri minunate pentru corp care iti vor schimba viata.

1. Bea cu susul in jos pentru a reduce sughitul

Poate fi cu adevarat enervant, precum si iritant atunci cand aveti un caz urat de sughit intr-un loc public. Pentru a reduce imediat sughitul, trebuie sa cresteti nivelul de dioxid de carbon din sange.

Consumul de apa cu capul in jos poate ajuta la realizarea acestui lucru. Iti va lua mintea de la sughit, despre care se spune ca ajuta la oprirea sughitului. Pentru a face acest lucru:

  1. Umpleti un pahar cu apa rece.
  2. Aplecati-va din talie si lasati-va capul in jos.
  3. Bea apa din partea opusa a paharului decat ai face-o in mod normal.
  4. Daca este necesar, repetati din nou.

Este posibil ca acest remediu sa nu fie fezabil daca va aflati intr-un loc public. In astfel de cazuri, incercati sa va tineti respiratia cat de mult puteti, apoi expirati cat puteti de incet.

2. Bea apa rece pentru a suprima un cascatul

Cand stai in clasa ascultand o prelegere sau participi la o intalnire, cascatul este o alta problema enervanta cu care majoritatea dintre noi trebuie sa ne confruntam. Casatul trimite semnalul ca esti dezinteresat sau plictisit.

Pentru a suprima cascatul, opteaza pentru un pahar cu apa rece si bea-l incet. Va intineri corpul si va suprima senzatia de cascat pentru o vreme.

De asemenea, poti incerca sa respiri adanc pe nas si sa expiri pe gura pana cand dorinta de cascat a trecut.

3. Tine-ti ochii deschisi pentru a preveni lacrimile

Plansul este o reactie emotionala prin care cei mai multi dintre noi trebuie sa trecem din cand in cand. Dar exista momente cand cu totii ne dorim sa ne putem retine lacrimile, mai ales in locuri publice.

Ori de cate ori ai chef sa plangi si vrei sa-ti tii lacrimile, tine ochii deschisi fara sa clipesti. Acest lucru va preveni formarea lacrimilor.

Daca ai inceput deja sa plangi, clipeste rapid de cateva ori pentru a opri curgerea lacrimilor. Intoarcerea fetei in sus si privirea in sus poate ajuta, de asemenea, sa previi plansul.

O alta optiune este distragerea atentiei prin durere. Pentru a face acest lucru, doar prindeti bucata de piele palmata intre degetul mare si aratator. Cu cat ciupesti mai tare, cu atat te poti opri mai repede din plans.

4. Dormi pe partea stanga pentru a preveni refluxul de acid

Refluxul acid, care se caracterizeaza prin arsuri la stomac sau dureri arzatoare in jurul zonei inferioare a pieptului, apare cel mai adesea dupa o masa copioasa la cina.

Daca sunteti predispus la reflux acid, incercati sa dormiti pe partea stanga. Acest lucru va va mentine stomacul mai jos decat esofagul, ceea ce va impiedica acidul din stomac sa alunece in sus in gat.

Evitati sa dormiti pe partea dreapta. Conform unui studiu din 2000 publicat in Jurnalul American de Gastroenterologie, o pozitie de dormit pe partea dreapta determina niveluri mai mari de acid si o incidenta crescuta a refluxului de acid in comparatie cu dormitul pe partea stanga.

O alta optiune este sa mesteci guma dupa masa si sa te culci la scurt timp dupa.

5. Utilizati presopunctura pentru a calma greata

Daca sunteti predispus la rau de miscare in timpul zborului sau aveti de-a face cu greata dintr-un alt motiv, incercati presopunctura pentru a va simti mai bine imediat.

Punctul de acupunctura al pericardului (P6) poate ajuta la scaparea de greata si varsaturi . Acest punct este situat intre cele doua tendoane mari din interiorul incheieturii mainii. Pentru a localiza punctul, masurati trei latimi de degete sub baza palmei.

Un studiu din 2002 publicat in revista Birth raporteaza ca acupunctura poate trata greata si varsaturile la inceputul sarcinii.

In acest studiu, femeile care au primit acupunctura P6 au raportat mai putine greata in comparatie cu femeile care nu au primit acupunctura.

Apasati acest punct P6 cu degetul mare timp de cateva minute. Repetati de mai multe ori, dupa cum este necesar.

6. Scarpinati-va urechea pentru a opri gadilatul din gat

Cand te gadila in gat, ai putea dori sa-ti bagi degetele in gat pentru a-l zgaria si a opri mancarimea. Dar acest lucru este imposibil de facut.

In schimb, daca iti scarpini partea din spate a urechii poti opri gadilatul din gat. Evitati sa va zgariati prea tare, deoarece poate provoca urme de zgarieturi pe pielea moale din spatele urechii.

Scarpinatul stimuleaza nervii urechii, care la randul sau creeaza un reflex in gat care provoaca un spasm muscular. Acest lucru amelioreaza gadilatul din gat.

O alta optiune este sa va suflati nasul pentru a elimina blocajul nazal, una dintre cauzele gadilatului.

Sa bei un pahar cu apa calda este un alt mod simplu de a scapa de gadilatul in gat.

7. Pune-ti un creion in gura pentru a combate starea proasta

O dispozitie proasta iti poate strica ziua. Un zambet poate indrepta totul, dar zambetul nu este atat de usor atunci cand esti trist sau intr-o dispozitie proasta.

Pentru a scapa de o dispozitie proasta, puneti doar un pix sau un creion in gura si in curand veti incepe sa va simtiti mai bine. Faptul de a pune un creion in gura activeaza aceiasi muschi folositi atunci cand zambesti. Aceasta, la randul sau, elibereaza dopamina si serotonina in creier, starnind un sentiment de fericire .

Folosind aceasta tehnica simpla si interesanta de imbunatatire a starii de spirit este ceva pe care ar trebui sa incerci des pentru a fi fericit.

8. Urmati regula 20-20-20 pentru a reduce oboseala ochilor

Multi dintre noi lucram la un computer toata ziua, ora dupa ora. La sfarsitul zilei, acest lucru are ca rezultat oboseala ochilor si chiar o durere de cap severa uneori.

Pentru a rezolva aceasta problema comuna, respectati regula 20-20-20. Pentru fiecare 20 de minute pe care le petreceti uitandu-va la computer, ar trebui sa petreceti 20 de secunde privind un obiect care se afla la aproximativ 20 de metri distanta, unde ochii nu trebuie sa munceasca din greu pentru a se concentra.

Acest truc simplu este usor de retinut si trebuie folosit in mod regulat pentru a reduce oboseala ochilor.

In acelasi timp, trebuie sa clipesti mai des pentru a nu se usca. De asemenea, nu uitati sa oferiti ochilor o pauza mult meritata din timpul petrecut pe ecran.

9. Leganati-va capul dintr-o parte in alta pentru a trata mainile amortite

Cand mainile tale raman in repaus intr-o pozitie comprimata, acestea pot deveni amortite sau adormi. Acest lucru se intampla adesea atunci cand va sprijiniti capul pe maini in timp ce va uitati la televizor sau participati la un curs.

Senzatia de „intepaturi” sau senzatia pe care o ai cand mainile adorm este foarte incomoda.

Pentru a scapa de aceasta senzatie de furnicaturi, leganati pur si simplu capul dintr-o parte in alta. Pe masura ce mainile tale adorm, nervii din gat devin comprimati.

Leganarea capului dintr-o parte in alta slabeste nervii din gat si ofera o usurare instantanee de senzatia de furnicaturi .

O alta optiune este sa strangi usor mana afectata cateva minute.

10. Resetati ceasul corporal intern prin mancare

Cei care lucreaza in ture sau calatoresc mult se confrunta adesea cu provocari de a merge la culcare si de a se trezi la ore diferite decat ar prefera ceasul lor natural.

Lucratorii in schimburi si calatorii pot fi capabili sa-si manipuleze cu succes ceasurile corporale prin obiceiurile lor alimentare.

Obiceiurile alimentare transfera mesaje catre hipotalamus, care ia decizii despre cand o persoana este treaza si cand ar trebui sa doarma.

Postand cu 16 ore inainte de calatorie sau mancand la orele pe care le-ar face daca s-ar afla in fusul orar al destinatiei, calatorii pot evita jet lag.

Lucratorii in schimburi pot beneficia, de asemenea, de resetarea ceasurilor corporale in acest mod, pe masura ce schimburile lor se schimba.

Resurse:

http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0002927000019730

http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1046/j.1523-536X.2002.00149.x/abstract

http://psycnet.apa. org/index.cfm?fa=buy.optionToBuy&id=1988-25514-001

(Visited 169 times, 1 visits today)
RELATED ARTICLES

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Articole POPULARE