Remedii naturiste pentru a reduce trigliceridele

  •  
  •  
  • 1
  •  
  •  
    1
    Share

Trigliceridele sunt cel mai frecvent tip de grasime (lipida) care se gaseste in sange, cu aproape 95% din greutatea corporala totala care se incadreaza in aceasta categorie. Organismul converteste calorii de care nu are nevoie sa le utilizeze imediat in trigliceride.

Trigliceridele sunt stocate in celulele grase si sunt circulate in sange pentru a furniza energie muschilor sa functioneze. Chiar daca si trigliceridele si colesterolul sunt lipide, prima este grasime, iar cea din urma nu este.

Mai mult, trigliceridele servesc functia de a furniza energie, in timp ce corpul are nevoie de colesterol pentru sinteza hormonilor si structura celulara. 

In ciuda faptului ca trigliceridele sunt surse esentiale de energie si necesare bunei functionari a celulelor, un nivel crescut de trigliceride pot prezenta multe riscuri pentru sanatate.

Ce cauzeaza cresterea nivelului trigliceridelor?

O crestere a nivelului trigliceridelor este cel mai frecvent asociata cu urmatorii factori:

  • Obezitatea 
  • Stil de viata sedentar
  • Diabet zaharat slab controlat 
  • Hipotiroidism
  • Afectiuni hepatice sau renale
  • Dieta bogata in calorii
  • Fumatul
  • Bauturi excesive 
  • Factori genetici 
  • Anumite medicamente, cum ar fi steroizii si pilulele contraceptive, care pot ridica, de asemenea, trigliceridele.
  • Sindrom metabolic

Sindromul metabolic este o combinatie de conditii, incluzand tensiune arteriala crescuta, zahar din sange ridicat, depuneri inalte de grasime in jurul taliei, nivel scazut de lipoproteine ​​cu densitate mare (HDL sau colesterol “bun”) si trigliceride inalte.

Astfel, orice persoana care sufera de sindrom metabolic este probabil sa prezinte un nivel crescut de trigliceride.

Simptome nivel crescut de trigliceride

Trigliceridele crescute nu produc, de obicei, simptome. Cu toate acestea, poate prezenta un risc de:

  • Boala de inima 
  • Tensiune arteriala crescuta 
  • Stroke
  • Probleme legate de colesterol

Test de sange pentru trigliceride

Un test de sange simplu, cu denumirea de profil de lipide, este efectuat pentru a determina nivelul trigliceridelor si al colesterolului. Postul pentru 8-12 ore inainte de testare este recomandat pentru a obtine o masurare exacta a nivelului de trigliceride si pentru a determina daca trigliceridele dumneavoastra intra intr-un interval sanatos.

Nivelul normal al trigliceridelor – mai mic de 150 mg / dl (miligrame pe decilitru)

Nivelul trigliceridelor ridicate la nivel marginal – 150 mg / dl pana la 199 mg / dl

Nivel ridicat de trigliceride – 200 mg / dl pana la 499 mg / dl

Nivel foarte ridicat al trigliceridelor – 500 mg / dl si mai mult

Remedii alternative pentru niveluri inalte de trigliceride

Iata 10 remedii pentru a va reduce trigliceridele.

Usturoi

Usturoiul este unul dintre cele mai bune remedii pentru reducerea trigliceridelor.

Un studiu din 2016 publicat in Journal of Nutrition a constatat ca suplimentele de usturoi au potentialul de scadere a tensiunii arteriale la persoanele hipertensive, stimularea sistemului imunitar si reglarea concentratiei de colesterol usor crescut. 

Un alt studiu din 2006 publicat in Journal of Nutrition a subliniat in continuare eficienta compusilor de usturoi in suprimarea oxidarii lipoproteinelor cu densitate scazuta (LDL), care poate fi unul dintre mecanismele care contribuie la imbunatatirea sanatatii cardiovasculare a usturoiului. Cu toate acestea, sunt necesare studii suplimentare pentru a valida in intregime acest atribut al usturoiului pentru promovarea sanatatii. 

Luati nota ca usturoiul brut are un efect mai profund decat usturoiul fiert in controlul acestor parametri, dat fiind ca usturoiul proaspat are activitate de scadere a lipidelor.

  • Mancati 2 – 3 catei de usturoi brut pe stomacul gol pe zi timp de cateva luni. Puteti include si usturoiul proaspat in salate.
  • Alternativ, luati suplimente de usturoi dupa ce va consultati medicul.

Otet de mere cu miere

Otetul de mere ajuta, de asemenea, la reducerea nivelului de trigliceride si a colesterolului. 

Un studiu din 2008 publicat in revista Pakistan of Biological Sciences a constatat ca otetul de mere a ajutat la imbunatatirea profilului lipidic al serului la sobolanii normali si diabetici prin scaderea trigliceridelor si a lipoproteinelor cu densitate joasa (LDL sau colesterolul “rau”).

  • Se amesteca 1 lingurita de otet de mere neprelucrat intr-un pahar de apa.
  • Adaugati miere la ea.
  • Beti aceasta solutie de doua ori pe zi timp de cel putin doua luni.

De asemenea, puteti amesteca otet de cidru de mere cu portocale proaspete, mere, struguri sau alte sucuri de fructe.

Nota: Unele persoane pot avea efecte secundare dupa consumarea otetului de mere. Efectele secundare pot include eroziunea dintelui, subtierea sangelui, iritarea gatului si scaderea nivelului de potasiu in organism.

Seminte de coriandru

Semintele de coriandru sunt un tratament traditional popular pentru trigliceridele mari.

Potrivit unui studiu din 2008 publicat in Journal of Environmental Biology , consumul semintelor de coriandru la animale a dus la o scadere semnificativa a nivelului trigliceridelor si colesterolului. Aceasta a fost urmarita in urma actiunii hipolipemiante semnificative a semintelor de coriandru asupra metabolismului lipidelor. 

  • Adaugati 1 pana la 2 lingurite de praf de seminte de coriandru la 1 ceasca de apa.
  • Se fierbe apa, se strecoara si se lasa sa se raceasca.
  • Beti aceasta solutie o data sau de doua ori pe zi timp de cateva luni.

Piper Cayenne

Piper Cayenne, cunoscut pentru adaugarea gustului picant la produsele alimentare, ajuta de asemenea la scaderea trigliceridelor in mod natural. Acesta contine un compus alcaloid, capsaicina, care ajuta la reducerea trigliceridelor si colesterolului LDL la persoanele obeze. 

Adaugati o jumatate de lingura de piper la o cana de apa fierbinte. Beti aceasta solutie de doua ori pe zi timp de cateva saptamani.

O alta optiune este sa luati suplimente de cayenne. Consultati-va medicul pentru dozarea corecta si adecvarea acesteia pentru cazul dumneavoastra.

Nota: Ardeiul Cayenne poate irita stomacul; prin urmare, aceasta trebuie luata numai dupa consultarea cu medic daca suferiti de arsuri la stomac sau ulceratii la nivelul stomacului.

Scortisoara

Scortisoara poate ajuta la scaderea trigliceridelor.

Conform unui studiu din 2003 publicat in Diabetes Care, scortisoara imbunatateste glucoza si lipidele la persoanele cu diabet zaharat de tip 2. Administrarea zilnica de 1 la 6 grame de scortisoara a ajutat persoanele cu diabet zaharat de tip 2 sa scada trigliceridele si colesterolul LDL. 

Un studiu din 2016 publicat in Jurnalul de Medicina Traditionala si Complementara a constatat ca suplimentarea cu 500 mg de extract de scortisoara timp de doua luni a determinat un impact pozitiv asupra insulinei de repaus, a glucozei din sange, a colesterolului total si a nivelului de LDL colesterol, in acelasi timp imbunatatind sensibilitatea la insulina subiecti cu glicemie crescuta. 

Adaugati ¼ de lingurita scortisoara la fulgi de ovaz de dimineata. Puteti, de asemenea, sa presarati scortisoara pe piureuri, supe si salate.

Scortisoara este, de asemenea, disponibil sub forma de capsule, la majoritatea farmaciilor si al magazinelor de produse naturiste. Luati suplimentul dupa ce va consultati medicul.

Drojdia de orez rosu

In medicina chineza, drojdia de orez rosu este un tratament popular si frecvent recomandat pentru scaderea trigliceridelor.

Acesta contine un grup de statine care apar in mod natural si are un efect modulativ marcat asupra lipidelor si concentratiilor de proteina C-reactiva (CRP). Aceasta, la randul sau, ajuta la scaderea trigliceridelor si la nivelurile ridicate ale colesterolului.

Un studiu din 1997, publicat in studiul Current Therapeutic, a constatat ca drojdia de orez rosu (stiintific cunoscut sub numele de Monascus purpureus ), impreuna cu o dieta adecvata, a produs un efect favorabil asupra lipidelor la pacientii hiperlipidemici. Utilizati drojdia de orez rosu respectand instructiunile care vin impreuna cu ambalajul sau conform recomandarilor medicului dumneavoastra. 

Nota: Evitati drojdia de orez rosu in timpul sarcinii si alaptarii sau cand suferiti de afectiuni hepatice sau renale. Fiti precauti atunci cand luati produse de drojdia de orez rosu deoarece unele dintre ele pot contine lovastatina si alte substante chimice care pot provoca reactii adverse.

Ciuperci Reishi

Ciuperca Reishi este benefica pentru sistemul cardiovascular datorita continutului sau ridicat de substante care promoveaza inima, inclusiv steroli, acizi ganoderici, cumarina, manitol si polizaharide.

Conform unui studiu din 2016 publicat in PLOS One, ciupercile Reishi, cunoscute stiintific sub numele de Ganoderma lucidum si originare din Mexic, au descoperit ca contin compusi bioactivi care prezinta proprietati hipocolesterolemice si efecte prebiotice. 

Acizii ganoderici din ciupercile Reishi contribuie la scaderea nivelului trigliceridelor, la eliminarea excesului de colesterol din sange, la scaderea tensiunii arteriale, la reducerea lipabilitatii trombocitelor si chiar la corectarea aritmiilor. 

Pentru scaderea trigliceridelor, puteti sa luati extract de ciuperci Reishi. Doza adecvata depinde de factori cum ar fi varsta si conditiile de sanatate curente, asa ca consultati mai intai medicul.

Nota: ciupercile Reishi nu trebuie consumate sub forma de pulbere timp de mai mult de o luna, deoarece utilizarea pe termen lung poate fi toxica pentru ficat.

Fibre

Fibrele ajuta la reglarea alimentelor absorbite si trecute prin corpul dvs., iar alimentele bogate in fibre pot scadea semnificativ atat trigliceridele cat si colesterolul LDL. 

Atat fibrele solubile cat si cele insolubile contribuie la scaderea trigliceridelor. Fibrele solubile leaga excesul de trigliceride ca un gel, facand mai usor organismul sa-l elimine. De asemenea, reduce si incetineste absorbtia grasimilor si zaharurilor.

Fibrele insolubile ajuta la combaterea durerilor si maresc absorbtia nutrientilor din alimente.

Mancati alimente bogate in fibre solubile precum fulgi de ovaz, banane, mazare si capsuni.

Mancati alimente bogate in fibre insolubile, cum ar fi cerealele integrale, produsele din grau integral, fasolea, verdeturi si multe legume.

Nota: Daca incepeti sa consumati alimente bogate in fibre, cresteti treptat consumul de fibre pentru a evita disconfortul cu gazele. In acelasi timp, cresteti aportul de apa pentru a ajuta sistemul digestiv sa proceseze fibrele si sa evite constipatia.

Acizi grasi Omega-3

Studiile sugereaza ca acizii grasi omega-3 contribuie la reducerea trigliceridelor prin reducerea producerii de lipoproteine ​​cu densitate foarte scazuta (VLDL) la nivelul ficatului, accelerarea eliminarii chilomicronului si a VLDL din sange si transformarea acizilor grasi in energie (oxidare). 

Un studiu din 2011 a constatat in Jurnalul American de Nutritie Clinica ca doi acizi grasi omega-3 cu lant lung cu denumirea de acid eicosatetraenoic (EPA) si acid docosahexaenoic (DHA), atunci cand sunt consumati in doze mari pe parcursul a 8 saptamani, a avut un efect atenuant asupra numarului de trigliceride la adultii sanatosi cu hipertrigliceridemie moderata. 

Sursele dietetice ale acizilor grasi omega-3 sunt somonul, macrou, codul, nucile, legumele, legumele cu frunze verzi, uleiul de seminte de in si uleiul de soia.

De asemenea, puteti lua un supliment. Consultati-va medicul pentru dozarea corecta si cat timp trebuie sa luati suplimentul.

Sport

Activitatea fizica poate juca un rol-cheie in reducerea nivelului de trigliceride. Cu toate acestea, este important sa va personalizati rutina exercitiilor fizice in functie de gravitatea starii dumneavoastra, precum si de factorii individuali de risc.

A fi activ este primul pas spre arderea grasimilor suplimentare si a pierderii in greutate, ceea ce se va reflecta in mod automat in nivelurile crescute ale trigliceridelor. In plus, ajuta la scaderea colesterolului si a tensiunii arteriale. 

Un studiu publicat in 2013 de Journal of Applied Physiology afirma ca exercitiul de anduranta acuta de mare intensitate este mai eficient decat exercitiile de intensitate moderata pentru atenuarea cresterii trigliceridelor postprandiala. Prin urmare, exercitiile de anduranta de intensitate ridicata sunt calea de urmat daca doriti sa pastrati sub control in timp trigliceridele. 

Consultati medicul dumneavoastra cu privire la tipul de exercitii pe care le puteti face avand in vedere conditiile dumneavoastra de sanatate specifice.

Prevenirea nivelurilor ridicate de trigliceride

Slabitul duce mult la reducerea nivelului de trigliceride. Daca sunteti supraponderal, pierderea a 5% pana la 10% din greutatea corporala va face minuni pentru sanatatea dumneavoastra, in general, si in special nivelul trigliceridelor.

Reduceti cantitatea de zahar adaugata, evitand dulciurile, sucurile si alte bauturi dulci.

Inlocuiti grasimile saturate cu grasimi polinesaturate sanatoase, cum ar fi ulei de sofranel, porumb si soia sau grasimi monosaturate sanatoase, cum ar fi uleiurile de canola si de masline.

Deoarece excesul de carbohidrati din dieta ta devine mai tarziu transformat in trigliceride, este esential sa urmezi o dieta bogata in carbohidrati.

Minimizati consumul de alcool, deoarece chiar si o cantitate mica poate provoca daune semnificative in ceea ce priveste nivelul trigliceridelor.

Urmati un model regulat de alimentatie, impartit in sase mese mici pe parcursul zilei, in loc de 3 mese mari.

Surse medicale:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK351/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3705344/

http://care.diabetesjournals.org/content/32/suppl_2/S373

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4145511/

https://fshn.illinois.edu/news/genetic-predisposition-may-put-person-risk-higher-triglycerides-adopting-healthy-diet-can

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1839776/

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0002914900011279

https://journals.lww.com/jhypertension/Abstract/2010/06001/CLINICAL_SIGNIFICANCE_OF_TRIGLYCERIDE_AND_URIC.354.aspx

https://academic.oup.com/jn/article/146/2/389S/4584698

https://academic.oup.com/jn/article/136/3/765S/4664328

https://academic.oup.com/nutritionreviews/article-abstract/72/10/651/1935511

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19630216

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18831331

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21626599

https://pubs.acs.org/doi/abs/10.1021/jf502888h

http://care.diabetesjournals.org/content/26/12/3215.short

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5067830/

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0011393X9780063X

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC385249/

https://jandonline.org/article/S2212-2672(15)01386-6/fulltext

https://www.acc.org/latest-in-cardiology/articles/2016/02/01/07/28/patients-with-very-high-triglycerides-and-treatment-with-omega-3s

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3906547/

(Visited 1.481 times, 1 visits today)

Related posts

Leave a Comment

Specify Facebook App ID and Secret in Super Socializer > Social Login section in admin panel for Facebook Login to work

Specify Twitter Consumer Key and Secret in Super Socializer > Social Login section in admin panel for Twitter Login to work