10 plante medicinale care va ajuta sa va imbunatatiti memoria si performanta creierului

Daca ti-a placut articolul, distribuie mai departe prietenilor tai!
  • 556
  •  
  • 1
  •  
    557
    Shares

Utilizarea farmacologica a plantelor dateaza de pe vremuri si a castigat multa tractiune si legitimitate stiintifica de-a lungul anilor. Aceste tratamente naturale sunt utilizate in general ca instrumente complementare pentru tratarea unei game largi de boli, de la raceala obisnuita pana la cancer.

O alta fateta interesanta pentru o serie de astfel de plante medicinale este ca acestea functioneaza ca inlocuitori naturali pentru „medicamente inteligente” sau nootropice chimice.

Nootropii standard sunt in esenta medicamente, suplimente si alte substante care imbunatatesc functia cognitiva, dar adesea cu o serie de efecte secundare daunatoare, cum ar fi insomnia , durerile de cap , anxietatea si ritmul cardiac rapid. Mai mult, acesti compusi sintetici pot crea dependenta si pot provoca simptome de sevraj daunatoare.

Nootropicele pe baza de plante, in schimb, sunt in general mai sigure si mai bine tolerate decat medicamentele conventionale.

Fie ca este vorba de oboseala mentala , pierderea memoriei pe termen scurt, concentrare scazuta sau capacitate redusa de memorare, exista multe plante care pot trata si preveni aceste probleme. Plantele pot chiar incetini declinul cognitiv si pot inversa pierderea de memorie care apare adesea odata cu inaintarea in varsta.

Ierburile actioneaza pentru imbunatatirea functiei cognitive prin stimularea fluxului sanguin catre creier, promovarea formarii de noi celule cerebrale, modificarea concentratiei de neurotransmitatori, reducerea inflamatiei creierului si protejarea creierului de deteriorarea radicalilor liberi.

Cu toate acestea, este important sa stiti ce plante ofera cele mai mari beneficii pentru imbunatatirea memoriei.

Aceste 10 plante care stimuleaza creierul pot imbunatati memoria si chiar va pot proteja de unele boli neurodegenerative, cum ar fi Alzheimer sau boala Parkinson. [1]

Lectura suplimentara Boala Alzheimer – 10 simptome tipice

Plante care va ajuta sa va imbunatatiti memoria

1. Beti ceai de rozmarin

Aroma cu miros dulce a rozmarinului este de renume mondial, facandu-l un ingredient cautat in multiple traditii culinare. Mai putin cunoscute sunt proprietatile de crestere a memoriei acestei plante aromate, care va ofera inca un motiv pentru a o include in retetele dvs.

In afara de antioxidanti precum acidul rozmarinic si acidul carnosic din rozmarin, capacitatea sa de a creste nivelul de acetilcolina este ceea ce il face o planta eficienta in imbunatatirea memoriei. Acetilcolina este principalul transmitator al semnalelor neuronale. [2]

Un studiu publicat in Jurnalul International de Neurostiinte evidentiaza proprietatile de crestere a memoriei ale rozmarinului. Studiul raporteaza ca proprietatile olfactive ale uleiului sau esential pot produce efecte obiective asupra performantei cognitive, precum si efecte subiective asupra dispozitiei. [3]

Un alt studiu publicat in Therapeutic Advances in Psychopharmacology in 2012 raporteaza ca cea mai activa substanta chimica din uleiul de rozmarin (1, 8-cineol) corespunde cresterii functiilor cognitive. Cercetatorii au descoperit ca uleiul de rozmarin poate imbunatati precizia memoriei, viteza de procesare a informatiilor si chiar starea de spirit a cuiva. [4]

Mai mult, rozmarinul este eficient in cresterea activitatilor undelor cerebrale si protejarea impotriva afectiunilor neurodegenerative, cum ar fi boala Alzheimer. [2]

  • Pentru a creste puterea creierului, puneti 2 sau 3 picaturi de ulei de rozmarin pe batista si respirati aroma acestuia.
  • Ajuta si consumul de ceai de rozmarin din frunze proaspete sau uscate.

Nota: Femeile insarcinate si care alapteaza sunt sfatuite impotriva utilizarii medicinale a rozmarinului, deoarece poate compromite sanatatea mamei si a bebelusului.

Persoanele cu afectiuni ale rinichilor trebuie sa faca, de asemenea, precautie si sa se abtina de la consumul acestei plante in cantitati mai mari decat cele alimentare. Evitati rozmarinul daca utilizati diluanti de sange, sunteti alergici la aspirina.

Mai mult, trebuie sa aveti grija necesara in ceea ce priveste utilizarea rozmarinului daca aveti diabet, tensiune arteriala crescuta sau scazuta, probleme cu tiroida si ulcere gastrice sau intentionati sa va supuneti unei interventii chirurgicale in viitorul apropiat.

2. Adaugati Ashwagandha in dieta dvs.

Ashwagandha, cunoscuta si sub numele de Withania somnifera sau ginseng indian, este o planta intineritoare pentru creierul tau.

Activitatea sa neuroprotectoare poate fi urmarita inapoi la continutul bogat de antioxidanti. Acesti agenti de curatare a radicalilor liberi ajuta la prevenirea deteriorarii celulelor creierului cauzata de stresul oxidativ, care este responsabil in primul rand de aparitia si progresia bolilor neurodegenerative, cum ar fi boala Alzheimer.

Ashwagandha ajuta la descompunerea proteinelor beta-amiloide care formeaza placa in creier; la randul sau, aceasta are un efect pozitiv asupra functiei cognitive. De asemenea, promoveaza neurogeneza, care ajuta la cresterea puterii creierului, la imbunatatirea memoriei si la prevenirea degenerarii celulelor nervoase si a epuizarii nervoase. [5] [6]

Intr-un studiu din 2017, s-a constatat ca dupa doar 8 saptamani de tratament cu ashwagandha, s-au observat imbunatatiri semnificative atat in ​​memoria imediata, cat si in cea generala, la participantii la studiu. [7]

Un studiu publicat in British Journal of Pharmacology raporteaza ca ashwagandha ar putea regenera nevitii si reconstrui sinapsele in neuronii grav deteriorati. [8]

Intr-un studiu din 2014 s-a demonstrat ca ashwagandha poate imbunatati atat performantele cognitive, cat si cele psihomotorii, facandu-l un adjuvant valoros in tratarea bolilor asociate cu declinul cognitiv. [5]

  • Puteti lua aceasta planta sub forma de radacina pudra, uscata sau proaspata, care poate fi mestecata sau preparata ca un ceai.

Nota: Consumul medicamentos de ashwagandha poate avea rezultate potential periculoase pentru sanatate pentru femeile insarcinate sau care alapteaza si pentru bebelusii lor. Prin urmare, este mai bine sa ramaneti in siguranta si sa evitati utilizarea acestuia in aceasta faza vulnerabila.

3. Sucul Brahmi poate fi benefic

Brahmi, cunoscut si sub numele de Bacopa monnieri , este popular in medicina ayurvedica cunoscuta pentru proprietatile sale de crestere a creierului. Aceasta planta a fost folosita in mod traditional in medicina indiana si chineza pentru tratamentul mai multor afectiuni.

Brahmi este adesea folosit pentru a ajuta la memorie slaba, concentrarea si chiar depresia. [9]

Acesta functioneaza ca un tonic cerebral si are efecte antioxidante si neuroprotector.

Aceste efecte neuroprotectoare au fost demonstrate intr-un articol din 2016 prezentat in Frontiere in farmacologie . Conform dovezilor clinice, s-a constatat ca Brahmi exercita mai multe efecte medicinale benefice care ajuta la combaterea neurodegenerarii legate de varsta si a declinului cognitiv. Capacitatea de crestere a memoriei plantei justifica utilizarea acesteia in tratamentul bolii Alzheimer si a schizofreniei.

Acelasi studiu a sugerat ca Brahmi poseda potential anti-parkinsonian, antistroke si anticonvulsivant. [10]

Un studiu a aratat ca Brahmi a contribuit la imbunatatirea memoriei de amintire a cuvintelor si chiar a redus depresia si anxietatea la persoanele sanatoase in varsta de 65 de ani si peste. [9] Un alt studiu a constatat ca prin suprimarea activitatii AChE, Brahmi poate imbunatati atentia, procesarea cognitiva si memoria de lucru. [11]

  • Consumati 1 lingurita de suc extras din frunzele Brahmi de doua sau trei ori pe zi.
  • Puteti lua, de asemenea, aceasta planta ca supliment, dar numai dupa ce ati consultat medicul cu privire la adecvarea si dozarea corecta a cazului dumneavoastra particular.

Nota: Este esential ca femeile insarcinate si care alapteaza sa consulte cu medicul lor despre siguranta si adecvarea utilizarii Brahmi in starea lor. Aceeasi masura de precautie se aplica persoanelor care sufera de bradicardie, blocaj al tractului gastro-intestinal, ulcere, afectiuni pulmonare, tulburari tiroidiene sau obstructii uterine.

4. Includeti Ginkgo in dieta

O alta planta recomandata pentru imbunatatirea memoriei si cresterea claritatii mentale este ginkgo-ul, cunoscut stiintific sub numele de Gingko Biloba . Ginkgo contine fitochimicale active care ajuta la imbunatatirea memoriei. De asemenea, poate preveni formarea proteinelor beta-amiloide, despre care se stie ca cauzeaza boala Alzheimer. [12]

Un studiu publicat in Psychopharmacology evidentiaza efectele ginkgo-ului care imbunatatesc memoria asupra diferitelor aspecte ale functiei cognitive la voluntarii sanatosi de varsta mijlocie. Studiul a reflectat imbunatatiri aduse unui numar de aspecte diferite ale memoriei, inclusiv memoria de lucru si pe termen lung.

Un studiu ulterior din 2014 a aratat in continuare ca extractele de ginkgo pot imbunatati memoria de lucru la persoanele de varsta mijlocie. [12]

La fel ca ashwagandha, ginkgo-ul poseda atat proprietati antioxidante, cat si antiinflamatoare, dovada fiind actiunea sa de protectie impotriva pierderii neuronale hipocampice induse de trimetiltin. Poate ca acest lucru explica de ce extractul de ginkgo a fost utilizat in tratamentul problemelor legate de varsta cu deficit de memorie, inclusiv boala Alzheimer si alte forme de dementa . [13] [14]

Nota: femeile insarcinate si care alapteaza ar trebui sa stea departe de ginkgo, deoarece pot declansa complicatii nejustificate. Semintele de Ginkgo nu sunt, de asemenea, considerate sigure pentru copii, deoarece se stie ca provoaca convulsii si pot fi chiar fatale in cazuri rare de copii si adolescenti.

Persoanele cu tulburari de sangerare, infertilitate, diabet sau antecedente de convulsii si cei care au programat o interventie chirurgicala trebuie, de asemenea, sa faca precautie atunci cand utilizeaza acest medicament pe baza de plante.

5. Consumati Gotu Kola

Gotu kola, o planta populara care se gaseste in Asia, Africa de Sud si Pacificul de Sud, are un continut ridicat de substante nutritive necesare pentru functionarea sanatoasa a creierului. Acestea includ vitamina B 1 , B 2 si B 6 .

Aceasta planta stimuleaza circulatia sangelui si functioneaza ca un tonic pentru creier. Poate imbunatati concentrarea si atentia. Planta poate fi, de asemenea, utilizata pentru a trata tulburarile neurodegenerative si pentru a spori memoria. [15] [16]

Un studiu din 2012 publicat in Medicina complementara si alternativa bazata pe dovezi raporteaza ca Gotu kola are proprietati neuroprotectoare si poate ajuta la tratarea deficitelor asociate cu boala Alzheimer, boala Parkinson si stresul oxidativ. [17]

Pe langa efectele sale pozitive asupra memoriei si a proprietatilor neuroprotectoare, Gotu kola are si alte beneficii pentru sanatate, cum ar fi vindecarea ranilor si proprietati antidiabetice. Sa demonstrat chiar ca imbunatateste vigilenta si amelioreaza furia. [18] [19]

  • Puteti lua 500 mg capsule de gotu kola o data sau de doua ori pe zi pentru a va spori memoria, dar consultati-va medicul inainte de a lua orice suplimente.
  • De asemenea, puteti profita de beneficiile acestei plante sub forma de ceai stimulant.

Nota: Evitati Gotu kola daca va confruntati cu o boala hepatica preexistenta sau intentionati sa va supuneti unei interventii chirurgicale in viitorul apropiat.

6. O portie de ovaz verde poate ajuta

Ovazul verde , cunoscut si sub numele de Avena sativa sau ovazul salbatic, este o alta planta eficienta pentru creierul tau.

Aceasta planta functioneaza ca un tonic creier hranitor si are un efect sedativ asupra sistemului nervos. De asemenea, poate stimula atentia si concentrarea.

Un studiu din 2011 publicat in Journal of Alternative and Complementary Medicine raporteaza ca extractul de plante de ovaz a avut efecte pozitive asupra imbunatatirii atentiei si concentrarii, alaturi de capacitatea de a mentine concentrarea sarcinii, la adultii in varsta. [20]

Un studiu separat din 2011 publicat in aceeasi revista a dezvaluit ca administrarea Avena sativa poate imbunatati performanta cognitiva. Acest lucru a fost evidentiat de modificarile observate in frecventele spectrale de electroencefalograma (EEG) la subiectii sanatosi. [21]

Un studiu din 2017 publicat in Nutritional Neuroscience a constatat ca 800 mg de extract de ovaz verde a imbunatatit performanta unei sarcini de amintire a cuvantului intarziata in termeni de erori si o sarcina functionala executiva in ceea ce priveste timpul de gandire scazut si timpul general de finalizare. [22]

Pentru a profita de potentialul cresterii creierului de extract de ovaz verde, fara efecte secundare nejustificate, se recomanda sa consultati medicul pentru dozarea optima.

7. Savurati o ceasca de ceai verde

Consumul regulat de ceai verde a fost creditat cu impact pozitiv asupra memoriei.

Ceaiul verde contine teanina, care s-a dovedit a prezenta efecte neuroprotectoare pentru a remedia leziunile tesutului cerebral. Teanina s-a dovedit, de asemenea, eficienta ca un ajutor de vindecare pentru tratarea anumitor tulburari psihiatrice, inclusiv tulburari de anxietate , tulburari obsesiv-compulsive si tulburari bipolare. [23]

Natura antioxidanta a ceaiului verde ajuta la sustinerea vaselor de sange sanatoase din creier, astfel incat acesta sa functioneze corect. De asemenea, ceaiul verde opreste cresterea placii in creier care este legata de bolile Alzheimer si Parkinson, cele mai frecvente doua tulburari neurodegenerative.

Polifenolii din ceaiul verde contribuie la protejarea creierului imbatranit si la reducerea incidentei dementei, a bolii Alzheimer si a bolii Parkinson. [24]

  • Beti zilnic 2 pana la 3 cani de ceai verde pentru a va mentine creierul ascutit ani de zile.

Nota: Ceaiul verde este probabil nesigur atunci cand este luat pe cale orala pe termen lung sau in doze mari. Poate provoca reactii adverse din cauza cofeinei.

Luati ceai verde cu precautie daca aveti probleme de sangerare, anemie , afectiuni cardiace, diabet, diaree , glaucom, hipertensiune arteriala , sindrom de colon iritabil sau boli de ficat. In acest scop, ati face bine sa consultati un medic inainte de a incepe cu aceasta planta.

8. Consuma ginseng rosu coreean

Exista diferite tipuri de ginseng, dar ginsengul rosu coreean este cel mai frecvent asociat cu proprietatile de crestere a memoriei.

Aceasta planta joaca un rol cheie in imbunatatirea memoriei spatiale prin activarea activitatii neuronale in hipocamp. De asemenea, protejeaza celulele nervoase de beta-amiloid si alte toxine. Fiind un adaptogen, aceasta planta este, de asemenea, foarte benefica in prevenirea dementei. [25]

Studiile au aratat rezultate pozitive cu utilizarea ginsengului rosu coreean pentru a ajuta la imbunatatirea atentiei copiilor cu ADHD, desi ramane incert daca ingredientul functioneaza pentru a atenua si severitatea generala a ADHD. Mai mult, aceasta planta terapeutica poate avea chiar un rol benefic in reducerea comportamentelor anormale legate de autism. [26]

Mecanismul exact din spatele efectului pozitiv al ginsengului rosu coreean asupra functiei cognitive ramane destul de obscur si neconfirmat, justificand necesitatea unor studii suplimentare pentru a stabili in mod concludent eficacitatea clinica a acestei plante.

Nota: Daca aveti oricare dintre urmatoarele probleme de sanatate, consultati medicul sau farmacistul inainte de a utiliza aceasta planta:

  • Tensiune arteriala crescuta sau scazuta
  • Probleme cardiace, cum ar fi ritmul cardiac anormal, boli reumatice ale inimii si probleme de sangerare / coagulare
  • Tulburari psihice / de dispozitie, cum ar fi schizofrenia
  • Tulburari ale sistemului imunitar hiperactiv, cum ar fi lupusul, artrita reumatoida si scleroza multipla
  • Afectiuni care sunt afectate de estrogeni, cum ar fi endometrioza, fibroamele uterine si cancerul de san / uter / ovarian

9. Salvie

Salvie a fost folosita in medicina traditionala de ani de zile pentru a imbunatati memoria. Uleiul sau esential contine ingrediente active, inclusiv cineol si tuona, care ofera proprietati de crestere a creierului.

Extractul de salvie interactioneaza cu sistemele colinergice muscarinice si nicotinice care sunt implicate in retentia memoriei.

De asemenea, frunzele de salvie contin flavone, glicozide flavonoide, niacina, acid tanic si acid oleic, care sunt bune pentru creier. Aceasta planta poate ajuta la imbunatatirea concentrarii si la cresterea vigilentei mentale si a atentiei. [27]

Intr-o revizuire a literaturii din 2014, s-a descoperit ca inteleptul a imbunatatit performantele cognitive atat la persoanele sanatoase, cat si la cei cu dementa sau alte tulburari cognitive. De asemenea, s-a remarcat faptul ca salvia este sigura in acest scop. [28]

  • Pentru a va spori puterea creierului, beti ceai de salvie si includeti salvie in supe, tocanite si sosuri de salata.

Nota: femeilor insarcinate si care alapteaza li se recomanda sa limiteze consumul de salvie la cantitati de alimente. Orice doza mai mare decat acesta poate declansa complicatii inutile si poate chiar pune in pericol sanatatea mamei si a bebelusului.

Utilizati salvie cu precautie daca suferiti de diabet, afectiuni sensibile la hormoni, tensiune arteriala crescuta sau scazuta si tulburari convulsive si daca aveti o interventie chirurgicala programata. Mai mult, consumul pe termen lung de cantitati mari de salvie este strict interzis, deoarece va poate afecta ficatul si sistemul nervos intr-un grad considerabil.

10. Busuioc

Busuiocul, cunoscut si sub numele de Ocimum tenuiflorum , este considerat un adaptogen, ceea ce il face o planta care stimuleaza creierul.

Va ajuta corpul sa se adapteze la stres si promoveaza echilibrul mental. De fapt, exista dovezi care sugereaza ca busuiocul are efecte pozitive asupra memoriei si functiei cognitive, precum si proprietati antidepresive.

S-a descoperit, de asemenea, ca busuiocul poate chiar proteja organele si tesuturile impotriva stresului cauzat de substante chimice si stres fizic de efort fizic prelungit, ischemie si zgomot excesiv sau expunerea la frig. [29]

  • Beti zilnic o cana de ceai de busuioc pentru a imbunatati memoria.
  • De asemenea, puteti mesteca frunze proaspete de busuioc sau puteti folosi ulei de busuioc in aromoterapie pentru a spori memoria si concentrarea.
(Visited 3.456 times, 1 visits today)

Lasă un răspuns

Specify Twitter Consumer Key and Secret in the Super Socializer > Social Login section in the admin panel for Twitter Login to work

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Don`t copy text!